25 van de 25
« Eerste  < Vorige 23 24 25

Egberts ID break: Nokkenas poelie
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2309

Gepost: 10 maart 2016 09:21 PM
  [ # 361 ]

Probeer je mij op te vrolijken?? cheese

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.

Profiel  

camemBert
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1363

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
Gepost: 14 maart 2016 02:05 PM
  [ # 362 ]

Daar kan jij toch wel tegen? tongue wink

zie het anders met leedvermaak, is alweer 7 jaar terug… Merkte er weinig van met rijden.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  

Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 juli 2016 03:16 PM
  [ # 363 ]

Eindelijk de lekkage op de Li remschijf opgelost.

Ander stuurhuis gemonteerd, O-ringen remklauw vervangen.
Blijkt uitkeindelijk dat het lek tuutje van de differentieel as helemaal verstopt zat. Tuutje doorgeprikt, nieww slangetje er op.
Alweer flinke afstanden gereden en eindelijk blijft de rem droog.

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.

Profiel  

Egbert
> 2000 berichten

Gepost: 12 augustus 2017 08:38 PM
  [ # 364 ]

De hydrauliek pomp ging steeds meer lawaai maken: een hamerend geluid.
Maar eens goed gekeken en geluisterd: Niet de pomp, maar de nokkenas poelie. Deze had heel veel speling op de klinknagels. Gelukkig kom ik er nu achter en niet over 3 weken op weg naar Frankrijk!!

Best een behoorlijke klus: radiateur, accubak en stuurhuis moeten er uit. Gelijk een ander stuurhuis gemonteerd ivm vrij hoge pompfrekwentie.

Profiel  

Arjan Verkade
Moderator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 26205

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 13 augustus 2017 08:50 AM
  [ # 365 ]

Zeker goed moment voor zo’n lange rit.

In je vorige post had je ook al het stuurhuis vervangen… Daar blijf je problemen mee houden?

Profiel  

Egbert
> 2000 berichten

Gepost: 13 augustus 2017 10:28 AM
  [ # 366 ]

Wow jij bent scherp.
Ik had in vorige post het stuurhuis vervangen door een met fors interne lekkage ( maar op zeker geen externe lekkage) toen ik op zoek was naar olie lekkage op mijn Li remschijf. De lekkage bleek niet uit stuurhuis te komen, maar uit de differentieel as.
Daarom zet ik het betere stuurhuis weer terug ( komt uit de auto die ik ooit van Bogaard77 overgenomen heb en gesloopt heb, is een perfect stuurhuis).

Lang verhaal in het kort:
Het stuurhuis wat ik er “tijdelijk” in had is een chyparse gereviseerd stuurhuis wat Virtualitie in wanhoop bij mij achtergelaten heeft toen zijn 3e chyparte stuurhuis weer interne lekkage had en wij samen bij hem een Citrotech stuurhuis gemonteerd hebben. Dit stuurhuis gebruik ik in de cursus DS en Hydraulique om interne lekkage te laten zien!! Virtualitie heeft een uitgebreid topic waarin hij een “verhoogde pomp frequentie” op spoort en waar telkens het stuurhuis een boosdoener blijkt te zijn.

Overigens het perfecte stuurhuis van Bogaard77 is ook Chyparse revisie.

Profiel  

douwewytske
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60

Gepost: 13 augustus 2017 10:22 PM
  [ # 367 ]

Bij mijn break zit ook een stuurhuis waar de stickertjes van Chyparse op zitten, deze heeft bij mij nooit gewerkt omdat ik meteen ben baan slopen. Deze wil ik voordat ik deze terug zou plaatsen een keer op druk zetten om te kijken of er interne en externe lekkage optreedt.
Is het losraken van de poelie iets wat vaker voorkomt en dus een aandachtspunt is? Misschien bij revisie de klinknagels preventief vervangen?

Profiel  

Egbert
> 2000 berichten

Gepost: 13 augustus 2017 10:46 PM
  [ # 368 ]

Van de poelie zijn de gaten in de flens uitgelubberd en op den duur gaan daardoor de klinknagels kapot.

https://youtu.be/Y4NixtI2LC8

Profiel  

25 van de 25
« Eerste  < Vorige 23 24 25

© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook