3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
CX 25 GTi van Quo (slecht lopen na starten)
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 september 2010 10:12 PM
  [ # 31 ]

meten is weten.
misschien is dat dingetje aan het plafond (thermometer) wel kapot.
eerst die even verwisselen is makkelijker dan de rest.
Daarna kun je nog onderaan de hefboom de drie draden met elkaar combineren.
een er van is de plus constante stroom de andere twee is voor open en dicht.
Dus als je de plus hebt eerst de ene draad proberen gaat ie dicht of open dan de andere vice versa
Groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 26 september 2010 10:32 PM
  [ # 32 ]

Bij mij zitten er 2 mirco switchen in de tunnel bij de hendel van de aanjagersnelheid. als de aanjager uitstaat gaat de klep toe en anders staat ie open.

Ik heb wel geen airco, maargoed je zou hier eens kunnen kijken.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 26 september 2010 11:06 PM
  [ # 33 ]

Het dingetje aan het plafond (thermometer) verwisselen gaat niet omdat ik geen reserve hiervan heb liggen. Iemand een idee waar deze zijn te bestellen ?

Aangezien ik nieuw ben in de CX wereld, heb ik ook nog niet zo goed op een rijtje waar ik het beste onderdelen kan halen.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 26 september 2010 11:12 PM
  [ # 34 ]

Bel eens naar Hydraulique…

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 26 september 2010 11:22 PM
  [ # 35 ]
par eXeMple! schreef:

Niet direct. Er is ook een automatische temperatuurregeling.

om hier nog ff op terug te komen, de CX heeft toch gewoon een mechanisch geregelde airco. Je stelt toch de warmte schuif in en de lucht die er uit komt wordt dan kouder of warmer zonder een mogelijke automatische correctie ??

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 september 2010 12:32 AM
  [ # 36 ]

Niet helemaal de temperatuur stel je in doormiddel van de handel voor de temperatuur.
Daarna prebeerd de sensor aan het plafond de temperatuur constand te houden.
Wordt het wat kouder (raampje open) zal hij meer warme lucht geven om op temperatuur te blijven,
en andersom.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 27 september 2010 09:16 AM
  [ # 37 ]

Klopt, de latere (duurdere?) serie 1 CX’en hebben een soort automatische temperatuur regeling.

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 03 oktober 2010 11:25 PM
  [ # 38 ]

De temperatuursensor ( in het plafond) heb ik doorgemeten en deze lijkt goed te reageren.
Ik heb de weerstand van de sensor gemeten tijdens kamertemperatuur en daarna in de koelkast.
Weerstand veranderde aanzienlijk dus mag ik aannemen dat deze het goed doet ?

Ook de weerstand in de bedieningshendel voor het instellen van de temp. (tussen de stoelen) heb ik gemeten. Ook deze veranderde aanzienlijk tijdens het verschuiven van de hendel.

De motor voor het verstellen van de kleppen in het verwarmingshuis heb ik ook gevonden.
Deze heb ik gedemonteerd aangezien het lijkt dat hij niet veel doet.
Tijdens verschuiven van de hendel van koud naar warm, hoor je af en toe een geluid komen uit de motor voor een halve seconde en daarna zeker 5 tot 6 seconden niks.
Daarna weer voor een halve seconde een geluid en weer 5 a 6 seconden niks etc…....
Het asje op de motor zie je, tijdens het zoemend geluid, minimaal bewegen. Is deze werking van de temp. motor correct ?

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 oktober 2010 12:19 AM
  [ # 39 ]

Als je de handel van warm naar koud zet Maximaal moet de klep meteen reageren open of dicht.
anders denk ik toch de motor,ook al dacht ik van niet.
Als je de handel op warm of koud zet moet er op een van draden constante + staan andersom vice versa
kun je meten bij de stekker van de motor.
Succes
frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 21 oktober 2010 01:47 AM
  [ # 40 ]

Het lijkt erop dat de motor (klep warm/koud) nog goed is.
Wanneer er direct 12V op wordt gezet dan draait de motor wel,

Na het loshalen van de stekker van de electronische regelunit blijken de aansluitingen wat vies te zijn.
Na schoon poetsen en inspuiten van contactspray lijkt het motortje het beter te doen. Je hoort de motor , na bewegen van de schuifregelaar, zeker reageren en lopen.
Zo waar wordt het weer warm in de CX. Voor nu opgelost Confused:

Hoe snel moet de klep reageren wanneer de schuifregelaar van MAX naar MIN wordt gezet ?
Het duurt bij mij ongeveer wel 3 minuten.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 17 februari 2011 11:09 PM
  [ # 41 ]

Zo even geen nieuws gepost over de CX, aangezien deze in de wintermaanden “op stal” staat.

Maar goed, gisteren wilde ik even de CX in maar via de bestuurdersdeur lukte dit niet.
De CV werkt wel want alle deuren gaan open en dicht behalve de bestuurdersdeur.
Deze zit dicht en blijft dicht.Ook met de ontgrendelingsknop van binnen op de deur werkt het niet.

Misschien ergens kabelbreuk ? Maar goed hoe krijg ik als eerste mijn deur open zodat ik naar de oorzaak kan gaan zoeken.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 18 februari 2011 12:17 AM
  [ # 42 ]

mmm, ik herken dat van mijn serie 2, in mijn geval is dat volgens mij een combinatie van een nogal ontladen accu, want het fenomeen doet zich bij mij niet voor als ik weer een stukkie gereden hebben heb en de accu is bijgeladen. Beetje kruipolie die de boel net iets losser maakt en alles werkt bij mij weer na een (langere) stilstand.

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 20 februari 2011 12:56 AM
  [ # 43 ]

Dank je wel voor de tip, maar helaas werkt deze bij mij niet.

Ook het slot inspuiten met silicone spray etc… heeft nog geen effect gehad.

Deur zit dicht en blijft dicht tot zo ver…...... Confused

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 20 februari 2011 09:03 AM
  [ # 44 ]

Waarschijnlijk oud/stijf vet in/op het slotmechanisme IN de deur, icm koud weer

Kruip via een andere deur op de bestuurdersplek, rijd een stukje zodat het slotmechanisme los kan trillen. Dan kun je de deur waarschijnlijk gewoon openen. Deurpaneel erafhalen en het slotmechanisme met wd40 inspuiten.

Succes!

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 23 februari 2011 11:00 PM
  [ # 45 ]

Ahhh.. helaas ook na een stuk rijden is het slot nog niet losgetrild.

Het zit vast en het gaat nog niet open…....

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
 
3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook