Ik heb te weinig tijd!!!!
Ik heb het veel te druk met school, stage en werken…
Ik wil zo graag lekker aan het poetsen met mn rallye!
Zaterdagavond het ding lekker gewassen, en wat was ik
verrast met hoe prachtig die velgen eruit zien!
Vandaag de lak een beetje gepoetst.
We hebben nog een lange weg te gaan, maar stukje bij beetje
wordt ie steeds mooier.
En ook nog wel noemenswaardig, vandaag voor het eerst getankt met de
auto
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Heeft trouwens iemand hier nog een idee wat ik met
mijn overige 2 schakelaars kan doen?
Ik heb 2 voor de verlichting, 1 voor de luchthoorn en 1 voor de spiegelverwarming.
Wat moet er nog op??
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
1 voor de turboboost en 1 voor ‘t kopieerapparaat.





Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
gefeliciteerd! Leuke BX!
En gaaf om al 2 BX’en te hebben!
Joie de Vivre ..avec Citroën!












































Totaal aantal Berichten: 27966
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gefeliciteerd met deze BX, leuk dat deze apparte BX op het forum blijft
Je wordt in elk geval gezien in deze BX lijkt me
CitroMarty schreef:Heeft trouwens iemand hier nog een idee wat ik met
mijn overige 2 schakelaars kan doen?
Vul zelf maar in.
Een deel van de bedrading ligt er in ieder geval al.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Nou je beleefd wel wat met deze auto!
Vrijdagavond gingen we met vrienden naar Groningen.
De rallye is verzekerd en nog niet geschorst, dus ik
zei dat we mijn auto wel mee konden nemen, wat een vriend
van me die reed erg leuk vond
Onderweg heenreis: toerenteller krijgt kuren, okej zal wel…
Radio valt uit, okej dat is raar…
Verlichting wordt nogal zwak.
Probleem met het stoomcircuit waarschijnlijk.
Zal wel, parkeren en wij gingen even klimmen in Groningen.
Terugreis: Wat ik vreesde gebeurde ook, starten had ie geen zin in…
Dat werd duwen, en naar 3 poging deed ie het; “Its alive!!!”
Okej we hebben weinig licht maar we rijden gewoon maar door.
Goh, hij bonkt wel heel er niet???
Het stinkt hier ook nogal naar rubber…
Okej, de BX kwam dus niet meer omhoog.
Met 5 man in een BX in de laagste stand met 15” is dan ook geen goeie combinatie!
Afslag Hoogekerk, toch maar stoppen.
2 zijn doorgereden en ik met 2 anderen wachten bij hoogekerk tot dat
een ons weer kwam ophalen.
Wat een belevenis, maar iedereen bleef lachten dus dat viel weer mee.
De BX is veilig thuis gekomen en wij uiteindelijk ook…
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Dagje later (zaterdag).
Ik kwam om 4 uur uit mijn werk en mijn vader was net klaar met
mijn broer zijn 106.
Gaan we nou even bij de Rallye kijken.
Motorkap los, en pa vist er zo een geknapte V-Snaar uit.
En die drijft de HD pomp aan, dus vandaar.
Conclusie, voor de dynamo hebben wij geen hoop meer.
Die laade de vorige accu ook nooit op dus.
En mijn vader zag het met de HD pomp ook niet echt meer zitten.
Gisteren een andere dynamo bij Thijs opgehaald.
Mijn vader zou vandaag nog nieuwe riempjes ophalen.
En kijken of het nog wat wil met de HD pomp, anders moeten we nog
een andere zien te vinden.
Heeft iemand toevallig nog een liggen?
Ik houd jullie op de hoogte met de vorderingen…
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Nou maar goed dat je erom kon lachen. Is de snaar van de hd pomp nu stuk of is er wat anders aan de hand?
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Mijn vader dacht Dynamo, HD pomp en de geknapte V-snaar
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
‘T zit je niet mee.
Had het magazijn ook geen HD pomp meer liggen?
En Thijs had toch ook een soortgelijk probleem gehad?
(snaar + HD pomp + HD regelaar kapot)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik heb nog wel een pomp liggen denk ik. BX pomp en een CX pomp (CX pomp heeft meer opbrengst en dus sneller omhoogkomen en ook servostuur bij stilstand )





















Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Servostuur bij stilstand, dat heeft mijn BX met normale pomp ook hoor .
Goed nieuws,
hij doet het weer
Dynamo was opgehaald bij Thijs, 2 riempjes gekocht en een fles LHM
en klaar alweer!
LHM had ie er allemaal uitgegooid, er ging een hele fles in…
Hij kwam gelijk weer omhoog, dus nog even kijken hoe de huidige
HD Pomp nog uitpakt.
Vandaag nog even olie halen uit de garage, wat hij heeft nogal dorst.
@ Bunny,
Ik hou het in mijn achterhoofd, net zoals die andere onderdelen van je.
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Natuurlijk ook even op Hyves gemeld dat ie het weer deed.
Reactie van een vriendin:
Yeahh!! Mag ik de volgende zijn die ‘em ‘inrijdt’
zonder hem meteen de vernieling in te helpen…
Blijft leuk!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94