3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Mathijs’ 2cv6 Club
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 30 december 2010 07:30 PM
  [ # 31 ]

Sinds gisteren, op de terugweg van de gsx van motomotie, steeds een heftige benzienelucht in de auto. Als ik gewoon rijd ruik ik niks maar als ik gas loslaat om af te remmen wel. En bij stationair voor een stoplicht is het helemaal erg. Onder de kap kan ik geen lekkages ontdekken en onder de auto ook niet. Het ruikt in ieder geval “verse” benziene, niet naar benzienedamp uit de uitlaat. Iemand een idee wat het kan zijn?

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 02 januari 2011 10:44 PM
  [ # 32 ]

De lucht blijft… Ik kan nog steeds niks vinden. Snap er niks van. De auto rijdt er niet slechter om en het verbruik is ook niet toegenomen. Als dat het enige zou zijn kan ik er mee leven maar de stank is zo erg dat ik hoofdpijn van krijg… Iemand een idee waar ik het moet zoeken?

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 03 januari 2011 01:44 AM
  [ # 33 ]

Even er vanuitgaande dat de GSA een soort upgegrade eend is zou ik gaan denken aan een rotte plek of lek aan de bovenkant van de tank of een lekke afdichting bij de vulpijp of vlotter. Een gescheurde vulpijp is bij GS’jes een bekend probleem, geen idee of dat bij eendjes ook voorkomt.
Een verstopte of losgeraakte ontluchtingsslang zou ook nog kunnen. Dat zou de makkelijkste zijn om op te lossen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
motomotie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 31-08-2008

Gepost: 03 januari 2011 08:16 PM
  [ # 34 ]

Hallo Mathijs,
Je tank is van kunststof, dus dat doorrotten valt over het algemeen nog al mee… cheese

Kijk eens even of het om je carburateur nat is van de benzine, dan kun je al een boel uitsluiten. vlotter wil soms wel eens niet afsluiten, dan lekt het er vaak uit.

Rijd de eend verder normaal?

“en als het niet past, dan maken we het pas!”

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 03 januari 2011 09:07 PM
  [ # 35 ]

Dacht al dat ie van kunststof is. Rotten kan dat gelukkig niet Smile.

Carburateur, slang van de benzienepomp naar carburateur en benzienepomp zijn allemaal droog voor zover ik kan zien. De stank ruik ik ook niet onder de kap allen binnenin de auto. Eendje rijdt verder super. Trekt behoorlijk pittig op en geen gestotter ofzo. Wat ik wel ontdekte is een klein lekje in de uitlaat ter hoogte van het voorspatbord en de deur. Alleen lijkt het me stug dat daar een benzienelucht uit komt. Waar loopt de benzieneleiding van de tank naar voren ongeveer? En zitten daar ook rubber slangen tussen die kunnen lekken?

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
motomotie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 31-08-2008

Gepost: 03 januari 2011 09:37 PM
  [ # 36 ]

Benzine leiding loopt links langs ‘t chassis.

Vooraan terhoogte van het sleepoog is de stalen leiding gekoppeld aan rubber slang.
kun je ook nog ff bekijken. Zit meestal zonder slangklem vast, slang kan daar wel eens poreus of hard zijn. als de slang hard is kun je m sowieso beter ff vervangen. (benzine slang zit vast wel in jullie pakket cheese )

Tank is er eventueel redelijk vlot onder weg te krijgen. (beter dan gs…)

Als je t luchtfilter open doet, krijg je dan ook zo’n ‘verse’benzine stank?

“en als het niet past, dan maken we het pas!”

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 03 januari 2011 10:03 PM
  [ # 37 ]

Dan ga ik die nog even bekijken. Benzieneslang hebben we dus niet in het pakket… Ach, ga wel weer naar besselink ofzo. Luchtfilterhuis is onderin wel wat vettig en ruikt heel lichtjes naar benziene. Klopt het dat je een sissend geluid hoort te horen uit de carb als de motor draait? Is me nooit echt opgevallen bij andere auto’s met carburateur. Of ik let nu te veel op dat soort dingen.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 03 januari 2011 11:41 PM
  [ # 38 ]

Zo, even bij een wasbox wezen checken samen met mijn goede vriend maglite Smile. En wat hebben we gevonden…. Een mooi uitgedroogd stukje slang van metalen leiding naar pomp. Kon geen lekkages zien maar dat is wel mijn eerste verdachte. Meteen de rest ook maar vervangen als ik dan toch bezig ga. Zo te zien heeft iemand zich er al eens op uitgeleefd. Een beetje gepruts met dikke slangen en slangenklemmen op dunne slangen dan weer een stuk dikke slang… Ook nog even rond de carb geschenen met het lampje maar daar is alles mooi droog.

Wat me nog opviel tijdens bougies wisselen is dat de koelbeplating van rubber is, dat is een beetje aan het vergaan. Is dat uitwisselbaar met metalen beplating? Het zit alleen om de cilinders.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 17 maart 2011 01:32 PM
  [ # 39 ]

Een nieuw geluid een nieuwe vraag. Gisteren reed ik over een drempel en tijdens het uitveren een geklapper linksvoor. Auto even op de krik en gevoeld aan het wiel. Deze heeft over de horizontale as een aardige speling, verticaal ook iets maar veel minder. Wat kan dat zijn? Wielmoeren zitten goed vast.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 maart 2011 01:34 PM
  [ # 40 ]

Fuseepen versleten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Citroen_95
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 13-03-2007

- 2CV Van Clee
- 2CV AZ 1968
- 2CV Teilhol Tangara
Gepost: 17 maart 2011 01:53 PM
  [ # 41 ]

Wanneer heb je de fusees voor het laatst gesmeerd? Fusee speling mag gewoon aanzezig zijn. Zie bv http://www.Leenapk.nl voor wat toegestaan is.

Van Clee Mungo 1991
Teilhol Tangara 1988
AZ 1968
AZ 1955

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 17 maart 2011 06:20 PM
  [ # 42 ]

Joh, ben beginnende eendrijder. Wist niet eens dat dat moet. (schaam) In het laatste half jaar in ieder geval niet. Geen idee wanneer dat voor het laatst gebeurd is. Smeren moet dan via nippels ofzo? En is evt. vervangen veel werk?

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Citroen_95
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 13-03-2007

- 2CV Van Clee
- 2CV AZ 1968
- 2CV Teilhol Tangara
Gepost: 17 maart 2011 06:49 PM
  [ # 43 ]

Is geen enkele reden om je daarvoor te schamen. Onderaan de fuseepen zit een smeernippel. Om door te smeren de auto even opkrikken, zodat de spanning van de fusee is, met een vetspuit vet erin pompen tot je schoon vet midden en boven langs de fusee ziet komen, en klaar. (even schoonmaken erna Wink Ik denk dat de speling die je voelt dan al een stuk minder zal zijn. (wel beide zijden doen natuurlijk)
Vervangen is best wat werk. De oude fusee moet met een pers uit de draagarm gedrukt worden. Mijn advies: eerst smeren en bijhouden

Groetjes, Eric

Van Clee Mungo 1991
Teilhol Tangara 1988
AZ 1968
AZ 1955

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 17 maart 2011 07:09 PM
  [ # 44 ]

Ok, lekker ouderwets dus Smile. Ik ga een vetspuit scoren. Moet er nog een bepaald soort vet in?

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
G-ikX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 222
Geregistreerd: 27-09-2010

- BX 19 DIGIT
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Gepost: 17 maart 2011 08:29 PM
  [ # 45 ]

Het kan ook zijn dat een deel van je binnenscherm tegen je wieldraagarm komt bij in en uitveren, geeft veel kabaal!
Heb ik zelf ook gehad, even wegbuigen en klaar!

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook