15 van de 28
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Egberts ID break
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 20 januari 2013 08:57 PM
  [ # 211 ]
Egbert schreef:

Shit, hogedruk leiding van pomp naar regelaar is weer gesscheurd!. 1/2 jr terug ook al, toen een gebruikte geplaatst vanwege dubieuze berichten over nwe. Dit keer net thuis gehaald, van Arnhem naar BB zonder stuurbekrachtiging. Toen ik thuis kwam remde hij nog net.
Dubben wat ik ga doen:
De gemodificeerde slang van vd Laan,
Een nwe RVS kopen.
Of er een van Cu/nikkel laten maken.

De koper nikkel leidingen zijn prima in 3.5 en 4.5 maar zijn veel te dun van materiaal voor de grote leiding !
Mijn ervaring met de beruchte krul tussen pomp en regelaar op de SM ; na drie maanden al terug scheuren in de kraag waar de bult geperst is .

Nu zit er een HD slang op en als je kijkt hoe die op en neer gaat elke keer de drukregelaar in en uit slaat , begrijp je waarom die dingen kapot gaan !

je kan het vergelijken met een kaboutertje dat er elke keer een tik met een hamer op geeft cheese Laughing

Om je nog maar niet voor te stellen wat er gebeurd bij een versleten bol op de drukregelaar .

Dit is dus de oplossing :

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 20 januari 2013 10:46 PM
  [ # 212 ]

Dat is een helder advies.
Die 2 nippels, hoe kom ik daar aan? vd Laan?

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 20 januari 2013 10:59 PM
  [ # 213 ]

Beste,

Wat is de prijs van zo’n slang ( incl. nippels) ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 januari 2013 11:01 PM
  [ # 214 ]
Egbert schreef:

Die 2 nippels, hoe kom ik daar aan? vd Laan?

een PB aan ene W. Bogaerts doet wonderen.. Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 20 januari 2013 11:06 PM
  [ # 215 ]

In snelheid genomen door ene Waterman cheese

Dit zijn foto’s van mijn nippeltjes gemaakt naar het voorbeeld van de Plasman SM .

Nu laat ik ze nog extra geel passiveren tegen de roestige kleur die ze anders na een jaartje krijgen .

Slang op de foto is voor de SM , dus voor een DS zelf bij de slangenboer laten maken , of mij de exacte lengte doorgeven en of het ( 2 keer )  haaks moet zijn .

Voor de volledigheid wil ik hierbij even melden dat je het vlakje rond de nippel op pomp en regelaar even met een zachte vijl moet vlak maken om de sluitring goed te laten afdichten .

Drupje loctite “hydraulic seal ” en dat lekt nooit meer .

Voor zover ik het al gezien heb gebruikt de VDL oplossing nog een stukje (oude ) leiding en de originele rubber dichting onder de koppeling .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 januari 2013 11:12 PM
  [ # 216 ]
SPAM schreef:

Beste,

Wat is de prijs van zo’n slang ( incl. nippels) ?

Paar tientjes meer mag het niet kosten.
Slang plus ,kun je bij ieder mechanisatie bedrijf kopen inclusief koppel stuk.
Alleen voor de verloopjes moet je dus even bij Bogaarts zijn.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 20 januari 2013 11:19 PM
  [ # 217 ]

Klopt ,

slang is standaard spul .

Maar ik kan dat ook met geel gepassiveerde koppelingen en pershulzen leveren cool grin

alleen de koppelingcombinatie is (eigen ) maatwerk opdat dit niet in de handel te koop is .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 20 januari 2013 11:25 PM
  [ # 218 ]

Mooi al die kennis op het forum!!

Walter, ik heb je een PB gestuurd.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 januari 2013 11:26 PM
  [ # 219 ]

Ik heb al 100.000 km zo’n slang. Werkt echt perfect.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 januari 2013 11:33 PM
  [ # 220 ]
waterman schreef:

Ik heb al 100.000 km zo’n slang. Werkt echt perfect.

Ik dacht dat je ze goed zelf kon maken,bedoel dus van HD leiding met wartels
Zoals je vorige week uitlegde.
Of heb ik het nu verkeerd begrepen huh

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 januari 2013 11:37 PM
  [ # 221 ]
F.SvM schreef:

Of heb ik het nu verkeerd begrepen huh

Ja, want bij een SM gaat zelfs de originele leiding stuk. Dat komt omdat ie daar heel erg trilt en nergens in beugels zit. Dus moet je bij een sm overstappen op de slang anders blijft het breken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 januari 2013 11:40 PM
  [ # 222 ]

Maar hij heeft het toch over zijn DS ?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 20 januari 2013 11:46 PM
  [ # 223 ]

lengte en plaatsing van de stalen leiding is anders ,

maar pomp en drukregelaar zijn hydraulisch identiek .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 20 januari 2013 11:52 PM
  [ # 224 ]

Ik begrijp inmiddels dat het als volgt zit:
De draad in de pomp en HD regelaar is Fijnmetrisch 12.
Hydroliek werkt allemaal met engelse draad ( BSF?). Een verloop van engelse draad naar fijnmetrisch 12 is kennelijk niet in de handel. Die maakt WB. Als je die verloopnippels hebt, dan kan je standaard hydroliek slang laten maken.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 21 januari 2013 02:01 AM
  [ # 225 ]

Wat gaan die nippels kosten?
Ik wil ook wel een paar setjes, en vast nog wel meer mensen.

Voel voor de grap maar eens met je vingers aan die leiding als de regelaar aanslaat, dan begrijp je direct wat het probleem is big surprise

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
 
15 van de 28
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook