Han S schreef:Een gelaagd ruit ontploft niet hoor, hoef je niet bang voor te zijn, dat scheurt gewoon.
O gelukkig
Spiegel staat op het dashboard…...
DS!
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
capt kok schreef:Ik heb zelf de ruit opnieuw geplaatst met een nieuw rubber en die zit nog steeds. Heb de ruit nog wat aangeduwd door onder de lijst nog een beetje op te krikken zodat de ruit goed boven in de hoeken zat, deze zit ondertussen gewoon al 2 jr…
Ook al mee in hoosbuien gereden met >100km/h? Ik heb mijn ruit vlak voor de vakantie 2009 moeten vernieuwen en ging af op ervaringen van : “nwe ruit+nw rubber =geen kit nodig” heb dus op de vakantie alles af moet plakken en later kitten want het water liep over knieen en de radio en….
zie: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/199222/P30/
Ik denk nu dat het water onder in het rubber profiel werd gedrukt en er dan bovenaan uit lekte.
Nu borrelen er alleen nog soms waterbelletjes op in de li-onderhoek.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Hallo
Ik had bij het vervangen van de ruitrubber precies het zelfde,water word opgedrukt tegen de ruit .
Alles afgekit en geen last meer,het was eerst een zwarte rubber en nu grijs ik denk dat de zwarte wat flexibele is als de grijze.
Zwart rubber was voor de ID’s, grijs voor de DSsen. Ik wil niet flauw zijn maar dat namaakspul is gewoon slechter van pasvorm en kwaliteit. Origineel werd alleen aan de onderzijde van de voorruit een dikke soort flex kit gebruikt, origineel rubber houdt de binnenkant gewoon droog, zonder extra kit of wat dan ook. Neem wel een nieuw origineel rubber want dat is nog niet uitgelubberd. Is lastig te monteren maar met 4 handen en groene zeep moet het lukken.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb een keer een ruit van chyparse gehad die niet paste. Kosteloos omgeruild voor een andere die wel goed paste en zonder kit niet lekte.
De zwarte rubbers zijn toch voor niet-gelaagde ruiten?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Een ruit die niet paste? Dat is nieuw voor mij, volgens mij komen of kwamen die voorruiten bij Saint-Gobain vandaan en hebben allemaal dezelfde pasvorm. Indien er ruiten in de verkoop zijn die niet passen is er een probleem. Ik ging en ga ervan uit dat indien een ruit niet past er een probleem is met een verkeerd gelaste/gerepareerde dakrand, want die dakrand luistert natuurlijk vreselijk nauw, elke millimeter verschil betekent problemen met de pasvorm en dus de waterdichtheid.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
de ruiten van chyparse komen dacht ik uit china. deze ruit was 1 cm minder breed dan de 2de die ik kreeg….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Indien er een verschil van 1 cm tussen de ruiten kan bestaan is er een groot probleem (glas kan je niet bijbuigen), aan de andere kant bevestigt dit mijn afkeer van nieuwe aanmaak. er zijn voorlopig gelukkig nog genoeg originele ruiten in omloop, alhoewel die vaak ongetint/wit zijn, maar met zoeken zijn er ook nog wel groene ruiten te vinden. Een set (6 ruiten) getint doet ongeveer 800 euro. Ik begrijp dat de beschikbaarheid een probleem is wanneer het een iederedag auto betreft en je snel een oplossing moet hebben en je dus op Kwikfit en consorten bent aangewezen. Deze jongens hebben vaak geen flauw benul hoe ze zo’n ruit moeten monteren en ik kan het ze niet echt kwalijk nemen want hoe vaak doen ze een DS voorruit per jaar? De meeste DS garages hebben wel ergens een witte originele op voorraad en Huub in ‘t Zand heeft er meer in de tuin staan dan hem lief is. Moraal van dit verhaal: ga voor origineel en neem alleen after market spullen indien het echt niet anders kan.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
mario123 schreef:Bedankt voor jullie hulp en suggesties. Uiteindelijk heb ik een nieuwe gelaagde ruit incl nieuw rubber bij Chyparse gehaald en dankzij een paar tips mbt het plaatsen toch maar weer zelf gedaan. Ging een stuk vlotter dan de eerste keer. Hij zit er mooi in, nu maar hopen dat ie niet weer ontploft….. Kwikfit kwam op € 550,-, nu voor € 210,- klaar!
Als je naar het magazijn was gekomen, had je een orginele ruit gehad, met een orginele rubber, was je goedkoper uit geweest en had je miscchien ook nog minder ver hoeven rijden.
Do the math…..
Citroen!
DriverD schreef:mario123 schreef:Bedankt voor jullie hulp en suggesties. Uiteindelijk heb ik een nieuwe gelaagde ruit incl nieuw rubber bij Chyparse gehaald en dankzij een paar tips mbt het plaatsen toch maar weer zelf gedaan. Ging een stuk vlotter dan de eerste keer. Hij zit er mooi in, nu maar hopen dat ie niet weer ontploft….. Kwikfit kwam op € 550,-, nu voor € 210,- klaar!
Als je naar het magazijn was gekomen, had je een orginele ruit gehad, met een orginele rubber, was je goedkoper uit geweest en had je miscchien ook nog minder ver hoeven rijden.
Do the math…..
Is zo, maar ik had de auto die maandag echt nodig. Het magazijn is maar een paar keer per maand open. Of kun je ze bellen voor spoedgevallen?
Ik weet niet of ik nu een chinese ruit heb of niet, maar het lichtgetinte glas past perfect bij de rest van de getinte ruiten. Gisteren 500 km in de stromende regen gereden, geen druppeltje! En ik heb alleen de nieuwe Chyparse rubber gebruikt, geen kit aan de onderzijde…
DS!
Goedemorgen,
mooi dat je geen lekkage hebt! Er is alleen een bekend lekpunt links- en rechtsonder bij de hoeken van de ruit.
Nu het nog mooi weer is en alles nog schoon is zou ik daar de boel even goed afkitten / goed dichtmaken.
Anders wordt dat een klusje als het echt slecht weer is.
succes
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen





























Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Of dat nodig is merk je het beste door bij regen je raam wat open te zetten. Dan krijg je een lichte onderdruk.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Je kan snel op lekkage testen door het raam op een kiertje en daar een stofzuiger slang in de rest van de ruimte met doeken zo goed mogelijk dicht maken. Je kan dan de onderdruk maken die bij rijden optreed. Dan met de tuinslang sproeien en binnen op zoek naar water.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
mario123 schreef:DriverD schreef:mario123 schreef:Bedankt voor jullie hulp en suggesties. Uiteindelijk heb ik een nieuwe gelaagde ruit incl nieuw rubber bij Chyparse gehaald en dankzij een paar tips mbt het plaatsen toch maar weer zelf gedaan. Ging een stuk vlotter dan de eerste keer. Hij zit er mooi in, nu maar hopen dat ie niet weer ontploft….. Kwikfit kwam op € 550,-, nu voor € 210,- klaar!
Als je naar het magazijn was gekomen, had je een orginele ruit gehad, met een orginele rubber, was je goedkoper uit geweest en had je miscchien ook nog minder ver hoeven rijden.
Do the math…..
Is zo, maar ik had de auto die maandag echt nodig. Het magazijn is maar een paar keer per maand open. Of kun je ze bellen voor spoedgevallen?
Ik weet niet of ik nu een chinese ruit heb of niet, maar het lichtgetinte glas past perfect bij de rest van de getinte ruiten. Gisteren 500 km in de stromende regen gereden, geen druppeltje! En ik heb alleen de nieuwe Chyparse rubber gebruikt, geen kit aan de onderzijde…
In nood kunnen we je wel eens vlot helpen. Gewoon contact opnemen dan.
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je moet wel 3M of iest dergelijks aan flex kit in de onderrand aanbrengen anders loopt je dash vol water..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>