4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Aanhangwagengewicht Citroen ID-DS
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 05 augustus 2010 04:54 PM
  [ # 46 ]
geoarthc35 schreef:

Dus als ik aangehouden wordt met een aanhangwagen of caravan en er staat geen gewicht op het kenteken bewijs dan is dat opvraagbaar en zou ik alleen in gebreke gaan dat ik het niet op het kenteken bewijs heb laten corrigeren

Maar dat spreekt dan tegen wat de RDW op de website zet en ik zou het daar persoonlijk niet van af laten hangen want als de verzekering het anders ziet (en die zoeken altijd wegen om eronderuit te komen) ga je alsnog nat. Dus in mijn ogen ben je erg dom als je niet gewoon je kenteken bewijs corrigeert.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43044
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 augustus 2010 04:59 PM
  [ # 47 ]
geoarthc35 schreef:

Dus als ik aangehouden wordt met een aanhangwagen of caravan en er staat geen gewicht op het kenteken bewijs dan is dat opvraagbaar en zou ik alleen in gebreke gaan dat ik het niet op het kenteken bewijs heb laten corrigeren

Nee. Je begaat een overtreding van de wegen en verkeerswet, je trekt namelijk een aanhanger met een auto waarmee dat niet is toegestaan. Immer, als er geen gewichten op het kentekenbewijs vermeld staan mag je er niets mee trekken!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 05 augustus 2010 07:17 PM
  [ # 48 ]

Interessante discussie.

Dus ook maar eens op de papieren van mijn 23break gekeken: geen gewicht ingevuld.
Daar ben ik al een paar keer mee naar Frankrijk en Spanje gereden, met de DScout-vouwwagen erachter.
Dat moet ik dan maar gauw aan laten passen. Nou ja, voor de volgende zomer dan.

Ik heb een Duits instructieboekje voor de Break20 (DY3) en Break23 (DX4), waar het ingeremde aanhangergewicht op 630 kg staat, maar geremd maar liefst op 1800 kg! Elders (bij technische data) staat in dit boekje ook dat met een aanhanger van 1800 kg een staande start op een helling van 10.5% mogelijk is, voor beide typen.

  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
autoclassique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 13-12-2008

Gepost: 05 augustus 2010 07:43 PM
  [ # 49 ]

Eigenlijk is de conclusie alsvolgt als ik een en ander goed heb begrepen.

***Aanangers ongeremd:

750 kilo, dit is bijna bij iedereen hetzelfde.

***Aanhangers geremd:

1200
1250
1432
1500 (Staat er één op Marktplaats en het kenteken even ingetikt bij de RDW)
1800

Oeps….. en nu?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43044
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 augustus 2010 07:46 PM
  [ # 50 ]

1800 kun je vergeten, dat geldt alleen met hydraulische, op het remsysteem van de DS aangesloten, remsysteem!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2433
Geregistreerd: 02-08-2007

Gepost: 05 augustus 2010 07:46 PM
  [ # 51 ]
T(h)ijs schreef:
geoarthc35 schreef:

Dus als ik aangehouden wordt met een aanhangwagen of caravan en er staat geen gewicht op het kenteken bewijs dan is dat opvraagbaar en zou ik alleen in gebreke gaan dat ik het niet op het kenteken bewijs heb laten corrigeren

Maar dat spreekt dan tegen wat de RDW op de website zet en ik zou het daar persoonlijk niet van af laten hangen want als de verzekering het anders ziet (en die zoeken altijd wegen om eronderuit te komen) ga je alsnog nat. Dus in mijn ogen ben je erg dom als je niet gewoon je kenteken bewijs corrigeert.

Juist maar dat was naar aanleiding wat de rdw zei, ik laat overigens zsm de gegevens op het kentekenbewijs zetten dat staat buiten kijf het is wat Waterman ook zei verzekeringstechnisch kan je behoorlijk nat gaan en dat lijkt mij niet de bedoeling.


Het feit is wel ook win al je info in bij de rdw in dit geval dat hun antwoord niet altijd klopt dat blijkt dus

Otten trekker ca 1960.

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 05 augustus 2010 08:02 PM
  [ # 52 ]
waterman schreef:

1800 kun je vergeten, dat geldt alleen met hydraulische, op het remsysteem van de DS aangesloten, remsysteem!


ik zal het tzt eens proberen met m’n break en een westfalia trekhaak desnoods via duitsland

die ds break, in nl omgebouwd tot pick-up heeft ntb 1600kg laadvermogen op kenteken
dit gegeven met de trekgewicht varianten , gemeld in dit topic doet mij vermoeden dat de rdw maar wat aanrotzooit , tís maar hoe de pet staat van de behandelend ambtenaar

lijstje alhier verzamelen met trekgewichten op kenteken aub

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43044
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 augustus 2010 08:03 PM
  [ # 53 ]

Blijft de vraag of het verantwoord is om met een DS 1800 te trekken. Zelfs met een 2300 vind ik van niet…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 05 augustus 2010 08:22 PM
  [ # 54 ]
waterman schreef:

Blijft de vraag of het verantwoord is om met een DS 1800 te trekken. Zelfs met een 2300 vind ik van niet…..


dat is mijns inziens een discussie van andere orde
hier gaat het om verkantie plezier en zaterdagsmeubeltjesnaar de stort of wat je wilt
een eendje ophalen etc
als je dan tenminste 1500 kg op papier hebt , kan de blauwepet je niets maken
kun je in ieder geval een mooi formaat carravannetje sleepen , zonder peentjes te zweten bij event controle
en laten we wel wezen , de hier genoemde vershillen in trekgew raken kant noch wal
waar bazeren ze dat op ?
vooral die van 1432 om 716 fantasie rijk


ik ben ooit een keer aangehouden door de politie met een d-super op de ambulance achter m’n 21 ie hydr
beste man loopt er omheen , ziet het type plaatje met d-super, schud z’n hoofd en zegt ‘het is nog een diesel ook nog ’” 
de kwal

volgende annecdote
id 19 uit 1963 gehaald bij utrecht achter de 21 ie
130km/u , bij zwolle gesnapt door de klpd nono
rectie van hun ;
prachtige combinatie , maar toch maar even wat minder snel de reis vervolgen in uw belang en dat van de overige verkeersdeelnemers [ terecht]
verder een goede reis toegewenst

Profiel  
 
autoclassique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 13-12-2008

Gepost: 05 augustus 2010 08:46 PM
  [ # 55 ]

Met de 1600 kilo van Algra komen we dus op het volgende lijstje uit:

***Aanangers ongeremd:

750 kilo, dit is bijna bij iedereen hetzelfde.

***Aanhangers geremd:

1200
1250
1432
1500
1600
1800

Zal mij benieuwen of er nog meer varianten bij komen….

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4867
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 augustus 2010 09:35 PM
  [ # 56 ]
algra schreef:
waterman schreef:

Blijft de vraag of het verantwoord is om met een DS 1800 te trekken. Zelfs met een 2300 vind ik van niet…..


dat is mijns inziens een discussie van andere orde
hier gaat het om verkantie plezier en zaterdagsmeubeltjesnaar de stort of wat je wilt
een eendje ophalen etc
als je dan tenminste 1500 kg op papier hebt , kan de blauwepet je niets maken
kun je in ieder geval een mooi formaat carravannetje sleepen , zonder peentjes te zweten bij event controle
en laten we wel wezen , de hier genoemde vershillen in trekgew raken kant noch wal
waar bazeren ze dat op ?
vooral die van 1432 om 716 fantasie rijk


ik ben ooit een keer aangehouden door de politie met een d-super op de ambulance achter m’n 21 ie hydr
beste man loopt er omheen , ziet het type plaatje met d-super, schud z’n hoofd en zegt ‘het is nog een diesel ook nog ’” 
de kwal

volgende annecdote
id 19 uit 1963 gehaald bij utrecht achter de 21 ie
130km/u , bij zwolle gesnapt door de klpd nono
rectie van hun ;
prachtige combinatie , maar toch maar even wat minder snel de reis vervolgen in uw belang en dat van de overige verkeersdeelnemers [ terecht]
verder een goede reis toegewenst

Afgezien van het feit dat jouw verhaal moeilijk leesbaar is, doe je er wel wat makkelijk over. Een combinatie van een auto met aanhanger welke veel te zwaar is voor de trekkende auto, is een groot gevaar voor jezelf, maar vooral voor je medeweggebruikers. En daar klemt de schoen. Op het Jag forum post iemand foto’s van zijn vrij kleine auto, ik schat van rond een ton, met een auto ambulance er achter met daar bovenop een Jaguar XJ12 coupé. Reken op een gewicht van tussen de 2300 en 2500 kg voor de ambulance en de XJ12 samen. En daar zet hij een trekkertje voor van een ton. Dat is levensgevaarlijk, ook als je 50km/u rijdt.

Daar zijn terecht regels voor, het probleem wat we hier bespreken is dat die regels nogal vaag zijn omdat voor dezelfde auto kennelijk verschillende maatstaven worden gehanteerd. Ik heb een email gestuurd naar de RDW.

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 05 augustus 2010 10:39 PM
  [ # 57 ]
autoclassique schreef:

Met de 1600 kilo van Algra komen we dus op het volgende lijstje uit:

***Aanangers ongeremd:

750 kilo, dit is bijna bij iedereen hetzelfde.

***Aanhangers geremd:

1200
1250
1432
1500
1600
1800

Zal mij benieuwen of er nog meer varianten bij komen….


even een correctie

16oo kg is het laad vermogen [ wat er in / op het bakkie mag] van een ned.ds pick-up [omgebouwde ds break]
en dus niet het trekgewicht

1800 kg trekgewicht , dat zal nog moeten , en is maar de vraag of dat lukt

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 05 augustus 2010 11:15 PM
  [ # 58 ]
Han S schreef:

Afgezien van het feit dat jouw verhaal moeilijk leesbaar is, doe je er wel wat makkelijk over. Een combinatie van een auto met aanhanger welke veel te zwaar is voor de trekkende auto, is een groot gevaar voor jezelf, maar vooral voor je medeweggebruikers. En daar klemt de schoen. Op het Jag forum post iemand foto’s van zijn vrij kleine auto, ik schat van rond een ton, met een auto ambulance er achter met daar bovenop een Jaguar XJ12 coupé. Reken op een gewicht van tussen de 2300 en 2500 kg voor de ambulance en de XJ12 samen. En daar zet hij een trekkertje voor van een ton. Dat is levensgevaarlijk, ook als je 50km/u rijdt.

Daar zijn terecht regels voor, het probleem wat we hier bespreken is dat die regels nogal vaag zijn omdat voor dezelfde auto kennelijk verschillende maatstaven worden gehanteerd. Ik heb een email gestuurd naar de RDW.

 

excuus voor het ongemak   Surprisedops:

[was ook best wel even lastig , even snel een berichtje tussendoor typen met m’n lhm/lhs- besmeurde vingers]


de rest laat ik maar even voor wat het is
als we het maar eens worden over een redelijk aanvaardbaar trekgewicht voor onze ds/cx,
vermeld op het kenteken ,  1500 kg lijkt mij redelijk Wink

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4867
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 augustus 2010 11:24 PM
  [ # 59 ]

Als ik probeer logisch te denken kom ik tot de conclusie dat het maximaal te trekken gewicht van een geremde aanhanger ergens in de buurt zal zijn van het eigengewicht van de trekkende auto. Maar dat hangt ook af van de constructie van de auto. Zo is de achterkant van een DS lang niet zo sterk als als de achterkant van een Landrover met zijn chassisbalken.

Ik heb een Jaguar die bijna 1700kg weegt en 250 pk heeft. Van een medeforumlid weet ik dat hij met dezelfde auto 1200kg mag trekken volgens zijn kentekenbewijs, bij mij staat er niets op. Zo’n Jaguar heeft een zelfdragende carosserie, waarvan de achterkant minder sterk is dan het lijkt en hij heeft denk ik genoeg koppel en vermogen om zijn hele kont er af te rukken. Vandaar dan die 1200 kg neem ik aan.

Profiel  
 
pvanessen
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003

- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Gepost: 06 augustus 2010 10:51 AM
  [ # 60 ]

Zo kan ik er nog steeds niet bij dat mijn nieuwe C4 meer mag trekken dan de oude C5: 1640kg om 1500kg, vreemd in mijn ogen, maar het mag wel…

overigens ben ik het wel erg met Han eens: veiligheid voor alles!

Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook