21 van de 53
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
De Xant1a SX tD van PL: En ze loopt… en loopt… en loopt…
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11649
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 oktober 2011 12:12 PM
  [ # 301 ]

Ja, de kachelradiatuer kan er pijnlijk nauwkeurig uit op een gegeven moment zonder de stuurkolom en de kachelunit eruit te halen; een shortcut die werd ingegeven omdat we inmiddels niet meer jofel de verdamper konden afkoppelen en omdat de draadboom ergens klemde waar dat volgens de literatuur niet zo moest zijn. Er is nét voldoende speling om de kachel naar vren te jutteren zodat de radiateur eruit kan, maar het houdt niet over…

Toch is je tip weer erg zinvol, ik weet nu meteen waar ik zoeken moet als daar iets gaat opspelen Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11649
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 oktober 2011 02:57 PM
  [ # 302 ]

Zo. We zitten er weer warmpjes bij Cool Stinken trouwens weer met die nieuwe kachel Laughing Nou nog even in de gaten houden of de slangenmeuk dicht blijft, maar we hebben het heel gehouden dus de tekenen zijn vrij gunstig.


O ja, ook weer een hele zooi schroeven over. Hoe kan dat toch elke keer? Very Happy

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 oktober 2011 12:40 AM
  [ # 303 ]

Stinken? heb je de nieuwe kachelradiateur niet schoongemaakt voordat je deze ging monteren?
Er zit altijd wat montage olie op, van het productie proces.

Mocht het blijven stinken, haal dan het interrieur filter er uit en jaag een busjes airco reiniger er door heen, met de kachel op max. warm en blazen. Bij mijn vorige Xantia was een 2e busje airco reiniger nodig en bijna een uur laten draaien met de temp. op max en max blazen.

Het alternatief is de kachelradiateur er uit halen en schoonmaken met een mild oplosmiddel Wink

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11649
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 23 oktober 2011 12:43 AM
  [ # 304 ]

O, de stank is er al bijna vanaf, dat is niet blijvend. Geen probleem Cool In ieder geval komt er voor het eerst sinds ik de auto heb ook echt goed warme lucht uit de roosters. Dat is niet vervelend eigenlijk…

En het stonk eerst toch al naar hete KVS, dus of het nog twee dagen wat naar warme snijolie meurt is niet zo belangrijk Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 23 oktober 2011 11:10 AM
  [ # 305 ]
Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11649
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 26 oktober 2011 04:19 PM
  [ # 306 ]

Goed, en dan wordt je kachel weer goed gloeiend heet, en dan start het hok weer slecht. Na veel vijven en zessen toch de redelijk jonge gloeibougies maar weer vervangen, en dat lijkt goed te helpen: vanochtend hoefde de startmotor maar 3x rond en daar liep het aggregaat, deze keer ook eens in 1x mooi rond en netjes op 900 toeren stationair. Mij benieuwen hoe dat afloopt.

De oude gloeispijkers waren van Lucas, waarschijnlijk was de rook eruit gegaan Mr. Green Nu zitten er frisse Beru’s in, kijken hoe goed dat gaat.

Overigens doen ze bij Beru blijkbaar geen moertjes meer op nieuwe gloeispijkers. Dat is reuze vervelend, want je weet zeker dat je er een kwijt gaat raken (vooral die van cilinders 1 & 2, achter de brandstofpomp). Ik heb dus ook maar een doos vol M5jes meegenomen. Ik heb er nu nog 199, dan kan ik nog een paar keer gloeiers wisselen…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 26 oktober 2011 04:41 PM
  [ # 307 ]

Laughing @ m5. goede tip, ik moet bij de zx ook gloeiers wisselen

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11649
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 26 oktober 2011 04:48 PM
  [ # 308 ]

Mooiste is om ze met kraag te nemen. Maar zonder doet de baan Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 26 oktober 2011 07:34 PM
  [ # 309 ]

Goed gedaan very good

Groetjes Harry

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 oktober 2011 02:25 AM
  [ # 310 ]

Goed bezig, net op tijd voordat het echt koud word, want dan kun je helemaal lachen met starten.
Na het eerste nachtje vorst zal het hier ook weer volstromen met niet startende diesels, net als vorig jaar Wink

Wat gloeiers betreft, ik zweer bij Bosch Duratherm, heb er nu ook Beru in zitten en dat is toch minder.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11649
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 11 december 2011 11:32 PM
  [ # 311 ]

In alle drukte compleet vergeten te melden dat inmiddels de eerste halve ton er op zit; vrijdag ben ik door die grens heen gereden. ‘t Blijft een fijne wagen Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 11 december 2011 11:59 PM
  [ # 312 ]

Mooi Derk!

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11649
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 december 2011 07:02 PM
  [ # 313 ]

Al een dag of wat hing er rond de neus van de auto na een rit een vieze dieselstank. Inspectie leverde op dat de katoenomvlochten slang van het brandstoffilter naar de brandstofpomp volledig verstaft was en dus lekte, vooral op de aansluiting op de brandstofpomp. Gelukkig is dat materiaal grijpvoorraad, dus dat was makkelijk opgelost. Einde stank.

Ook meteen een nieuw stadslichtlampje rechts erin geklust. Met die standkachel daar pal achter is dat relatief moeilijk; de unit moet er even uit. Maar alles werkt nu dus weer.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 14 december 2011 09:22 PM
  [ # 314 ]

Vraag me ineens af hoe de staat van jouw pomp-naar-stuurbekrachtiging-leiding is?
Mijn auto staat momenteel bij de garage om deze te vervangen.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11649
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 december 2011 09:58 PM
  [ # 315 ]

In ieder geval droog. Verder heb ik er ook eigenlijk nog niet naar gekeken…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
21 van de 53
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook