
















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Als hij “ergens” wil beginnen, moet hij het nu doen. Zijn budget wordt als het goed is ruimer en ruimer.
Doe je het niet, dan wordt je op je 42e een keer ‘s morgens wakker en dank denk je nu MOET het gebeuren anders lukt het nooit meer. Dat is dan weer autobiagrafisch…...
Gewoon gaan en zien waar het schip strand!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Maar aan de andere kant jongens, ik fietste gisteren op mijn gemak door een nieuwbouwwijk en daar stond in een doodlopend stukje straat een DS, goudkleurig. Even kijken dacht ik en liep er even omheen en werd op slag bijna depressief van zoveel ellende. Kijk dus heel goed uit wat je koopt want het kunnen monsters zijn hoor waar je helemaal op leegloopt.


Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 15-09-2010
- DS 3 1.6 VTi So Chic
goede opmerking GW-tje
Peugeot 206 1.6 16V QuickSilver - Citroën DS3 1.6 VTI So Chic





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik heb je toppic al een aantal keren gelezen en ik moet zeggen je weet wat je wilt een DS !!!
ik zelf heb vorig jaar een CX gekocht en tot op de dag vandaag geen spijt van ook al zijn er altijd dingen die je moet aanpakken, maarja het blijven oude auto’s
Zeker voor een jong iemand die de auto’s verder vroeger nooit heeft zien rijden ben je enorm enthousiast over de auto.
Ik zou zeggen als je budget het toelaat moet je gewoon gaan voor je droom anders denk je over idd over 20 jaar had ik vroeger maar…..
Verder zijn er altijd wel mensen op dit forum die de DS door en door kennen die je met raad en daad willen bijstaan.
succes
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Misschien nog even doorsparen, maar dan, inderdaad gewoon doen. Met wat hulp (van je vader misschien en uiteraard hier op het forum) zul je er hoop plezier (en geloof me, ook een hoop narigheid) aan beleven. Wel heeeeeeeel kritisch zijn bij de aanschaf (zie reactie van Han S, er zijn echt hopeloze gevallen bij waar je op leeg loopt). In Frankrijk zijn nog heel redelijke exemplaren te vinden, voor heel redelijk geld. Dan vooral de wat eenvoudiger types als DSpecial en DSuper, maar dat zijn juist prima “instappers” in de DS wereld. Heb hier (in Z Frankrijk)vorige week nog een prachtige DSpecial gekocht voor mijn dochter (die ook al jaaaaaren DS wil rijden) . Fijne harde onverprutste auto, voor redelijk geld. (uhhhhh sorry, kweetniet hoe je hier foto’s plaatst). Kan dus nog best. Succes met sparen en “never give up on your dreams”.


Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 15-09-2010
- DS 3 1.6 VTi So Chic
inderdaad ik he ze vroeger nooit zien rijden. Je ziet ze wel bij mij in de buurt, een beige in mijn straat met mindere carroserie en een gele break een paar straten verder. Laatst ook een prachtige volledig zwarte pallas maar die zie ik niet meer. Ik zal nog eens iets leuks vertellen, ik heb ze vroeger natuurlijk
nooit zien rijden maar ik heb dr zelfs nog nooit in (mee)gereden laat staan in gezeten en toch weet ik dat ik er een wil! Wat is er instap aan een DSpecial en een DSuper? Ik snap het verschil niett met een normale ds…
Peugeot 206 1.6 16V QuickSilver - Citroën DS3 1.6 VTI So Chic
Foto’s plaatsen gaat hier zoals op ongeveer elk forum, je klinkt op dat img ding in de balk boven je venster en zet het url van de foto er tussen. Die foto moet wel een url hebben en als je dat niet hebt kun je hem hosten bij de bekende adressen als photobucket en imageshack, om er een paar te noemen.
Ik zal nog eens iets leuks vertellen, ik heb ze vroeger natuurlijk
nooit zien rijden maar ik heb dr zelfs nog nooit in (mee)gereden laat staan in gezeten en toch weet ik dat ik er een wil! Wat is er instap aan een DSpecial en een DSuper? Ik snap het verschil niett met een normale ds…
Ik vind je geweldig, je hebt er nog nooit in gezeten en gereden, maar je weet zeker dat je er een wilt.
Ik weet niet waar je woont, maar je zult verbaasd zijn over het comfort van een DS. Je zit beter dan in een duur bankstel.
De verschillen tussen de DS en de goedkopere ID, D Special en D Super kan ik je niet allemaal geven, maar de DS is luxer, met de Pallas als meest luxe uitvoering. Dan zijn er verschillen in het remsysteem, de DS heeft zo’n remknop inplaats van een gewoon pedaal, een soort paddestoel op de plek van het rempedaal waar je niet te hard op moet trappen want je vliegt met je hoofd tegen het stuur, of tegen het voorruit, afhankelijk van of je wel of geen gordel draagt.
Kwa comfort een rijgedrag is er hoegenaamd geen verschil tussen de diverse snoeken.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Daarom….begin gewoon met een leuke ID, DSpécial of Dsuper(5). Redelijk eenvoudige (over het algemeen zéér betrouwbare) techniek. De grootste sporen zul je in het begin toch moeten verdienen met de carrosserie van je aanstaande voiture.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991














































Totaal aantal Berichten: 43424
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een Dspecial en een Dsuper zijn de “opvolgers” van wat voor 1970 de ID 19 en ID 20 waren. Het zijn de modellen met een rempedaal ipv remknop en een wat kale basis uitrusting.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En de ID’s, DSpecials en DSupers hebben een mechanische versnellingsbak, de DS heeft een halfautomaat.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nee hoor. Er zij ook DSsen geleverd met een mechanische bak.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Hier nog één die op zijn 19e een Dspecial gekocht heeft ergens in Gouda, voor 1500 euro. Ik had er toen nog nooit in gezeten. Geen van mijn bekenden heeft een snoek.. Ik werd totaal niet gehinderd door enige kennis over de auto en ik wist niet eens het bestaan van dit forum. Na 3 weken was de motor aan barrelen en kwam ik vrij snel op dit forum terecht.
Gek genoeg nooit spijt gehad van deze impulsieve aankoop. Ik denk dat als je een keer in een snoek rijdt dan begrijp je wel waarom.
Verstandig is het niet om een snoek te kopen maar je moet doen wat je niet laten kan. Een nieuwere auto kan je ook héél veel geld kosten als ik dat zo links en rechts om me heen hoor
Ik weet wat jij nodig hebt:
http://www.mijnalbum.nl/Album=ROUB83TZ
pb me even, dan kijken we naar budget..
Mijn gele 1967 dame wordt hier maar wat verwaarloosd. Gas, goed onderhouden, hard chassis (alles aangepakt dus 100%), en volgend jaar wat plaatwerk uitdagingen. Dingen die je rijdend kan doen. Dus en dame voor op de weg, het juiste type en betaalbaar.
grtz!
Dirk zegt: doen.
ps.
welkom welkom welkom.
.komma
Eens citrofiel is altijd citrofiel. Ik heb het moment meegemaakt dat de DS op de markt verscheen in 1956, een klap in het gezicht van de autofabrikanten. Daar stond zij tussen de hoge hoedjes van Ford en Opel etc.
Na de Fiatjes, Fordjes, Volkswagens en Peugeot kocht ik mijn eerste snoek, een ID19B van 1967 zonder stuurbekrachtiging. Ik was de koning te rijk en het reed als een vliegend tapijt. Er kwamen nog tien snoeken en de laatste was een Pallas die ik verkocht in 1976 om een Jaguar te kunnen aanschaffen. Die heb ik nog steeds overigens en dat is toch niet het minste op autogebied, snel en veel stiller dan een DS. Maar het blijft aan je knagen en op een gegeven moment krijg je zo’n nu of nooit moment en dan staat er weer een snoek op het erf.
Een jonge vent van 18 die er nog nooit in heeft gezeten en zeker weet dat hij er een wil bezitten, ik vind het geweldig en ik ben benieuwd hoe dat verder gaat, want de DS is een absoluut unieke auto, met niets anders vergelijkbaar. Doen hoor en koop een goede.