33 van de 53
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
   
De Xant1a SX tD van PL: En ze loopt… en loopt… en loopt…
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 13 mei 2012 07:59 PM
  [ # 481 ]

Vervelend. Ik heb zoiets vergelijkbaars met de radiateur van het rooie geval. Dan wel, dan niet lekken. Maar goed, een nieuwe radiateur kost de hoofdprijs niet. Is met zo’n gloei-automaat vast wel anders.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11645
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 mei 2012 08:12 PM
  [ # 482 ]

O, dat weet ik niet. Ik heb er wel eens een cadeau gehad, maar die geeft nu niet meer voldoende gloeispanning. Er zijn er in ieder geval genoeg op de sloop en zo heel vaak gaan ze niet stuk.

Ik weet het ook nog helemaal niet zeker, maar af en toe start de auto gewoon vreselijk slecht. Dan heeft het gloeicircuit duidelijk iets niet correct gedaan. Dat bleek ook wel, maar het hoe & wat van het probleem komt niet eerder boven dan dat het systeem een duidelijke en consequente fout gaat maken zodat je betrouwbaar kunt meten. Tamelijk frustrerend, maar we zullen moeten afwachten dus…

Ik zou trouwens best willen weten hoe lang de auto eigenlijk hoort na te gloeien. Voorgloeien geeft de Haynes netjes tijden voor, maar niet voor nagloeien. Weet iemand dat toevallig?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 13 mei 2012 09:16 PM
  [ # 483 ]

Tot koelwater 60 graden is?

knuffel

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11645
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 mei 2012 10:17 PM
  [ # 484 ]

Goed mogelijk, maar daar lijkt het nagloeien me een beetje te kort voor te duren… Dat te controleren is lastig met een meter die pas bij 60 graden begint.

Derk

PS: nu alles (vooralsnog) weer werkt is de pers weer van de aandachtspuntenlijst af, wees gerust allen Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11645
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 mei 2012 10:40 AM
  [ # 485 ]

Ik heb er nog eens over liggen woelen, en ik bedacht me dat ze me dit gebbetje al eerder heeft geflikt. Toen heb ik de gloeiers vervangen, wat ook hielp, maar waar geen goede aanwijsbare reden voor was. Ik heb bovendien dit grapje nu beleefd met twee verschillende gloeiautomaten die beide eigenlijk maar krap, en ook niet erg betrouwbaar, voldoende gloeispanning geven.

Dat zou volgens mij ook nog kunnen wijzen op een gammel contactslot, zoals Waterman elders suggereerde (overgangsweerstand?). Maar wat ook nog kan, is dat de temperatuursensor of de bedrading daarvan niet meer jofel is, zodat de gloeierij verkeerd gestuurd wordt.

Dat laatste is eenvoudig na te gaan, maar dan moet ik de locatie van de betreffende sensor weten. Ik heb ‘t in Haynes niet gevonden, dus als iemand het weet houd ik me aanbevolen!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 14 mei 2012 11:53 AM
  [ # 486 ]

Relais-tje bijzetten?

knuffel

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11645
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 mei 2012 06:36 PM
  [ # 487 ]

Die relais zijn er al in de gloeiautomaat, dus ik zie dat nog niet voor me. Kortom, verklaar je nader Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 14 mei 2012 09:38 PM
  [ # 488 ]

Als de aansturing niet goed is zou je het relais horen afvallen.
Bovendien houd je de volle accuspanning, geen verliezen in contacten/overgangen.

knuffel

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11645
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 mei 2012 10:26 PM
  [ # 489 ]

Dus als ik het goed begrijp, een relais om het voorgloeirelais in te schakelen? Dan begrijp ik het vast nog steeds niet… oh oh

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11645
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 juni 2012 09:29 PM
  [ # 490 ]

Zo, de accu uit wijlen de Xsara erin getrapt, gloeit betrouwbaarder nu. Alleen heeft de actie van het voorgloeicontrolelampje (3x woordwaarde, 2x letterwaarde) nog steeds helemaal niets met de werkelijke gloeimanoeuvres te maken. Maar dat zal wel weer.

Verder zit de remklauw rechtsvoor vast. Niks bijzonders aan de hand eigenlijk dus. Wel jammer dat een redelijk nieuw remblokkie nu tot stof vergaan is, maar soit. De ook recente schijven hebben in ieder geval nog geen schade. Dit weekend rijdt het allemaal weer zoals het hoort.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11645
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 23 juni 2012 02:27 PM
  [ # 491 ]

En gefixt. Kunnen we weer doorkachelen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 23 juni 2012 07:49 PM
  [ # 492 ]

We zullen doorgaan!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11645
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 29 juni 2012 06:31 PM
  [ # 493 ]

Achter ruitensproeier was er mee genokt. Net nu ik hem voor het eerst in tijden nodig had… Euvel: verstopping. Bij het zoeken viel ook het sproeibalkje van de arm (beter dan dat-ie wegwaait…). De verstopping zat in het knikstukje op de wisseras; allemaal niet zo moeilijk verder. Het sproeibalkje zit opnieuw gelijmd, met 3 tie-wraps als noodverbandje. Morgen meteen maar eens die arm fris in de verf zetten, want de tape-actie eerder op de dag om de boel verliesvrij van de koekstad naar de linkeroever van de Eems te krijgen kostte wel wat teveel verf van het armpje. Is zo geen gezicht. Maar dat later.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 16 juli 2012 06:37 PM
  [ # 494 ]

Er gloeit volgens mij niks na bij een XUD9,dat doen DW8 TUD5 en XUD11.
Het gloeikastje laat het lampje branden en de tijdsduur daarvan is buitentemperatuur afhankelijk , de sensor zit in het kastje
Zodra je start ( als je het lampje ziet doven) wordt het gloeien onderbroken , dat onderbreken gebeurt ook na een seconde of 15 als het lampje al lang uit is
Zou dat niet gebeuren dan branden de gloeibougies door.
De nagloeiende diesels hebben gloeipluggen die je rustig aan kunt laten staan,de stroom start met 8 Ampere of zo en als hij helemaal doorgewarmt is loopt er nog iets van 2 A.
En inderdaad gaan de nagloeiers uit zodra de kvs temp 60 graden is.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11645
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 juli 2012 06:59 PM
  [ # 495 ]

Als dat klopt, dan klopt er iets niet Very Happy

Bij mij schakelt het voorgloeicircuit in, waarna inderdaad buitentemperatuur afhankelijk de controlelamp aan en uit schakelt. Die schakelt standaard te vroeg uit: na het uitschakelen even rustig tot 5 tellen, dan start ze op de derde krukasomwenteling.

Daarna blijven de gloeispiralen nog ongeveer een seconde of 30 doorgloeien, waarna ze alsnog netjes uitschakelen (hier heb ik me vergist door te denken dat ze permanent gloeiden omdat ik geen nagloeien had verwacht. Is dus niet zo!) Nou zou dat kunnen komen omdat ik er momenteel een Valeo gloeiautomaat uit een ouwe ZX in heb hangen, maar bij de Bosch gloeiautomaat die ik er in had toen ik de auto kocht (weet ik veel of die origineel is… Duif? Kom er maar in…) schakelt precies eender. Eén en ander op basis van nader meetwerk met telkens een van beide relais erin. Schiet mij maar lek, maar het ding gloeit voor, blijkbaar ook na, en dus toch niet permanent.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
33 van de 53
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook