Nou het was heel vies weer dus echt goed kijken naar gepoetst blik zat er toch niet echt in gisteren. Maar goede ontdekking! Je bent wel de dynamo expert aan het worden de laatste tijd
Je Break stond naast die van mij:
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
“Klassieker”, vaak overgangsweerstand in het contactslot. Ik zet er altijd een relais tussen, ontlast het contactslot en geeft betere spanning, kun je er meteen andere verbruikers op zetten.
To err is human, not to err is divine.
Zitten bij mij al 4 relais tussen voor het contactslot.
Wel goed idee om die relais door te meten.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
De break weer eens aangepakt.
Een gebruikte Dynamo van een peugeot 306 omgebouwd en ingebouwd. Omdat het kan en het er een is met ingebouwde spanningsregelaar en hoog vermogen.
En dan de vlampijp maar eens vervangen waar al langer een (niet lasbaar) gaatje in zat.
Tja helaas 1 boutje aan het spruitstuk brak af. Gelukkig kwam het spruitstuk wel goed los van de kop.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
De dynamo was overigens best een uitdaging:
Het achterste oor van de dynamo moest er af, daar gaatjes boren en tappen om de steun vast te zetten. Ook nog wat draaiwerk om de poelie er op te krijgen. Ik ben erg benieuwd of het allemaal heel blijft.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Slimme oplossing. Ik heb in m’n ‘64 er de gare gelijkstroomdynamo ook vervangen door een moderne wisselstroom. Wat een verademing.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Ik hou er erg van om spullen te repareren/hergebruiken.
Jaren terug heb ik een schade peu 306 cabrio als donor voor mijn eigen 306 cabrio gesloopt. De dynamo toen gelijk weggelegd voor dit project. De 306 heb ik al lang niet meer ( mijn neefje heeft hem en heeft nog steeds plezier van de onderdelen die ik toen bewaard heb)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Wie wat spaart, heeft wat. Het is goud waard als je zoiets zo “van de plank” kan pakken.
Na bijna een half jaar mijn break weer terug.
Ik had hem voor langere tijd uitgeleend aan de vorige eigenaar van mijn huidige uitdaging
Waarom? Omdat ik zelf bijna niet meer in de break rij en deze man sinds de jaren 80 een DS heeft willen rijden.
En het kwam mij ook wel mooi uit dat ik tijdelijk wat meer ruimte had. Immers een gedemonteerde auto kost 2 a 3x zoveel ruimte als een gemonteerde auto.
De break blijft een fantastische auto.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Betekend dat het project klaar is, of nu terug omdat de winter eraan komt?
Inderdaad vanwege de winter
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper