1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Rens’ V6 Excl 1997
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 19 september 2010 06:19 PM

Kort nadat ik dit jaar op CitroMobile mijn CX 2200 Super 1975 verkocht had, liep ik tegen een XM V6 Exclusive uit 1997 aan. Niet perfect, maar in een heel goede staat en met slechts 80.000 km op de teller. Wat de kilometerstand betreft, heb ik toch een beetje achter het net gevist: de eerste eigenaar heeft er tot 2009 slechts 40.000 km mee gereden en de tweede eigenaar heeft er in één jaar nog eens 40.000 bijgedaan. Maar goed, ook XM’s met 80.000 km op de teller vind je niet alle dagen.

Qua techniek is de hydrauliek al aan de beurt geweest en zal waarschijnlijk binnenkort de koppeling vervangen moeten worden. Verder zijn er ook een paar “leuke dingen” te doen. De auto was nieuw zonder radio geleverd, dus een originele XM-radio met luidsprekers heb ik er al ingezet. De stuurbediening heb ik op leboncoin kunnen vinden, inclusief kabels, sleepringen, etc. Het forum heb ik al doorgespit; er staan wel aanwijzingen dát mensen dit gedaan hebben, maar niet hoe. Daarom hoop ik op een beetje hulp.

De eerste vraag is hoe de airbag van het stuur verwijderd moet worden. De afdekplaatjes die in plaats van de stuurbediening zaten, heb ik al weggehaald, maar ik wil niet al te grof aan de airbag gaan sjorren. Bij voorbaat dank voor de tips!

Afbeelding Bijlagen
DSCN0139 red.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 19 september 2010 06:30 PM
  [ # 1 ]

Aan de achterkant van het stuur zitten twee torxen waarmee de midden afdekking van het stuur vast zit. De torxen zitten een beetje schuin er in gedraaid, maar als je die los hebt til je zo de voorkant er van af, hooguit klemt het dan nog een beetje. Daar achter zie je dan de airbag zitten en wijst het zich vanzelf.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 19 september 2010 06:33 PM
  [ # 2 ]

Bedankt! Ik ga het direct proberen!
Groet,
Rens

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 september 2010 06:35 PM
  [ # 3 ]

Let er wel fff op dat je de accupolen demonteerd ivm het verwijderen van de airbag.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 19 september 2010 08:42 PM
  [ # 4 ]

De tip van de torxen was een goede, maar wat op de foto van Citroen23 mooi zichtbaar wordt, had ik helaas ook al geconstateerd: het stuurwiel zelf is ook anders. Bij het doorbladeren van de onderdelencatalogus wordt tevens duidelijk dat het geheel ook nog eens in twee versies bestaat: tot orga 6930 en vanaf orga 6931. Ik denk dat ik eerst maar eens bij Citroën ga vragen wat er nog leverbaar is en wat dat mag kosten…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 19 september 2010 09:17 PM
  [ # 5 ]

Ik heb ook nog wel sturen en/of bedieningen liggen

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 september 2010 09:36 PM
  [ # 6 ]
RensKorevaar schreef:

De tip van de torxen was een goede, maar wat op de foto van Citroen23 mooi zichtbaar wordt, had ik helaas ook al geconstateerd: het stuurwiel zelf is ook anders. Bij het doorbladeren van de onderdelencatalogus wordt tevens duidelijk dat het geheel ook nog eens in twee versies bestaat: tot orga 6930 en vanaf orga 6931. Ik denk dat ik eerst maar eens bij Citroën ga vragen wat er nog leverbaar is en wat dat mag kosten…

Dat verschil zit ‘m in de airbag (grootte behuizing) en wel/niet aanwezig zijn van een lampje tbv wel of niet in werking zijnde airbag. Mijn airbag paste niet in het xm stuur, gelukkig had ik een stuur met airbag gekocht zodat dat geen probleem was. Tevens zit er een indicatie lampje in het stuur tbv airbag werking welke bij mij niet brand omdat mijn (vader’s) Xm daar (de aansturing van deze led) niet mee is uitgerust.

Foto is van m’n xantia maar dat had je (natuurlijk) al opgemerkt !!

Kort samengevat: beide sturen passen op de Xm. let wel fff op of je airbag in dan nieuwe stuur past anders moet je er één bij zien te krijgen !!

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 19 september 2010 09:45 PM
  [ # 7 ]
Matthijs309 schreef:

Ik heb ook nog wel sturen en/of bedieningen liggen

Je hebt een PB!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 02 oktober 2010 10:44 PM
  [ # 8 ]

Er is een stuur mét stuurbediening per post onderweg. Toch gaat het nog even duren eer ik voortgang kan melden. Vandaag is de XM naar Tienen gegaan en heb ik de CX naar Luxemburg gehaald, wat het volgende mistige plaatje heeft opgeleverd:

Afbeelding Bijlagen
XM in mist red.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 18 april 2011 07:33 PM
  [ # 9 ]

Zo, ik zal dit draadje weer eens afstoffen! Afgelopen vrijdag ben ik de XM bij CQS in Tienen wezen halen en ben er toen mee naar Utrecht gereden. Zaterdag de oefendag van Le Citron Pressé en weer terug naar Luxemburg. Al met al een proefritje van zo’n 600 kilometer. Het oordeel, kort maar krachtig: als nieuw! Hopelijk kan ik na afloop van Le Citron Pressé hetzelfde zeggen…

Ook een paar plaatjes, naast illustere Citroëns van minstens even illustere forumgenoten:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 18 april 2011 08:44 PM
  [ # 10 ]

De XM was al mooi maar heeft nu nog eens een extra status met zo’n rally bord!
Is de oefendag meegevallen?

Ik wil zeker een van de dagen gaan kijken naar de Rally.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 18 april 2011 08:52 PM
  [ # 11 ]

Het viel niet tegen. Mijn broer heeft gereden en ik genavigeerd. We zijn netjes in het middenveld gefinished en dat bij de eerste keer. Overigens staat er een leuk stukje over de oefendag van LCP op de startpagina van het forum, klik eens op “home”...

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 02 mei 2011 04:01 AM
  [ # 12 ]

Op 1 mei heb ik de XM weer eens uitgelaten. We hebben een rondje Luxemburg gedaan in het kader van de voorjaarsrit van de André Citroën Club Lëtzebuerg. Fijn weer, fraaie route, mooie auto’s en leuke mensen, als je tenminste Luxemburgs kan spreken. Hier volgen nog enkele foto’s voor de liefhebbers.

We begonnen met koffie en croissants bij de nieuwe Citroën-garage Petrymobil te Junglinster:

Na een ritje door Luxemburgs “Klein-Zwitserland” was hat al snel tijd voor het aperitief te Rippig:

Mijn buurman tijdens de lunch te Niederweiss DE:

Ter afsluiting waren we in het Musée Henri Tudor te Rosport. Henri Tudor was uitvinder van accumulatoren (accu’s, inderdaad) en wordt in Luxemburg nog altijd groots gevierd:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 02 mei 2011 10:17 AM
  [ # 13 ]

Ik denk dat jij ongeveer met de jongste Citroen was komen opdagen.

Valt me op dat er voor zo’n klein land als Lëtzeburg nog zoveel oude Citroëns tevoorschijn komen op zo’n dag. Geweldig!
bye

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 02 mei 2011 10:53 AM
  [ # 14 ]

Het ledental ligt rond de 100, van wie er zondag 70 zijn komen opdagen: een recordopkomst. Veel leden hebben meerdere Citroëns, ook jongere, maar naar de clubevenementen komen bijna uitsluitend TA’s en DS’sen. Dat gaat misschien veranderen: de XM ontlokte veel positieve reacties en een aantal zei de volgende keer ook met een XM te willen komen…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 02 juli 2011 05:09 PM
  [ # 15 ]

De XM had eigenlijk aan Le Citron Pressé 2011 mogen deelnemen, ware het niet dat ik de dag ervoor nog snel even een nieuwe einddemper wilde laten monteren. Bij die operatie ging er meer kapot dan dat er vervangende delen op voorraad waren, dus moest mijn XM in Luxemburg blijven. LCP hebben we in de XM break van Arjan “XMTurboCT” gereden, wat heel goed gegaan is.

Mijn XM is naar garage Clerbaut gegaan en vandaag ben ik hem wezen ophalen. De uitlaat is weer compleet, de parkeerrem werkt weer op twee wielen en er is een 90.000km-beurt uitgevoerd. Helaas heeft de garage niet kunnen vinden waarom de vering voor knalhard is. De hoogteregelaar werkt goed en de veercomputer geeft geen storing aan…

Mijn verrassing was overigens groot toen de heer Clerbaut mij vanmorgen in het Nederlands aansprak, want eerder spraken wij altijd Frans met elkaar. Hoewel zijn naam dat niet direct verraadt, is hij Vlaming en “pas” sinds 1978 in Luxemburg. Wellicht de zuidelijkste Citroën-garage voor Saint-Marien waar je Nederlands kunt spreken? Citroën Clerbaut heeft vestigingen in Wormeldange en in Frisange. De heer Clerbaut is zelf meestal in Frisange. Dus als je Citroën onderweg naar de vakantiebestemming dringend hulp nodig heeft…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook