


Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
Hallo,
Zijn er bij een vijfbak van de DS aanpassingen aan te raden voordat deze weer ingebouwd wordt?
Ik dacht ooit eens iets gelezen te hebben over extra smering voor de 5de versnelling!?
Groeten
C-wawa
Extra smering? Daar heb ik nog nooit iets over gehoord of gelezen.
Wat je wel zou kunnen overwegen is meteen de remschijven te vernieuwen.
Maar dat staat daar natuurlijk “los” van.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Tip: Neem even contact op met Harry Martens in Limmen. Hij is de specialist op gebied van bakken.
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43464
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Marten schreef:Extra smering? Daar heb ik nog nooit iets over gehoord of gelezen..
Er is rond 1971/72 wel degelijk een belangrijke modificatie aan de 5e versnelling en het carter van die 5e versnelling geweest. Er is een extra pijpje gemonteerd om olie naar de 5 te krijgen, een gootje in het deksel gemaakt en er is een soort oliebad-ring op het tandwiel van de 5 gemaakt. Dit was nodig omdat de 5e versnelling smering tekort kwam en vroegtijdig overleed. De meeste 5 bakken hebben deze mod echter al. De TS moet even het voordeksel losmaken van zijn bak, een foto maken van wat hij aantreft en die foto hier posten dan kan je zo zien of de bak al gemodificeert is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break














































Totaal aantal Berichten: 43464
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Helaas, je hebt pech: Die bak is nog niet gemodificeerd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
waaraan kun je dit dan zien?
kan je dit zelf modificeren?














































Totaal aantal Berichten: 43464
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
waterman schreef:
Er is rond 1971/72 wel degelijk een belangrijke modificatie aan de 5e versnelling en het carter van die 5e versnelling geweest. Er is een extra pijpje gemonteerd om olie naar de 5 te krijgen, een gootje in het deksel gemaakt en er is een soort oliebad-ring op het tandwiel van de 5 gemaakt..
Die onderdelen staan niet op jouw foto’s.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:waterman schreef:
Er is rond 1971/72 wel degelijk een belangrijke modificatie aan de 5e versnelling en het carter van die 5e versnelling geweest. Er is een extra pijpje gemonteerd om olie naar de 5 te krijgen, een gootje in het deksel gemaakt en er is een soort oliebad-ring op het tandwiel van de 5 gemaakt..
Die onderdelen staan niet op jouw foto’s.
Waterman, bedoel je deze modificatie ?













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Zijn er bij een vijfbak van de DS aanpassingen aan te raden voordat deze weer ingebouwd wordt?
Nog even ergens anders over.
Je zou ook nog een achteruitrij-verlichtingsschakelaar kunnen monteren.
Zo te zien zit die er ook nog niet op.
Aan de binnenkant van het deksel is al de plaats te vinden waar hij moet komen.
Peter.














































Totaal aantal Berichten: 43464
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
lucky schreef:
Waterman, bedoel je deze modificatie ?
Ja, dat is em. Bedankt voor het posten!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
Ah, zal ik eens op zoek moeten naar wat onderdelen!
Alvast dank voor de info.
c-wawa