47 van de 92
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 mei 2012 11:21 PM
  [ # 691 ]
GWHENDRIKS2 schreef:
JKER schreef:

En de Xsara dan?
Nu al out of sight, out of mind?

Oja die heb ik ook nog ergens staan?  huh

Als je daar een hele tijd niet in heb gereden kan je die ook wel weer waarderen straks Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 juni 2012 08:26 PM
  [ # 692 ]

Vandaag de kachelradiator ververvangen, wat me wel gelukt is:


Na de vloeistof aftappen het dashboardkastje los geschroefd. Zodat ik het stoffenpaneeltje onder het dashboard kastje loshalen.

Hierdoor had ik mooi zicht op de BoomBox en het gepruts aan de sprakerskabel:


 

Gewoon de speakers kabels an elkaar geknoopt… Nou dat moet ik ooit ook eens fatsoeneren….
Maar goed de kachelradiator:

 


Deze was indd kapot:



Naast het vervangen van de kachelradiator ook de O-ringen vervangen. Deze zelf zijn niet meer te krijgen bij de dealer, maar wel bij de plaatselijke GlasGarage….


 

En groen is het nieuwe zwart…. Laughing

 

Nu de boel monteren en vullen maar…......

Not….:


Deze prutser dach dat de kachelkraan uit 2stukken bestond:

 

Goh dan zal de pakking daartussen ook maar vervangen…Om het kort te houden ik heb de kachelkraan gesloopt….

Gelukkig had ik het vermoedde al dus een beetje koelvloeistof erin gedaan, en ja op de kachelkraan lekt het..
Dus een nieuwe bestellen..


Nouja een goeie reden om de digit binnen te laten staan:


Maar nu kan ik niet beginnen aan deze projectje:

 

 

Wordt vervolgt!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 juni 2012 08:43 PM
  [ # 693 ]

Ik heb net zitten kijken op Citroën Service:

Het nummer voor de kachelkraan: 95 576 548


Maarre er staat NFP… Dus niet bestelbaar meer?

hmz

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11643
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 juni 2012 08:48 PM
  [ # 694 ]

Misschien bij een Brezanachtige?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 16 juni 2012 08:53 PM
  [ # 695 ]

Die zal je ergens 2e hands op de kop moeten tikken.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 juni 2012 08:54 PM
  [ # 696 ]

hmz

Jeroen heb je toevallig iets liggen?

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 16 juni 2012 08:55 PM
  [ # 697 ]

Nou, toevallig heb ik er vandaag weer 2 bij Smile.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 juni 2012 08:56 PM
  [ # 698 ]

Ruilen met een stuurje…. Wink

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 16 juni 2012 08:57 PM
  [ # 699 ]

Ik stuur wel even een Pb.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 21 juni 2012 11:13 PM
  [ # 700 ]

Zondag bij Vermond een kachelkraan halen, dus volgende week kan ik weer zweven (hopelijk)!

Maar goed,vandaag even wat dingetjes gedaan aan de Digit:

Dit was namelijk binnen gekomen:


2inlegfilters voor me zomer/mooiweer auto’s.. Welke nou voor wie is, laat ik aan jullie over.. Laughing

 

Dusss, de ronde was voor de Digit uiteraadt:



De maten zijn identiek als de ouwe filter die van K&N, de deksel past niet helemaal strak an, maar dat is te verwaarlozen, de filterhuis is immers goed afgesloten, op ten duur zal het filter wat soepler worden zodat ik de deksel wat verder kan aandraaien..

Maar hij past en ik ben benieuwd naar het gedrag van de motor. uit ervaring weet ik dat de Xsaar met een inlegfilter fijner rijdt (reageerde beter, met kouwe motor en is niet zo schrokkig bij file rijden)..


Ik ben niet zo van stickers maar toch:


 

Nu ik toch bezig was gelijk maar de rotor vervangen voor een goeie!


Links de nieuwe.


nu links de ouwe, en ja daar zit een brandplek op.. Dus dat wordt tijd na 11jaar (of ouwer!) een nieuwe te monteren..


Ik had vorig jaar eentje gekocht maar dat was een verkeerde:


De nokjes wijzen zowel bij de zwarte (De ‘‘verkeerde’’ nieuwe) als de rode (de ouwe) naar boven toe.

 

Draai je ze om, dan zie je dat de ijzerenstrip van de zwarte onder zit.. Dus dan doet hij het niet!

 

Maar.. ik zag dat in de verdelerkap weer olie zat.. En vorig jaar had ik al de O-ring vervangen bij de ontstekeing.. Dammm…

Ik merk dat ik me ga irriteren aan het olielek, ik denk dat ik dit laat doén! Immers dit kan ik zelf niet oplossen.. Wellicht voor de stalling laat ik het doen doen.. Alleen heb ik nog last van de horror-garage sydroom….Grompp


Voorlopig staat ze deze week en volgende week nog ingebouwd tussen de fietsen in, ergens in de garage…

Wordt vervolgt..

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 21 juni 2012 11:32 PM
  [ # 701 ]

weer goed bezig gert! ik zou zondag eens opletten of ik een XM V6 voorbij zie zoeven hier..  tongue wink

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 22 juni 2012 01:59 AM
  [ # 702 ]

Ik heb een K&N in m’n Xantia, ik ervaar weinig verschil, alleen een fractie minder nukkig bij koude motor. Benieuwd hoe ze je in de XM en de BX gaan bevallen.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 29 juni 2012 11:31 PM
  [ # 703 ]

Dus…..

Vandaag de andere kachelkraan gemonteerd, eerst de kachel dicht gezet en onder de kraan gehouden.. Een bleef droog bij de naad, de andere kwam er water door.. Dus helaas eentje is ook lek..

Ik heb eentje bij vermond gekocht en nog eentje extra meegenomen voor het geval dat er eentje lek was. Ze zijn 2dehands dus der zit een risico aan.. Mocht hij lek zijn kon ik hem ruilen.. Maar goed dat hoefde ik nu dus niet te doen..

Ook effe de gemolde getest, het water kwam er net zo snel eruit dat er in kwam…Verklaard ook de koelvloeistof in de bak die onder de kraan stond…


Maar goed na een hoop geklooi eindelijk alles gemonteerd en de koeivloeistof gevuld.. De eerste indruk hij is mooi droog de kraan, maar door de druk kan ik hem écht testen.. Dus starten en wachten tot de fan aanslaat..(helaas zweet de kraan een beetje, eens zien hoe dit gaat verlopen in de toekomst)

Dat wachten ging wel effe duren na een tijdje nam ik wat rook waar, dat zou uit de opening van de radiator komen.. Nee, vreemd dat kan nooit bij mij komen de rook im immers ik stond bij de deuropening..

MMMMm vreemd, even de kachel aan zetten op volle toeren.. En toen kreeg ik rook uit de roosters! WTF goed om je te verbergen van je vijand in oorlogstijd…..


Shocked  Shocked

Toch maar de motor afgezet en even de BX-hulp lijn gebeld… Laughing

Conclusie na wat brainstormen: Waarschijnlijk zat op de nieuwe kachelradiator iets van vet wat oploste door de hitte waardoor er rook vanaf kwam..

Maar goed, toch eens gaan rijden met de verwarming vol open want het is immers zomer, de rook was niet meer waarneembaar, en ik rook niet iets verbrand of dergelijke.. Wel een luchtje van de nieuwigheid van de kachelradiator..

Maar toch, het is niet goed voor me vertrouwen zoiets… Maar voor de rest weer een glimlach tijdens de rit..
Het blijft een geweldige karakterbak…

Wordt vervolgt…

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 30 juni 2012 11:11 AM
  [ # 704 ]

Goed bezig Gert! En over dat rookgordijn maar niet te druk maken, dit heb ik zelfs een keer gehad met de DS3 Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 08 juli 2012 07:54 PM
  [ # 705 ]

Ondanks dat de karakterbak motorisch/technisch niet naar me zin is (olielek), toch begonnen aan de deuren project!

Mijn eerste stap is de deuren wassen en kijken naar roestschade:

 

 

 

De nieuwe…huh 2dehandse linker deur ziet er echt stukken beter uit dan de houdige:


Ook wil ik de rechter voor deur vervangen, ondanks dit kleine rost plekje:



De nieuwere rechter voordeur heeft echter wel wat roestschade:



Daar zit wat werk aan, wat er ook werk aan zat! Dat was deze sticker er af halen:



Men had eerst de deur in Gris Renard gespoten en daarna de BX Sport sticker erop geplak en dan blanke lak erover heen gezet. Met veel gedult met een fühn en een mesje de stickers er af gekregen zonder de kleurlak eraf te halen..


Toch een betere deur als de huidige.

 

De linkere nieuwere achterdeur heeft ook wat plekjes bij de waterafvoer gaten en bij het stootrubber:


Maar toch ook een betere dan de huidige:



En Tja de laatste deur is geen Gris Renard en ook geen type 1 deur…


Een type 2 deur heeft een holling aan de binnenkant, bij de wielkastplek.

 

Maar wel beter dan dev huidige:

 


Zo gepoetst en klaar voor het spuitwerk:



Wordt vervolgt!

Profiel  
 
 
47 van de 92
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook