14 van de 28
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
perikelen met brun scarabee - speling in de spoorstangkogel :(
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 23 november 2011 08:26 PM
  [ # 196 ]
F.SvM schreef:

Hoop dat deze het doet,hier zie je aan de zijkant de openingen voor de ventilatie.Rechtstreeks de auto in
En boven op komt er een mond met 4 openingen naar de voorruit.

Frank, ik zie vanuit het middenconsole 2 pijpjes naar weerskanten uitsteken, ik neem aan dat daar van die kartonnen kokers op geschoven zitten? Aan de zijkant zie ik niets wat ik kan herkennen als iets waar die kokers dan op zouden komen.

Bij het dashboardkastje zal ik er wel eenvoudig van onder bij kunnen, maar is dat ook het geval onder het klokkenspel aan de bestuurderskant?

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 november 2011 08:36 PM
  [ # 197 ]

Hier kun je nog net wat zien,het zwarte is het ding wie er voor zorgd dat de lucht langs de voor ruit gaat de papieren kokers zorgen voor lucht die rechtstreeks het interieur in moet.
De kokers zitten aan de zijkant op twee ronde openingen geschoven. ( links twee en rechts twee)
Het plastic ding zit er aan de boven kant op

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 november 2011 08:38 PM
  [ # 198 ]

1 koker gaat naar beneden om de voeten te warmen en de andere gaat naar je ventilatie opening naast de zijruitjes

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 november 2011 08:43 PM
  [ # 199 ]

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 23 november 2011 09:37 PM
  [ # 200 ]
F.SvM schreef:

Hier kun je nog net wat zien,het zwarte is het ding wie er voor zorgd dat de lucht langs de voor ruit gaat de papieren kokers zorgen voor lucht die rechtstreeks het interieur in moet.
De kokers zitten aan de zijkant op twee ronde openingen geschoven. ( links twee en rechts twee)
Het plastic ding zit er aan de boven kant op

Hoi Frank, het is me duidelijk, het zwarte kunststof deel dat naar de voorruit gaat stond toch niet op jouw eerste foto?. Het lijkt me dat er niets anders op zit dan het dashboard te demonteren. Ik verwacht namelijk dat dat zwarte deel vol zit met muizennesten. Pfff…

bedankt iig voor de info en de foto’s

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 november 2011 11:12 PM
  [ # 201 ]

In der daad stond niet op de eerste foto,en succes met demonteren.
Als je mijn topic door leest staat er wel hoe dit te doen.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 november 2011 11:34 AM
  [ # 202 ]

Kun je niet op de een of andere manier proberen de boel door te blazen?

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 24 november 2011 11:56 AM
  [ # 203 ]

Heb ik idd ook al aan zitten denken (of stofzuigen…), maar aan de vorm van dat ding te zien wordt dat toch vrij lastig. Maar proberen kan natuurlijk altijd. Had ik nu maar zo’n fijne endoscoop…

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 24 november 2011 01:31 PM
  [ # 204 ]

Met een compressor doorblazen wellicht?
Hoewel de kans groot is dat alles een grote stofbende word dan..

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 27 november 2011 12:21 AM
  [ # 205 ]

Ik heb ondertussen het hele dashboard gedemonteerd. Valt allemaal toch wel mee, wat je moet loshalen.

De muizennesten zijn helaas nergens te vinden, dat was dus niet de reden van mijn minimale voorruitontwaseming.

Wat me wel opviel, was dat er veel “lekkages” in de toevoer zit, deze ga ik iig dichttapen.

Ron

Ps, zo zonder dashboard is het (zo mogelijk) nog meer een ruimteschip…

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 11 december 2011 10:14 PM
  [ # 206 ]

In de afgelopen week bezig geweest om het dashboard terug te plaatsen. Gisteren de laatste boutjes aangedraaid, en weer eens lekker over de weg gezwoven.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 11 december 2011 10:26 PM
  [ # 207 ]

En vandaag eindelijk de moeite genomen om de hoedenplank opnieuw te bekleden. Ik heb gezocht naar een tapijt dat qua kleur en uitstraling leek op het tapijtje wat er origineel op lag, en dat is erg goed gelukt. Het was zeker niet het goedkoopste tapijt, en ik moest ook rekening houden met 4 meter breedte en een minimale afname van 1 strekkende meter. Ik heb toen besloten om 1.20 mtr te kopen, zodat er iig 4 hoedenplanken mee belegd kunnen worden.

Dusss, in de aanbieding; 3 stuks mooie hoedenplankbekleding, goed gelijkend op s1 beige, patroon heb ik ook beschikbaar. Desgewenst kan ik een staaltje opsturen, stuur bij interesse maar een pb. Het tapijt dat ik heb is iets dikker dan het origineel, maar veel beter plooibaar, het leggen ging bijzonder goed.

Afbeelding Bijlagen
hoedenplank.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 december 2011 10:59 PM
  [ # 208 ]

very good Netjes - lukte dat goed met de zijruitjes er gewoon in? Mijn hoedenplank stoort me ook. Mijn tapijtje is ooit grijs-blauw geweest, maar is nu bijna wit met een gore zwarte veeg (zou een vorige eigenaar motoronderdelen vervoert hebben?).

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 december 2011 11:23 PM
  [ # 209 ]

dat ziet er weer netjes uit.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Tibor Korzelius
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 198
Geregistreerd: 16-02-2006

Gepost: 11 december 2011 11:39 PM
  [ # 210 ]

Ron,

Onder het koelwaterexpansievat zit een rubber flap. Daaronder zit de recirculatieklep, en dat voelt als een half tandwiel. De bedieningsmotor loopt nog wel eens zwaar/zit vast.

Contact aan, blower op de hoogste stand en met je duim het tandrad naar beneden duwen. Dan gaat de klep open en komt er ineens een boel lucht naar binnen.

Profiel  
 
 
14 van de 28
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook