1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
karakter of gewoon pech?
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 08 augustus 2010 09:15 PM

Sommigen noemen het karakter. Ik noem het gewoon autopech.

Heb ik gisteravond me uitgesloofd met het vervangen van een aandrijfashoes, het vervangen van een stuurcommando en het afstellen van de handrem…en was ik zo ontzettend blij dat het zwarte gevaarte nog nooit zo lekker gereden had..

Reden dus om een ritje te maken naar Sligo en op de terugweg moet je dan tanken.
Heel normaal, alleen het niet meer starten, dus.

Ter plekke de ‘handschoenenkast-BDP sensor’ met een oud steeksleuteltje vervangen (ik heb er dus 2)
Die sensoren waren wel vettig overigens, maar geen succes. Mensen, leg een klein rateltje met dopje 10 in uw handschoenekastje want met zo’n steeksleuteltje….)
Dan maar taxi naar huis, gelukkig niet ver. De taxi stond om de hoek….
Xantia uitgeprobeerd als sleepwagen. Mijn vrouw heeft dit eerder aan de hand gehad, want we zijn al eerder bij het zelfde benzinestation gestrand, alleen toen met een Xantia.—zucht—-

Een cx laat zich beter slepen dan een Xantia maar dat vrolijkte me niet echt op (geen sleepoog gedoe en betere remmen)
Zit er nog een Nederlander achter me ook, nog NOOIT hier eerder meegemaakt. Maar ja, BMW he, dus die was gauw uit het oog verdwenen….
Enfin, de dame met nogal wat moeite in de garage geduwd en dat moet wel ff genoeg zijn voor vandaag.
Ik heb het gevoel dat de benzinepomp kapot is. De motor lijkt gewoon geen benzine te krijgen, ook bij slepen: geen kik meer helemaal niets.
Waar zit die pomp eigenlijk?

Goed, er zijn nog andere dingen te doen vandaag, we zijn thuis gekomen en we gaan wel weer tijd vrijmaken om dit te onderzoeken. Gelukkig heeft mijn vrouw echt karakter en de CX, tsja ‘t is een oud ding, ik weet het….alhoewel, we waren tenslotte weer bijna thuis

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 08 augustus 2010 09:22 PM
  [ # 1 ]

Hoi Puffel,

Ik zou beginnen te testen met een ander injectierelais. Die zit onder je linker koplamp Wink

Grtn,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 08 augustus 2010 10:24 PM
  [ # 2 ]

Dank je Ree. Ik had nog wel een tikkie gegeven op dat ding maar dat had dus ook geen resultaat.
Ik zal eens moeten gaan zoeken waar ik zo’n ding op de kop kan tikken. De mijne was bij aankoop wel vervangen, maar ik weet niet of het een nieuwe was of niet.
Als dit relais kapot is; pompt de benzinepomp dus ook niet?

groeten

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 08 augustus 2010 10:40 PM
  [ # 3 ]

Nee, de benzinepomp doet dan helemaal niets. Ik zou altijd een reserve bij je in de auto hebben liggen net als een BDP sensor; je kan één van de leveranciers vragen om er één naar je op te sturen.

En ter vermaak...

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 08 augustus 2010 11:06 PM
  [ # 4 ]

Dank je Ree, ga gelijk een nieuwe bestellen. (of twee..)
Ik wist dat dat ook in je handschoenenkastje thuis hoort. Surprisedops:  Ik moet gelijk maar eens wat oude gereedschapjes in de auto leggen want net als jij, kwam ik er ook achter dat je toch lullig staat te kijken van hoe moeilijk het is een simpel boutje los te trekken zonder goed gereedschap.,.
Hopelijk zijn die relais nog nieuw verkrijgbaar, wellicht investeer ik gelijk ook maar een nieuwe pomp want ook die dingen gaan niet for ever mee. (m’n vorige benzinepomp-pech-ervaring…)

De motor heeft bij mij geen enkele slag meer gegeven, helemaal niets nada en totdat ik stopte om te tanken was er helemaal niets loos, dus ik heb goede hoop op deze diagnose!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 08 augustus 2010 11:10 PM
  [ # 5 ]

Die relais zijn niet nieuw verkrijgbaar, maar ze zijn tweedehands nog te vinden. Een benzinepomp op reserve lijkt me een beetje overdreven, die gaan zelden stuk.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 08 augustus 2010 11:41 PM
  [ # 6 ]

Toch vraag ik me ook hier weer af wanneer het brandstoffilter voor het laatst vervangen is…

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 09 augustus 2010 12:37 AM
  [ # 7 ]

Goeie vraag. Tsja, je koopt zo’n auto van een CX specialist: helemaal in orde. Wat eraan gebeurd is zou ik nog te horen krijgen, niet dus. Benzine filters zijn ondingen als je ze niet tijdig vervangt. Dat weet ik ook uit ervaring. Alleen totaal niet meer aanslaan van het een op het andere moment door een dichtgeslibd benzinefilter, het lijkt mij dat je dan eerder merkt dat de motor niet optimaal werkt. En dat was bij mij dus niet aan de orde.
Maar ik beloof je dat het benzinefilter ook snel vervangen gaat worden als ik alles in huis heb gehaald.!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 10 augustus 2010 10:01 PM
  [ # 8 ]
Ree schreef:

Hoi Puffel,

Ik zou beginnen te testen met een ander injectierelais. Die zit onder je linker koplamp Wink

Grtn,

Ree

Dat iedereen toch ieder keer zo zit te prutsen met dat relais, als die dingen nou werkelijk zo onbetrouwbaar zijn waarom is er dan nog geen electronisch exempaar voor wat gewoon wel betrouwbaar is ?? kan toch niet zo moeilijk zijn.

Als ik het schakschema van dat “kreng” of een defect exemplaar heb wil ik best een poging wagen een goed electronisch exemplaar voor te maken.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 10 augustus 2010 11:06 PM
  [ # 9 ]

Mark, wat bedoel je met “elektronisch exemplaar”?
Een relais is toch ook elektronisch, of bedoel je: elektronisch vs. elektro-magnetisch?
Sorry, ik ben daar niet zo supergoed thuis in die termen hoor.  red face

P.S. Schema:

Of bedoel je dat niet, dit plaatje staat ook op het relais zelf, maar iets anders heb ik niet voor handen nu.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 10 augustus 2010 11:13 PM
  [ # 10 ]

Ws. denkt Mark aan het maken van een solid state relais, dus met elektronica i.p.v. met spoelen, contacten en bewegende onderdelen (idd elektro-magnetisch Léo… Wink )
Maar zie maar eens aan gegevens over het binnenwerk te komen…

Profiel  
 
Gepost: 10 augustus 2010 11:15 PM
  [ # 11 ]

Eentje open slopen?
Kapotte zijn er blijkbaar genoeg!

Overigens vind ik die BDP-sensoren ergere krengen dan die injectierelais hoor, véél vaker oorzaak van storingen.  Evil or Very Mad

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 10 augustus 2010 11:44 PM
  [ # 12 ]

Ik bedoel dus idd een solid state relais, dit is een relais zonder bewegende delen. Wat ik moet weten is welke contacten het ding schakeld een defect exemplaar zou daar bij kunnen helpen.

@la Leo: bewaar maar een kopot examplaar kunnen we deze slopen voor te kijken wat er in zit

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 11 augustus 2010 11:01 AM
  [ # 13 ]

Hm, zit zo’n kreng ook in een 2400ie of alleen in de 2500? Vast wel, eens even een reserve regelen voor de vakantie dan Idea

Puffel: het euvel al gevonden?

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Gepost: 11 augustus 2010 11:33 AM
  [ # 14 ]
Rogier 1975 schreef:

Hm, zit zo’n kreng ook in een 2400ie of alleen in de 2500? Vast wel, eens even een reserve regelen voor de vakantie dan Idea

Puffel: het euvel al gevonden?

Neen, de 2400 heeft een dubbel relais (2 stekker-aansluitingen) voor de injectie. Zit achter de linker koplamp, soms van metaal, soms van zwart kunststof.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 11 augustus 2010 11:52 AM
  [ # 15 ]

Het zou hoe dan ook wel mogelijk moeten zijn de functie van het injectierelais na te maken met wat normale relais die gekoppeld worden, mochten ze ooit niet meer verkrijgbaar zijn.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook