3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Rens’ V6 Excl 1997
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 13 juli 2011 01:37 AM
  [ # 31 ]

Ik kan, en met mij vermoed ik meerdere, ook niet altijd verklaring vinden waarom bij de XM het de ene keer werkt zoals het hoort en dan weer niet. Soms is het logisch, een ander keer krab je je achter de oren.

Hoe dan ook, feit is dat na het resetten van Rens’ zijn XM je bij het rijden merkte dat het ” systeem”  tot leven was gekomen.

Bij mijn wagen gebeurt het ook wel, nergens een storing te bekennen in de electronica, je systeem is brandschoon en toch is het soms anders dan anders….

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 13 juli 2011 02:18 PM
  [ # 32 ]

kan je met die Lexia ook nagaan of er ergens een massadraadje niet fris meer vast zit?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 13 juli 2011 03:53 PM
  [ # 33 ]

Mijn boerenverstand zegt nee. Je constateert een foutmelding met dat ding, de oorzaak van die foutmelding zul je zelf moeten uitvogelen. Best kans dat een melding idd word veroorzaakt door een massa probleem.

Je moet het denk ik zo zien. Er is een reden om eea uit te lezen. Als het resultaat van dat uitlezen een foutmelding is heb je een aanknopingspunt om te gaan zoeken.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 13 juli 2011 10:53 PM
  [ # 34 ]
ieksEmmu schreef:

kan je met die Lexia ook nagaan of er ergens een massadraadje niet fris meer vast zit?

Ja, de veercomputer meet de spanning, als die te laag is geeft het een foutmelding.

De spanning kan je ook realtime meekijken tijdens het rijden.

De spanning wordt gemeten tussen voeding en massa, als de massa slecht is krijg je rare lage door de computer gemeten spanningen.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 14 juli 2011 01:36 AM
  [ # 35 ]

Als er een spanning te laag is en daardoor een foutmelding komt dan weet je toch nog niet of dat doro een massa probleem komt ? Het is maar net wat voor een foutmelding er dan komt. Regelmatig is ook aangegeven dat een massa probleem de meest vreemde foutmeldingen kan genereren.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 14 juli 2011 08:35 AM
  [ # 36 ]

Wat Maarten zegt is dat je de de spanning kunt aflezen die de VC ‘ziet’. En dat zal ‘ie waarschijnlijk met de Proxia zachte waar doen in plaats van de Lexia.
Te lage spanningen bij XM’s zijn vrijwel altijd het gevolg van slechte chassiscontacten (geen massacontacten want de auto ligt echt niet aan aarde! hmz ).

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 14 juli 2011 08:48 AM
  [ # 37 ]

Dus wel massa-contact, maar geen aarde-contact. Wink

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 15 juli 2011 01:20 PM
  [ # 38 ]
wimb schreef:

Wat Maarten zegt is dat je de de spanning kunt aflezen die de VC ‘ziet’. En dat zal ‘ie waarschijnlijk met de Proxia zachte waar doen in plaats van de Lexia.

Nee hoor, dat kan de lexia ook.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 01 januari 2012 06:53 PM
  [ # 39 ]

Het is toch leuker om een auto van een liefhebber te kopen dan van een handelaar. Vandaag heb ik dit e-mailtje van de vorige eigenaar ontvangen:
J’espère que “ma” Xm V6 vous donne bien des satisfactions. Je la regrette toujours un peu… Je me console avec ma Bx Sport (assez rare) de 1986 et donc toujours avec le confort et les performances des boules vertes. Une bonne année 2012 à vous, à vos proches et à vos conquètes chevronnées…

Over de auto zelf valt niet veel nieuws te melden. Hij veert nog altijd perfect. Ik moet in het voorjaar wel eens naar de Diravi laten kijken: bij hogere snelheden lijkt deze even licht te lopen als bij lage. Het Diravi-artikel in het december-nummer van Ambiance Extrême komt zogezegd als geroepen Smile.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 01 januari 2012 10:26 PM
  [ # 40 ]

Ik denk dat dat van die Diravi verbeelding is. Als die bij hoge snelheden echt zo licht stuurt, dan moet je met het angstzweet in je bilnaad over de snelweg gaan. Goede kans dat die diravi doet wat die moet doen, en dat door je hogere snelheid het lichter stuurt. Je hogere snelheid compenseert deels het zwaardere sturen.

IK heb geen ervaring met CX-diravi, maar wel met SM-diravi. Bij de SM is het diravi effect op hogere snelheden veel sterker dan bij een XM, kan best dat CX-XM vergelijking ook mank gaat, dus ik denk niet dat je het met je CX-en moet vergelijken.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 02 januari 2012 01:08 AM
  [ # 41 ]

Wie weet is het verbeelding, maar dan wel een heel sterke… We zullen zien!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 03 januari 2012 11:37 AM
  [ # 42 ]

Ooit heb ik met een type I eens een eind moeten rijden met een stilgevallen centrifugaalregelaar. Dat is inderdaad een angstaanjagende sensatie.
Een goed werkende en gejusteerde diravi heeft bij snelwegsnelheden een stevige tegenwerking, als je het stuur loslaat rijdt de auto rechtdoor, wat er ook gebeurt.

In de centrifugaal regelaar zit een stangetje dat de verbinding vormt tussen de hydrauliek en het regelmechanisme. Dat kan met name door roest nogal wat slijtage vertonen, waardoor het enkele mm’s korter wordt.
Daar kan je twee dingen aan doen:

Vulplaatjes wegnemen.
Een langer stangetje monteren.
Het is een simpel klusje. Ergens zal wel te vinden zijn hoe lang het precies moet zijn. Ik heb het gewoon geprobeerd.

Ik rijd al lang zeer tevreden met een roestvrijstalen stangetje rond. Bij elke volgende XM zet ik de regelaar over.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 03 januari 2012 12:23 PM
  [ # 43 ]

Als dat stangetje enkele mm’s korter is geworden, hoe merk je dat? Dat di e rondom de rechtuitstand lichter stuurt dan bij iets grotere stuuruitslag, en hoe meer slijtage hoe groter dat stuk rondom rechtuit wordt? Of is het aan-uit? Dus tot een bepaalde slijtage geen symptomen en dan in één keer helemaal niets? Of wordt over het hele gebruik de tegenstuurkracht minder?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 03 januari 2012 12:33 PM
  [ # 44 ]

Dat merk je doordat de “tegenwerking” minder is dan hij zou moeten zijn, over het gehele bereik. Vooral op hoge snelheid irritant.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 03 januari 2012 12:35 PM
  [ # 45 ]

Wat ik wel heb is dat rondom rechtdoor er een klein stukje beide kanten op zit dat licht gaat, daarbuiten duidelijk zwaar. Maar dat komt dus niet door dat stangetje?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook