3 van de 28
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Egberts ID break
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 28 november 2010 10:22 PM
  [ # 31 ]

Ik ben geen fan van de flexhoon op de boormachine. Het is gewoon een lapmiddel. Slecht te centreren en vooral het risico op onregelmatigheden.

Moet je zien:

Met dank aan de flexhoon….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25341
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 november 2010 10:25 AM
  [ # 32 ]
Egbert schreef:
waterman schreef:

Juist omdat het direct onder de stootrand is waar je dat gemeten hebt zou ik mij daar niet zo druk om maken.

Ik neem de gok gewoon.
Honen en nwe zuigerveren er in. Krukas nwe lagerschalen. Uiteraard nwe ketting met nwe geleider en spanner.( Driver-D, verkoopt het magazijn dat allemaal, mn goede zuigerveren?)
Vorig jr op Citromobile een mooie nokkenas gekocht, die gaat er in. 8 goede stoterbussen bijelkaar gezocht.
Nu nog de kop uitelkaar halen en nazien.
En de oliepomp nazien/ vlakken + groeven er in draaien zodat er 2 o-ringen in de steel kunnen waarna hij beter afsluit.

Er staat een nieuwe spanner op de citfo markt. 25 euro.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 02 december 2010 12:38 AM
  [ # 33 ]

Nu de dakrand en de A-stijlen goed gerenoveerd zijn, heb ik de achterschermen er af gehaald en ben ik in de kofferbak gedoken.
Wat is deze auto een roestbak geworden. 7 jaren de auto voor dagelijks gebruik in alle seizoenen laat wel veel sporen na. Maar ja ze waren indertijd bedoeld om na 7 jaar naar de schroot te gaan. Dus een grondige restauratie hoort er nu gewoon bij.
Uiteraard zijn de randjes onder de achterruiten die de rubbers vasthouden niet veel zaaks meer ( sponningen had ik al een keer gedaan). Er zitten wat gaten in de binnenschermen ter hoogte van de achter balken. De gastank er uit gehaald en ook het bitumen van de kofferbakbodem. Drijfnat en roest, maar nog niet door geroest.
Eerste project is het uitkloppen van de kofferbak bodem, zodat mijn ringtank vlak komt te liggen en de strapontins er boven op kunnen. Hiervoor 10 cm van achteren de bodemplaat doorgeslepen, flink aan het kloppen geweest. De vorm zit er nu goed in. Nu moet er bij de snede die ik gemaakt heb een wig in gelast woorden.
Maar eerst gaan zorgen dat mijn kachel in de garage niet steeds uit gaat, want dat wordt met toch te koud.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 december 2010 12:50 AM
  [ # 34 ]

Hoi Egbert,

Goed bezig! Ketting en spanner zijn wel aanwezig bij het magazijn. Zuigerveren heb ik niet aangetroffen.
Met tellen/balansen kan je zelf nog even kijken.

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25341
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 december 2010 10:36 AM
  [ # 35 ]

foto’s!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 02 december 2010 11:41 AM
  [ # 36 ]
waterman schreef:

Waar ga je dat honen mee doen Egbert? Toch niet met een flexhoon op de boormachine?

Flexhoon ?, ik had er nog nooit van gehoord, we deden dat altijd met met een fijne hoon steen.

Dit om de zuigerveren zich dan weergoed kunnen zetten op de cilinderwanden.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 december 2010 11:48 AM
  [ # 37 ]

Dat ding dus. Hoe kan je dat ding op een boormachine in de losse hand in godsnaam goed centreren… Moet je zien waar een revisiebedrijf mee hoont. Dat is heel wat anders dan dat prulding van de foto. Het principe met de hoonsteen mag dan het zelfde zijn, het resultaat is heel anders.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 december 2010 12:09 PM
  [ # 38 ]

Gaat dit wel in een kolomboormachine?????

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25341
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 december 2010 12:10 PM
  [ # 39 ]

Als je hem exact kan centreren is het denk ik goed.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 december 2010 12:21 PM
  [ # 40 ]

Kijk, zo’n profi-hoonmachine ziet er wel wat anders uit.

dat flext niet..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 553
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 02 december 2010 12:50 PM
  [ # 41 ]

Hangt ook een ander prijskaartje aan.

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 december 2010 12:52 PM
  [ # 42 ]

Doe het goed, of doe het niet. Hoonwerk verpesten is doodzonde, dat is geen klusje wat je even over doet op zaterdag voor de deur.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 december 2010 01:14 PM
  [ # 43 ]

Laughing

waterman schreef:

Doe het goed, of doe het niet. Hoonwerk verpesten is doodzonde, dat is geen klusje wat je even over doet op zaterdag voor de deur.

met dit weer en dan buiten

Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 02 december 2010 02:35 PM
  [ # 44 ]

Heb vroeger een collega gehad die vliegtuigmotoren reviseerde en hij hoonde uit het handje. Dit vraagt wel om veel ervaring en vakmanschap. Ik zou het zelf niet zo snel doen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 december 2010 02:57 PM
  [ # 45 ]
Egbert schreef:

Wat is deze auto een roestbak geworden. 7 jaren de auto voor dagelijks gebruik in alle seizoenen laat wel veel sporen na. Maar ja ze waren indertijd bedoeld om na 7 jaar naar de schroot te gaan. Dus een grondige restauratie hoort er nu gewoon bij.

Eerste project is het uitkloppen van de kofferbak bodem, zodat mijn ringtank vlak komt te liggen en de strapontins er boven op kunnen. Hiervoor 10 cm van achteren de bodemplaat doorgeslepen, flink aan het kloppen geweest. De vorm zit er nu goed in. Nu moet er bij de snede die ik gemaakt heb een wig in gelast woorden.

Dat eerste punt herken ik smirk Gaat dat werken met de strapontins? Er blijft door de gastank toch helemaal geen beenruimte meer over? Ook standaard zit het stoeltje het dichtst bij de achterbank veel beter dan het stoeltje bij de klep.

Profiel  
 
 
3 van de 28
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook