20 van de 28
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
Egberts ID break
Frank Selen
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 03 december 2013 10:35 PM
  [ # 286 ]
H@ns schreef:

@Frank: Voor wie was jouw vraag bedoeld?

Niet zo zeer voor wie, maar of deze lampen ook geschikt zijn voor ‘n DS.

Groetjes, Frank

1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 03 december 2013 10:46 PM
  [ # 287 ]

Wel een goede tip Egbert, ik ga er toch ook maar eens over denken.
Zeker als het zo makkelijk is als jij beschrijft (maar ja, na een cabrio bouwpakket lijkt alles makkelijk)
Ik zie dat er ook nog een 4300K is, dat is toch al veel witter dan halogeen en misschien toch nog een beetje retro…

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 03 december 2013 10:54 PM
  [ # 288 ]
Frank Selen schreef:
H@ns schreef:

@Frank: Voor wie was jouw vraag bedoeld?

Niet zo zeer voor wie, maar of deze lampen ook geschikt zijn voor ‘n DS.

Zou best kunnen, maar volgens mij niet in alle koplampen.
Beetje suf dat ik het niet zeker weet, maar volgens mij heb ik van die enkelvoudige halogeenlampjes erin.
Daarom zit er in de grote reflector nog een kleinere reflector voor het grootlicht.
Ik heb ze al een hele tijd niet hoeven verwisselen. Vandaar…

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 03 december 2013 11:03 PM
  [ # 289 ]

De inbouw:
Per kant heb je een electronische unit, die moet je met 1 schroefje vast zetten. Er is ook nog een schakelunit die je vast moet schroeven
De stekker die je op de duplo lamp hebt zitten, past netjes op de stekker van de schakelunit. Je moet een extra + draad aan de accu pool vast maken. Een massa draad aan massa. Volgens bijgeleverd schema de stekkertjes aan elkaar klikken. Dan de lampen plaatsen, daarvoor moet je een beetje rommelen, omdat de H4 voet van de xenon net iets kleiner is dan de duplo voet.
En dat is het.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 16 december 2013 07:50 PM
  [ # 290 ]

Vorige week deed de dimfunctie van 1 van de Xenon lampen het niet meer. Onder garantie eerst een nwe aansluitkabel en daarna een nwe lamp gekregen.
Wat blijkt: ik heb zgn bi xenon lampen. Die kunnen groot en dimlicht geven. In feite zit er maar 1 Xenon lamp in, maar die wordt met een elektro magneet naar voren of naar achteren geschoven, zodat het kapje voor het dimlicht hem wel of niet deels afdekt. Dit schuif mechanisme zat een beetje vast bij 1 lamp ( eerst werd gedacht dat de aansturing defect was, daarom eerst een andere kabel).
Doet het nu weer perfect. Soepele en vlotte garantie afhandeling.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25397
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 december 2013 09:26 PM
  [ # 291 ]

Ja dat is wat er bij deze soort lampen vaak problemen geeft. Blijft ie op groot licht staan.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 16 december 2013 11:02 PM
  [ # 292 ]

Toch vind ik BiXenon voor een DS een betere keus dan Xenon/Halogeen, waarbij er naast/onder de Xenon-pit voor dimlicht een H1-lampje is gemonteerd wat dan de grootlicht functie overneemt. Probleem is daar namelijk dat als je een poosje grootlicht hebt gebruikt de Xenon afkoelt, zodat die, als je weer naar dimlicht schakelt, eerst weer drie, vier seconden op moet warmen waarbij je dus even in het donker rijdt. Je zou dat op kunnen lossen door de schakeling zodanig aan te passen dat dimlicht blijft branden bij grootlicht, maar ik weet niet of die lampen dat aankunnen qua warmteafvoer e.d.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 17 december 2013 12:01 AM
  [ # 293 ]

het kan aan mijn kennis liggen, maar als in de originele situatie er 1 pit is voor groot-en dimlicht, dan is dit bij de after-market xenon ook, is dit origineel niet zo, dan bij de xenon ook niet, eea hangt af van de te gebruiken fitting.
zoals geschreven, het kan zijn dat ik het voor wat betreft de DS verkeerd zie, maar voor de moderne auto’s is dit zeker zo.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 17 december 2013 01:56 AM
  [ # 294 ]

Ja, dat ligt aan jouw kennis.. Smile

Echt moderne auto’s hebben geen H4 lampen meer.
Als je wel H4 hebt in de originele uitvoering, kun je die desgewenst vervangen door een gecombineerde Xenon/Halogeen:

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 17 december 2013 09:03 AM
  [ # 295 ]

Mooi zeg, nooit geweten, maar waarom zou je dat eigenlijk willen, ik had in mijn Range Rover (2000) gewon de beweegbare kapjes en dat was ideaal.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 17 december 2013 01:45 PM
  [ # 296 ]
H@ns schreef:

Ik zie dat er ook nog een 4300K is, dat is toch al veel witter dan halogeen en misschien toch nog een beetje retro…

Er is ook kleur (temperatuur) 3000K te krijgen, mijn ervaring is dat de lampen dan niet allebei even geel kunnen zijn. Deden ze moeilijk over bij de APK.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 17 december 2013 03:08 PM
  [ # 297 ]

bedoel je beide lampen 3000, maar niet dezelfde kleur? ik heb dat wel eens na een aantal jaren gehad, mijn V50 begint nu ook een beetje na 90.000km maar dan moet je al een “kenner” zijn omdat te zien.
heb je ook een 2de set gebruikt om te kijken of het niet aan 1 van de lampen zelf lag?

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 december 2013 10:12 PM
  [ # 298 ]

Kleine bijdrage alhier in dit draadje over lampen.

Duplo fitting (P45t voet) is wat groter tov de moderne H4 (P43T voet).
Daar heb je gelukkig een adaptor ring voor. Ik heb em via ebay in de UK: P45T TO P43T H4 HEADLAMP ADAPTERS

Xenon 4500K is redelijk neutraal licht, met maximale opbrengst in de xenon range. Hogere Kelvin kleur is al snel blauwer….
Xenon 3000 is richting geel. Maar veel setjes hebben een aparte mengkleur….. moet je willen, leuk vinden / je niet aan storen…..
Ik had een jappo setje, gaf een bagger lichtbeeld, alle paaltjes langs de weg over 5 km leken wel licht te geven van de reflectie…. gedumpt.
Toen een setje van Pilot. Redelijk geel, maar zeer gering li-re verschil…... Maar wel dat gekke xenon meng-kleurtje… Sad

Er was er maar 1 met een SM die redelijk mooi/neutraal geel leek…. dus als je kieskeurig bent, goed zoeken.

Ik heb mijn Pilot set in de dump, en nog een andere/nieuwe setje daarnaast.

Met die adapter ring kan je rustig een goede H4 lamp uitzoeken.
Ik heb net een 90/100 Watt ralley H4 lamp in geel gemonteerd in mijn CX (met nieuwe zware bekabeling + relais met zekering direct vanaf de accu. Veel licht ! En mooi geel !!  Smile

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 17 december 2013 11:17 PM
  [ # 299 ]

Zo’n adapter ring kan je ook zelf maken.
Neem een oude duplo lamp, soldeer de lamp zelf uit de ring. Daarna wat met een dremel werken en je hebt een adapter ring.
Maar mooi dat je ze ook gewoon kan kopen!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25397
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 december 2013 10:56 AM
  [ # 300 ]
cx25gtit2 schreef:

Er was er maar 1 met een SM die redelijk mooi/neutraal geel leek…. dus als je kieskeurig bent, goed zoeken.
Smile

is een setje uit china…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
20 van de 28
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook