13 van de 17
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
2400 GTi 1981 van Marcelka - lange winterslaap maar weer en route!
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43067
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 november 2012 11:44 AM
  [ # 181 ]

De ramen worden niet met een relais geschakeld.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25392
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 november 2012 12:19 PM
  [ # 182 ]

Kijk eerst eens bij de b-stijl achterdeur zijde of je twee stekkertjes ziet van de motortjes. Als die er zijn, of als er daar draadbreuk is (was bij mij aan de voorkant), is het simpel.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 16 november 2012 03:30 PM
  [ # 183 ]

Zit er niet een schakelaar die de achteruiten uit kan schakelen, een type 2 heeft die wel ergens onder het stuur zitten, dit is in Frankrijk verplicht geloof ik.

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 16 november 2012 03:40 PM
  [ # 184 ]

In het instruktieboekje staat daar niets over. Dus volgens mij alleen type 2.
Bij een draadbreuk in het portier of de stijl is het wel vreemd dat ze er allebei mee ophouden.

Morgen maar eens meten. Het kiertje afgeplakt met Duct tape.
Duct tape rules! Wink

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7536
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 november 2012 04:07 PM
  [ # 185 ]
Redbird schreef:

Zit er niet een schakelaar die de achteruiten uit kan schakelen, een type 2 heeft die wel ergens onder het stuur zitten, dit is in Frankrijk verplicht geloof ik.

Nee, niet verplicht, type 2 Prestige heeft die schakelaar ook niet. Maar het is wel erg toevallig dat beide achterportierramen niet meer willen.

Profiel  
 
Gepost: 16 november 2012 04:24 PM
  [ # 186 ]

Er zit vaak wel een blokkeerschakelaar op een Série 2 met elektrische achterruiten.
Staat een kruisje op. Zit onder de stuurkolom. Zou dat werkelijk een optie zijn?
Mijn Break heeft hem ook…

Alleen voor Série 1 zou ik ‘t zo uit mijn hoofd niet weten. Heb je er een instructieboekje bij? Daar zou het dan toch in moeten staan.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 november 2012 04:39 PM
  [ # 187 ]
waterman schreef:

De ramen worden niet met een relais geschakeld.

Als je het contact aanzet ,gaat er een relais om wie zorgt dat de kabelboom naar achter stroom krijgt.
Tussen schakelaar en raam zit indd geen relais

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 16 november 2012 10:04 PM
  [ # 188 ]

Als de voorruiten werken kun je een van die schakelaars voor achter proberen, soms doen die schakelaars het niet vanwege het weinige gebruik, verder kun je heel makkelijk 12V op de motor zetten als je de bekleding eraf haalt, als je de polariteit omdraait gaat ie omhoog of omlag.

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 19 november 2012 12:10 AM
  [ # 189 ]

Toen ik vandaag gewapend met multimeter de linker schakelaar uit de console wilde peuteren ging het boeltje weer aan de gang. Ook het rechter raam wilde weer. Fijn zo’ n self repairing system Wink

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 27 februari 2013 12:59 PM
  [ # 190 ]

Hier ook maar weer eens een topic afstoffen.

De dame heeft wat uit kunnen rusten maar moet weer in de benen voor de tocht in Luxemburg.

Ik moet in ieder geval wat normaal onderhoud plegen zoals een olie en oliefilterwissel.
Verder moet ik de handrem nog eens goed afstellen.
Koelvloeistof mag wel eens ververst worden.
Achterste hoogteregelaar schoonmaken.

Een klein ongemakje is dat na de koude start na enige tijd de motor afslaat. Als de motor eenmaal warm is loopt ie weer mooi stationair. Is er iets af te stellen zodat de motor koud wel blijft lopen?

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 27 februari 2013 01:35 PM
  [ # 191 ]

Meestal moet ik in de winter mijn stationairschroef wat meer opendraaien… voor de rest zou er wel ergens in die krochten rond het motorblok een soort koudverstuiver of zo moeten zitten, maar ik heb het nog nooit gevonden :p (kan ook aan mij liggen, haha) Al moet ik zeggen dat mijn Prestige nog nooit bij stationair draaien ‘zomaar’ stilviel…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 februari 2013 06:33 PM
  [ # 192 ]
demuywo schreef:

Meestal moet ik in de winter mijn stationairschroef wat meer opendraaien… voor de rest zou er wel ergens in die krochten rond het motorblok een soort koudverstuiver of zo moeten zitten, maar ik heb het nog nooit gevonden :p (kan ook aan mij liggen, haha)

Die koude start verstuiver ga je op je 1988er 2500 IE blok ook niet vinden, bij de latere modellen zat die er dus niet meer op. Net als dat je maar 1 bdp sensor heb Wink

Als alles goed afgesteld staat hoef je in de winter niet aan die schroef te draaien.

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 25 maart 2013 10:54 PM
  [ # 193 ]

Meer dan 600 kilometer afgelopen weekend. Winterse omstandigheden, koude start, en de dame heeft het weer super gedaan.
Door de sneeuw op TRX-en bleek ook minder een uitdaging dan gevreesd. Ik ging ergens in een bochtje wel een beetje sideways en schoof de boel een ietsje door bij een keer-sessie in Jalhay.

Vandaag een snelle wasbeurt om die pekelbende er weer af te krijgen. Ze glimt weer en de rest doen we nog eens dunnetjes over als het voorjaar zich ooit nog eens aandient.

Ik heb weer super genoten van de flexibele motor met een mooi vermogen om zonder al te veel te schakelen de berg op te stormen.
De diravi voor de haarspeld bochten en het veersysteem voor comfort op de Belgische routes dégradées.

De pekel zit tot achter de oren Wink

Onder gesneeuwd maar starten en lopen. Zelfs de achterruitverwarming deed gewoon zijn werk. En de kachel kreeg het heerlijk warm.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7536
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 maart 2013 11:53 PM
  [ # 194 ]

‘t Zijn toch gewoon hele goeie auto’s?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 26 maart 2013 11:16 AM
  [ # 195 ]

Bekende uitspraak. Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
 
13 van de 17
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook