4 van de 14
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
eerste ds kopen
glopper
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 15-09-2010

- DS 3 1.6 VTi So Chic
Gepost: 16 september 2010 02:33 PM
  [ # 46 ]

ja dat was ik ook van plan alleen lassen is wel nieuw voor me maar de vader van een vriend van me kan het en de garage waar mn vader komt wil het me ook wel leren… ik kan niet wachten tot april volgend jaar!

Peugeot 206 1.6 16V QuickSilver - Citroën DS3 1.6 VTI So Chic

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 16 september 2010 05:10 PM
  [ # 47 ]

Ik lees net even je topic door en ga niet direct roepen dat je het wel of niet moet doen,
maar kan je wel adviseren om er heel goed over na te denken;
Ik ben nu met mijn 2e snoek bezig (Aanschaf was 3750,=) en het heeft me tot nu toe al bakken met geld gekost; Deze snoek zag er goed uit, strakke balken, weinig roest, liep keurig netjes…
Ik heb 2 rechterhanden, kan inmiddels best aardig lassen, en ik denk dat ik aardig kijk heb op de DS, maar je moet er rekening mee houden dat er altijd verborgen gebreken aan een snoek kunnen zitten die je onverwachts flink op kosten kunnen jagen;

Bij mij begon de koppeling na een jaartje te slippen en dat betekent motor + bak eruit en dan pak je gelijk de dingen aan die je tegen komt en dat kost je in ieder geval veel tijd en je hebt een goede ruimte nodig…

Daarnaast kan een snoek goed en hard lijken, maar toch problemen met roest e.d. hebben.

Zie mijn draadje;

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/205854/P60/

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 17 september 2010 12:47 PM
  [ # 48 ]
pascalvm schreef:

Bij mij begon de koppeling na een jaartje te slippen en dat betekent motor + bak eruit en dan pak je gelijk de dingen aan die je tegen komt en dat kost je in ieder geval veel tijd en je hebt een goede ruimte nodig…

Kan ook anders, hoor.

Was zelf in 1982 (...) student en heb toen anderhalf jaar gereden met een zwarte DSpécial (mét LPG), kreeg ook kapotte drukgroep. Samen met een student MTS-autotechniek bij hem op de oprit de bak er af gehaald, drukgroep vervangen, rest weer teruggezet en twee dagen later weer rijden!

Heel veel van geleerd, trouwens.

Had de auto gekocht voor f 2000, en vervolgens ingeruild voor f 2750.

NB Er bestond toen nog géén APK.

knuffel

Profiel  
 
glopper
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 15-09-2010

- DS 3 1.6 VTi So Chic
Gepost: 17 september 2010 02:49 PM
  [ # 49 ]

gelukkig heb ik nog lang t geld niet want ik weet t allemaal niet. Als je soms hoort wat er allemaal mis is bij auto’s van rond die prijs ga je je toch wel even achter de oren krabben. Toen ik vorig jaar bij een open dag van de HTS autotechnieken was meende ik iets te horen over dat je daar leert lassen, dat zou dan goed van pas komen denk ik als er iets gelast moet worden. Als ik het goed begrijp is wat ik wil niet mogelijk, tussen de 2500 en 3500 euro een redelijke ds waar je de eerste een à twee jaar niets aan hoeft te doen of niks groots. Ik ga gewoon nog even verder dromen en nadenken en dan horen jullie nog van mij! Wat vinden jullie de mooiste kleuren(combinaties) bij een ds? Ik vind rode lak en zwart dak erg mooi.

Peugeot 206 1.6 16V QuickSilver - Citroën DS3 1.6 VTI So Chic

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 17 september 2010 02:54 PM
  [ # 50 ]

In 1982 was jouw DSpecial zo`n 10 jaar oud en zoals je zelf schrijft was er nog geen APK;

Lijkt me niet erg reeel om dat te vergelijken met het onderhoud van een willekeurige snoek nu;
Mijn ervaring is, zeker als je dingen goed wil doen, dat je er rekening mee moet houden dat een snoek van 40 jaar oud de nodige (verborgen) gebreken kan hebben en, als je het goed wil doen, kan dat voor de nodige onverwachtte kosten zorgen…

Je kunt trouwens best een snoek kopen voor dat geld met 2 jaar APK, waar je 2 jaar mee kunt rijden, maar reken erop dat je daarna flink aan de slag moet als je deze wilt behouden…

Ik ben zelf nogal “fan” van blue camargue trouwens…

http://www.nuancierds.fr

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 17 september 2010 02:54 PM
  [ # 51 ]

Joh, een DS waar je de eerste 2 jaar niets aan hoeft te doen bestaat niet.. Zelfs al koop je een gerestaureerde van 25k, zal je binnen 2 jaar wel wat kosten aan hebben. Een DS is wel een auto van zo’n 40 jaar oud. Heel veel onderdelen zijn nieuw te krijgen maar heel veel ook niet. Dat zijn dus allemaal onderdelen van 40 jaar oud die destijds niet gemaakt zijn om 40 jaar mee te gaan. Vroeger was “autopech” een redelijk normaal iets, daar moet je bij een DS ook zeker rekening mee houden dat dat kan gebeuren. Hoe goed en mooi je DS ook is.

Edit:
Zet 3000 euri voor een DS uit je hoofd, dan zijn op enkele uitzonderingen na (die alleen een kenner kan eruit kan pikken) allemaal barrels. Ik denk dat je vanaf 5000 euro wel een snoek kan vinden die als leuke basis kan dienen!

Profiel  
 
glopper
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 15-09-2010

- DS 3 1.6 VTi So Chic
Gepost: 17 september 2010 02:58 PM
  [ # 52 ]

daarom zeg ik ook dat ik daar nog eens goed een halfjaar over na ga denken Wink

Peugeot 206 1.6 16V QuickSilver - Citroën DS3 1.6 VTI So Chic

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 17 september 2010 03:08 PM
  [ # 53 ]

Kom maar een keer langs als je volgend jaar in Arnhem zit, dan kan ik je de nodige verhalen vertellen en foto`s laten zien van de ellende die je tegen kunt komen.
Lid worden van de IDDS club is ook nu al een aanrader; kun je alvast de nodige lezingen bijwonen, kennis en contacten opdoen en leren van andermans fouten…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 17 september 2010 03:20 PM
  [ # 54 ]

Ik ben geen rijkaard en na een aantal wrakken te hebben bekeken liep ik tegen een onafgemaakte restauratie aan. Vraagprijs 1400 euro, chassis helemaal al gedaan, hoewel niet zoals de fabriek het heeft bedacht maar wel goed gelast en keihard. Het dak als nieuw en de rest van de plaatdelen in de primer waar roest zijn weg doorheen had gevonden, maar wel erg gaaf. Helaas verre van strak maar dat is ook oplosbaar. Zij heeft me nog geen 500 euro gekost in aanschaf, maar daarvoor heb ik wel de koppeling van een andere DS vervangen door nieuw spul en dat kost gemiddeld een 1500 euro.

Inmiddels zit ze bijna helemaal in de vert charmille en heb ik er zo’n 1000 euro aan gespendeerd en dat wordt nog wel een volgende 1000 euro, want ik wil een mooie en complete DS. Ik heb er nog niet mee gereden, maar zij loopt erg mooi dus daar heb ik wel vertrouwen in.

Stel dat het allemaal lukt dan heb ik een mooie en goede DS, maar die heeft me dan wel zo’n kleine 3000 euro gekost en drie maanden werk. Ik ben gepensioneerd en ik ben bijna elke dag een uur of vijf a zes met de DS aan het violen.

Ik zie op MP een aantal DS/ID dames te koop staan waar ik het liefst zo ver mogelijk bij uit de buurt zou blijven en daar worden soms zeer stevige prijzen voor gevraagd. Moeilijk hoor, een goede DS vinden voor een redelijke prijs.

Profiel  
 
glopper
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 15-09-2010

- DS 3 1.6 VTi So Chic
Gepost: 17 september 2010 03:23 PM
  [ # 55 ]

ja elke dag van de week 5 à 6 uur die heb ik niet:-( maar ja zoals ik al zei kijk ik over een half jaar wel, misschien dat ik mijn vader er dan gewoon in mee trek en we meteen iets meer uitgeven…

maar al die negatieve verhalen over onderhoud dit onderhoud dat, het is lijkt mij best logisch dat je bij een auto van rond de 40 jaar oud zo af en toe een dure reparatie nodig is, maar het lijkt wel alsof sommigen er geen plezier aan hebben…?

Peugeot 206 1.6 16V QuickSilver - Citroën DS3 1.6 VTI So Chic

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 17 september 2010 03:37 PM
  [ # 56 ]

Ik heb het al eerder gezegd, je lijkt me geen domme jongen die over één nacht ijs gaat en je je hebt geen problemen om de ‘klauwen te laten wapperen’. Die verhalen moet je wel serieus nemen, maar aan de andere kant is het allemaal prima te doen en zijn er onderdelen zat. Het meeste is zelfs nieuw gewoon te koop.

Als ik terugdenk aan hoeveel bergen ik heb verzet toen ik 18 was, dan denk ik dat het met jou wel gaat lukken. Er zijn ook veel jongeren van jouw leeftijd die heel anders in elkaar steken en al moe worden bij de gedachte. Ik zeg: ga jij maar gewoon op zoek naar die DS en blijf wel gebruik maken van de enorme hoeveelheid kennis en ervaring welke op dit forum aanwezig is, we helpen je graag en met plezier en als je onderdelen nodig hebt weten we wel adressen voor je waar je tegen een redelijke prijs alles kunt vinden wat je nodig zult hebben.

De DS is een geweldige auto, rijdt op een manier die nergens anders mee is te vergelijken, heeft een zee van ruimte, maar goedkoop rijden moet je er niet van verwachten, een Clio dieseltje rijdt goedkoop.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 17 september 2010 05:16 PM
  [ # 57 ]

maar al die negatieve verhalen over onderhoud dit onderhoud dat, het is lijkt mij best logisch dat je bij een auto van rond de 40 jaar oud zo af en toe een dure reparatie nodig is, maar het lijkt wel alsof sommigen er geen plezier aan hebben…?

Je hoort mij zeker niet zeggen dat ik er geen plezier in heb, integendeel!

Het enige dat ik wil zeggen met mijn verhaal is dat je er rekening mee moet houden dat je voor (onverwachte) reparaties kunt komen te staan die het nodige kunnen kosten;
ofwel in tijd, ofwel wat betreft financiën…
(of beide!)

Om Han S te citeren:

goedkoop rijden moet je er niet van verwachten

Aan de andere kant;
Je zult de eerste niet zijn die een goede snoek voor weinig vindt.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 september 2010 05:56 PM
  [ # 58 ]

Ik geef geen 1000 per jaar uit aan onderhoud hoor…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 september 2010 08:17 PM
  [ # 59 ]

Als bezitter van 4 DS-en, waarvan de 1e al 25 jaar in bezit, kan ik wel iets zeggen over het plezier en de kosten. Het zijn geweldige auto’s, ook goed dagelijks te gebruiken, zelfs ‘s winters (mits goed geconserveerd). De kosten? Hangt af van de beginsituatie (gekochte auto). Als je zelf kan lassen kan dat veel kosten besparen.
Banden bijvoorbeeld: Michelins zijn fijn, zeker de Xas en XZX, maar wel duur. Een moderne band kan ook natuurlijk! Goedkoper en vaak niet slecht.

Citroen!

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 18 september 2010 12:24 AM
  [ # 60 ]

Gewoon doen die DS. Zoek een goede basis, van een niet al te ingewikkeld type. Als je blijft werken bij AH, verdien je toch ook weer geld om de eventuele benodigde onderdelen te kopen. Bovendien schrijf je zelf dat je autotechniek kunt studeren, dus je zult een hoop of misschien wel alles zelf kunnen en willen doen. Als je daarnaast accepteert dat je auto misschien af en toe een paar weken stil staat omdat er even geen geld is voor onderdelen of reparaties wat staat je dan in de weg?

Profiel  
 
 
4 van de 14
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook