10 van de 53
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
De Xant1a SX tD van PL: En ze loopt… en loopt… en loopt…
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11662
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 december 2010 07:47 PM
  [ # 136 ]

Het probleem was vanochtend weg, maar toen had madame ook lekker onder dak gestaan natuurlijk. Vanmiddag aan het eind van de werkdag (wel de hele dag buiten in de vrieskou) was het geen probleem itt. een dag eerder. Het moet blijkbaar ook wel eerst tegen de -10 zijn eer het moeilijk wordt. Nog niet hel problematisch verder. Misschien maar eens een 1a pomp roggelen voor op voorraad. Welke alternatieve pompen (voor auto’s zonder SC.MAC dus)passen allemaal? Het miegelt hier niet echt van de 1a-tjes met veel minder op de klok…

Overigens is het ook toeval dat ik er weet van heb. De BX Breek deed het vast niet veel beter, maar dan stond ik lekker ijs te krabben en dat hoefde vanwege de harde wind eens niet. Ja, en dan zie je het ook goed gebeuren natuurlijk…

Timo, ook hier weer: hoeveel ton minder heeft de jouwe gelopen? kleine 432k is voor een pomp toch blijkbaar wel een stevige boodschap.

Waterman: ze ís al oud, dus je punt is zonder meer bewezen Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 02 december 2010 08:31 PM
  [ # 137 ]
Penny Lane schreef:

Timo, ook hier weer: hoeveel ton minder heeft de jouwe gelopen? kleine 432k is voor een pomp toch blijkbaar wel een stevige boodschap.

Omdat Jochem’s 1a Xantia ongeveer dezelfde symptonen heeft, doelde ik daar natuurlijk ook op. En die heeft ongeveer hetzelfde gelopen als die van mij. Wink

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11662
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 december 2010 08:43 PM
  [ # 138 ]

Check Wink Maar ik weet jullie kilometerstanden niet. Er is ook geen bewijs van dat je pomp al eens vervangen is?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 03 december 2010 10:30 AM
  [ # 139 ]

De mijne heeft momenteel 227k op de klok. Geen idee of mijn pomp al eens is vervangen.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 03 december 2010 03:44 PM
  [ # 140 ]
Penny Lane schreef:

Check Wink Maar ik weet jullie kilometerstanden niet. Er is ook geen bewijs van dat je pomp al eens vervangen is?

Derk

Zie onderschrift, en geen nieuwe pomp naar mijn weten. Wink

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11662
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 december 2010 08:23 PM
  [ # 141 ]

Nou, merkwaardig verschil dan. Maar goed, ik leg t.z.t. een pomp klaar en dan zien we wel verder Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11662
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 december 2010 06:39 PM
  [ # 142 ]

Heeft iemand de laatste tijd nog een DVD gescoord met een 3D-film op basis van het anaglyph-principe? Is dat eigenlijk nog hip, of moeten we al over op volledig steroscopisch beeld of allerhande andere ingewikkelde technieken?? Hoe dan ook, deze heb ik met een brilletje dat met “Coraline” werd meegeleverd (Groen/Magenta) gehackt:

Rood/blauw gebruikers kunnen nog een redelijk resultaat halen door achterstevoren door zo’n bril te kijken (dit is waar die goedkope papieren prullen ineens handig zijn)

Onzin eigenlijk, dit, maar goed: het kán, dus…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 13 december 2010 08:12 PM
  [ # 143 ]

ik mag mijn pillen wel even innemen zeg, of ik word behoorlijk kippig.  huh

dat ziet eruit als een flink huis Derk!

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11662
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 december 2010 08:41 PM
  [ # 144 ]

Ja, moet je het achterplein zien. Overigens mag ik wel eens een sloop-AX ofzo zien te scoren om tot sneeuwschuiver te verbouwen. De oprit vegen is 3 uur werk Laughing Ach. Sigaartje erbij, en na afloop een welverdiend cognacje, klaar Cool

Heb je ergens een tweekleurige 3D-bril, HogerVP? Dat scheelt qua kippig… Very Happy

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11662
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 december 2010 05:19 PM
  [ # 145 ]

Zo, eerst toch maar eens het voorgloeirelais verwisseld. Een van de weinige onderdelen waar je makkelijk bij kunt. Accu eraf, en je hebt alle ruimte. En de accu wil je toch wel los hebben, dus dat komt mooi uit.

De symptomen waren matige start - nadat De Lamp uitging eerst nog even rustig tot 5 tellen en dan starten. Met deze kou ook iets meer doorstarten. Het aanslaan ging daarbij ook wat rommelig, maar het blokkie kwam snel genoeg tot rust.

Nieuwe gloeibougies hielpen niet zo veel, dus heb ik nu de volgende simpele move gemaakt door het gloeirelais eens uit te wisselen. OK, natuurlijk moet je eigenlijk uitgaan van meten = weten, maar dit was te makkelijk om niet te proberen Cool

Aldus exit het oude Bosch gloeirelais en enter een tweedehands ZX/P306 gloeirelais. Resultaat: de auto start nog wat ‘rommelig’, daarin weinig verandering, maar nu wel weer zodra de lamp uitgaat. Vermoedelijk mag je bij -10 iets langer wachten, maar het is nu geen -10 dus dat test moeilijk. Een verslechtering is het in ieder geval helemaal niet, dus voorlopig mag dit relais blijven.

Verder zal ik de accuklemmen nog eens even een keer schoonmaken, schijnt ook wonderen te kunnen doen. En tja, hoe oud/goed is de accu nog? Ze start er elke dag op, maar dat is verder niet recent getest…

Edit: Ik lees net GWtje z’n tip op het Xantia clubforum. Ik heb nog een nieuwe brugdraad voor de gleoibougies liggen die ik eens zal doorsolderen & plaatsen. Baat het net etc. De huidige kabel ziet er vrij goed uit, maar er kan genoeg oxidatie in de oogklemmen zitten zonder dat je dat merkt…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11662
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 december 2010 07:30 PM
  [ # 146 ]

Rectificatie: de tip is van Tigerstrenth daar bij de buren…

Ik heb het nieuwe kabeltje er maar gewoon straight in gerost (naar klusje weer maar goed) want de eerste heeft er 17 jaar over gedaan om twijfelachtig te worden. Ik gun mijn Xant natuurlijk zonder meer nog 17 jaar erbij, maar let’s face it: dat moet ze eerst nog maar eens halen. Het ding start nu gewoon vlot (bij koudstart 4x rond en ‘t marcheert, zonder extra wachttijd), maar nog immer ietsje rommelig. Nou, dat moet dan maar. Het zal de leeftijd zijn Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 december 2010 09:09 PM
  [ # 147 ]

Welke gloeibougies heb je erin zitten ?
Bosch Duratherm’s kan ik aanraden ten opzichte van Beru of NGK, ze zijn sneller op temperatuur en ze gloeien ook feller. Met temperaturen onder nul zoals nu, merk je dat goed.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11662
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 december 2010 09:36 PM
  [ # 148 ]

Lucas. The Prince of Darkness Cool Van nu net 2000 kilometer oud.

Maar ze start nu weer vlot, dus Bosch Duratherm komt later een keer weer; het is best een vervelend werkje om ze te vervangen. Maar goed, daar weet je waarschijnlijk alles vanaf Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 december 2010 10:28 PM
  [ # 149 ]

Is inderdaad een schijtklus omdat je er zo slecht bij kan.

Ik heb laatst een speciaal tooltje gekocht in Frankrijk, een hoge dop-12 met knik-stuk, ga ik binnenkort uitproberen als de gloeiers eruit gaan voor de D-riem wissel. De Duratherm gloeiers die er nu in zitten gaan alweer ruim 90k mee, kan ik van de Beru gloeiers die ik in mijn vorige diesel had, helaas niet zeggen.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11662
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 december 2010 10:44 PM
  [ # 150 ]

Ik heb gemerkt dat een gebogen ringsleutel (dus waarbij de ring ‘onder’ de steel ligt) redelijk soelaas biedt om nrs. 1 en 2 los te wurmen. Ben je met een euro of 8 voor een Facom al klaar. Waar ik me alleen scheel aan erger is dat je de moeren van de brugkabel zo vreselijk gemakkelijk verspeelt hmz maar goed, een voorraadje M5 bij de hand houden en dan moet het goedkomen Very Happy

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
10 van de 53
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook