2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
CX 25 GTi van Quo (slecht lopen na starten)
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 25 september 2010 09:25 PM
  [ # 16 ]

Vandaag gezocht waarom ik geen warme lucht uit de blower in het interieur kreeg. Ik heb een CX met airco, en naast de rechterbedieningstang (temperatuur kachel) staan graden aangeven. ( blauw 15- rood 30).

Het blijkt te liggen aan het motortje wat onder koelwater expansievat zit. Het motortje moet in het luchthuis een klep of zo iets bedienen. Toen ik de klep handmatig naar de andere kant had gezet, toen werd het erg warm in het interieur.

alleen kan ik dan niet vanuit de auto de kachel iets kouder zetten. Krijgt het motortje geen goed signaal vanuit de bediening in het interieur ? Hoe kan ik dat meten ? Wat voor een signaal moet ik meten aan de stekker van het motortje onder het expansievat ?

Daarnaast zit er onderaan het dashboard een vreemde knop waarvan ik de functie niet weet. Ook in het instructieboekje kan ik dit niet vinden. Iemand enig idee wat dit is, of heeft deze knop misschien zelf ook in zijn CX ?


Alle tips zijn harte welkom.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 25 september 2010 09:51 PM
  [ # 17 ]

Kan het niet zijn dat het motortje wel werkt maar dat de tandjes versleten zijn?

Ik heb ook een 25 GTI serie 1, maar die knop zit er niet. Volgens mij niet origineel en daarom staat ie ook niet in het instructieboekje. Is het een draaiknop of een trekknop? Die 2 kleine schroefjes ken ik trouwens ook niet.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 september 2010 09:54 PM
  [ # 18 ]

Regelbare interval voor ruitenwisser?

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 25 september 2010 10:01 PM
  [ # 19 ]

Ik vermoed een fader voor de luidsprekers. heb die dingen vaker gezien op een cx op die plaats.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 25 september 2010 11:03 PM
  [ # 20 ]

Dat motortje krijgt gewoon 12 volt. Op de regelschuif voor koud/warm zit onderaan bij de koudste stand in het binnen werk 2 mircoswitchen die de motor bedienen (op de foto in de buurt van de rode/blauwe kabel). Maar waarschijnlijk si het motortje gewoon gaar, was bij mij ook compleet vastgelopen van binnen. Kun je als je hem uitbouwt makelijk testen door er 12 volt op te zetten het ding moet dan draaien.

en tja die draaiknop ik zou zeggen volg de draden die eraan zitten en laat je verrassen waar je uitkomt., ik heb werkelijk geen idee en zie er niet orgineel uit net zoals dat metertje langs de klok.  huh

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 25 september 2010 11:36 PM
  [ # 21 ]

Het metertje naast de klok is een thermometer.

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 25 september 2010 11:44 PM
  [ # 22 ]

Ik zal het motortje morgen eens uitbouwen en testen met 12V. Tandjes van het wieltje zien er goed uit, zo ook de tandjes van de klep. Wanneer je met de hand tegen de klep aanduwd dan slaat het mechanisme geen tandjes over. Dit lijkt dus goed te gaan.

De knop onder het dashboard is een draaiknop waarbij je 1 slag naar recht of naar links kunt geven. De suggestie van waterman (fader luidsprekers) klinkt aannemelijk.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 september 2010 11:52 PM
  [ # 23 ]

is het niet zo dat constant spanning op de motor staat dus dit kun je terplekke meten
groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 25 september 2010 11:58 PM
  [ # 24 ]

Ja staat constant onder spanning en als ik me goed herriner zit er een stekker vlak bij de motor waar je kunt meten.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 september 2010 10:38 AM
  [ # 25 ]

Dan is het toch een kwestie van stekker los,twee draden naar de akku en kijken wat hij doet.
plus en min een keer omwisselen en je weet het.
Is minder werk dan uitbouwen,en dat kan altijd nog.
succes bravo

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1232
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 26 september 2010 12:34 PM
  [ # 26 ]

Het mysterieuze knopje is inderdaad het knopje voor de fader.
Wat de verwarming betreft kan ik je alleen maar zeggen dat hij bij mij 100% gewerkt heeft. Wel vond ik de bediening erg soepel gaan, alsof hij niets hoefde te bedienen. Maar dat deed hij dus wel.

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 26 september 2010 05:49 PM
  [ # 27 ]

Ja, inderdaad kachel werkte wel tijdens de proefrit.
Ik kon het aardig warm stoken in de CX.
En inderdaad lijkt het dat de bediening iets te soepel gaat. Bijna zonder enige vorm van weerstand of is dit normaal ?

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 26 september 2010 07:47 PM
  [ # 28 ]
Quo schreef:

En inderdaad lijkt het dat de bediening iets te soepel gaat. Bijna zonder enige vorm van weerstand of is dit normaal ?

Is dat niet bij alle CX’en zo? Die grote schakelaar heeft toch een enorme hefboomwerking op zo’n klein tandwieltje?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 26 september 2010 08:18 PM
  [ # 29 ]

Het motortje heb ik aangesloten op 12V en begon te draaien. Deze werkt dus nog. Ik had gehoopt dat de stekker van het motortje het probleem was. De stekker was namelijk ernstig gecorrodeerd. Na schoonmaken doet deze het weer. Het is wel nodig om binnenkort deze stekker te vervangen.

Alleen bij het bedienen van de kacheltemperatuur krijgt het motortje nog steeds geen signaal om de andere kant op te gaan draaien. Moet dat signaal af komen van het wieltje wat je met de bediening hendel versteld ?

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 26 september 2010 09:42 PM
  [ # 30 ]

Niet direct. Er is ook een automatische temperatuurregeling. Daarom staan de graden langs de baan van de temperatuurhendel. De temperatuur in de auto wordt gemeten in het kooitje tegen het plafond.
Het signaal dat de klep bedient, moet dus van die temperatuurregeling komen. Maar ik zou zo niet weten waar die zit. Waarschijnlijk ook ergens in de middentunnel.

Profiel  
 
 
2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook