15 van de 28
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
perikelen met brun scarabee - speling in de spoorstangkogel :(
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 11 december 2011 11:52 PM
  [ # 211 ]

Hallo Tibor, mijn cx is een vroege serie 1, die had oorspronkelijk geen recirculatieklep, dus dat was niet het probleem. Sinds kort heb ik er toevallig wel een s2 koeltoren in zitten, met bijbehorende ventilator. Deze is er afgelopen week ook nog een keer uitgeweest, en nu doet de voorruit ontwaseming het stukken beter.

Dit kan zijn doordat ik
- de plus en min mogelijk omgekeerd had aangesloten op de blower (zuigen ipv blowen)
- alle lekpunten van de luchttoevoer binnen het dashboard heb gedicht
- nu weet hoe de luchttoevoer eigenlijk werkt (luchttoevoer op middenconsole en aan weerskanten van het dashboard krijgen altijd toevoer, tenzij je de openingen zelf dichtzet, ze worden dus niet dmv de schuiven op het middenconsole geregeld).

Gr Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 12 december 2011 03:03 PM
  [ # 212 ]

Ik heb wellicht interesse in de bekleding maar pas als ik mijn auto terug heb. Maar dat zou nog wel even kunnen duren Wink

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 12 december 2011 03:32 PM
  [ # 213 ]

Maar je kunt het maar op voorraad hebben, toch? Interesse in een proefstukje om de kwaliteit en kleur te beoordelen?

Ik zie dat je in wintelre woont, je kunt het dan ook live in Eindhoven komen bewonderen…

gr Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 12 december 2011 04:07 PM
  [ # 214 ]
break23m schreef:

very good Netjes - lukte dat goed met de zijruitjes er gewoon in? Mijn hoedenplank stoort me ook. Mijn tapijtje is ooit grijs-blauw geweest, maar is nu bijna wit met een gore zwarte veeg (zou een vorige eigenaar motoronderdelen vervoert hebben?).

Mijn tapijtje op de hoedenplank was in sterke staat van ontbinding. Als ik met de stofzuiger eroverheen ging, zag je dat het aantal haartjes op het kleed flink was uitgedund.

Het vervangen lukte erg goed met de zijruitjes er in, ik had (ook) verwacht dat het moeilijker zou gaan, maar dit nieuwe tapijt is veel flexibeler dan het onder. Ik had wel de rug van de achterbank eruit gehaald, zodat ik er wat makkelijker bij kon. Om het tapijt onder het rubber flapje onder de achterruit te krijgen had ik een stripje metaal omgebogen om het beter te geleiden. Maar met 5 minuten lag het er strak in. Oh ja, maar het verwijderen van de plaklaag van het oude tapijt was minder makkelijk, dit lijkt op 2-zijdig plakked karton dat door de jaren heen (icm vocht) flink is gaan golen. Ik heb het er ook niet helemaal uitgehald, maar grotendeels, dat het iig vlak werd.

Ik weet niet of deze kwaliteit er ook in grijs-blauw is, iig heb ik het tapijt gevonden bij carpet-right, in de afdeling dure tapijtjes (van die dikke stalenboeken vooraan in de winkel). Ik kan straks wel even kijken wat de typenaam van dit tapijt was. Ik heb deze kleur gekozen obv het oude hoedenplanktapijt icm een stukje vloertapijt uit de auto en een stuk leer van de bekleding (hoofdsteun).

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 12 december 2011 05:00 PM
  [ # 215 ]

Oh ja, en ik heb vorige week, toen alle dashboard onderdelen los laggen, ook alle panelen met flock schoongemaakt (flock is dat spul wat tegen het dashboardkastje zit, en alles op die hoogte).
Ik heb het met water met een scheut ammoniak, en een schone doek schoongemaakt, en dit ging erg goed. Kale plekken herstel je er natuurlijk niet mee, maar vieze vlekken vliegen eraf. Pas wel op dat je niet flauw valt of anderszins over je nek gaat, wan ammoniak is niet lekker om mee te werken…

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 28 september 2016 10:07 PM
  [ # 216 ]

Na een paar jaar radiostilte ben ik weer (enigszins) terug. Mijn CX (op gas) staat gestald sinds de oldtimerleeftijd omhoog is gegaan naar 40 jaar. Komende januari is het zo ver, en kan mijn brun scarabee in theorie weer de weg op.

Tijdens een van mijn laatste ritjes, zo’n 3 jaar geleden, heb ik bij het clubmagazijn 2 voorschermen en een rechter achterscherm gehaald (NOS, waarschijnlijk de laatsten), en ik kreeg het afgelopen vakantie op m’n heupen omdat ik vond dat deze delen toch wel gemonteerd moeten zijn voordat de CX weer de weg op gaat.
Van het een kwam het ander, en heb ik de hele CX gestript. Zo kwam ook een zeer crispy linker onderhoek van de voorruit aan het licht, gelukkig had de club daar nog een reparatie onderdeel voor. De bodem blijkt nog erg goed te zijn, maar ik “mis” een verbinding tussen koets en langsliggers onder de achterbank. Hoort dit gewoon open te zijn (afgezien van de “dekseltjes” die er op gekit zaten)?

Verder ben ik op het punt beland waarop ik een spuiter ga zoeken. En ik ben benieuwd hoeveel het spuiten van een CX ongeveer kost (vanaf de staat zoals hieronder op de foto’s te zien is, dus gestript, maar verder nog “dans son jus”). Is er iemand die daar iets over kan vertellen? Misschien ook aanbevelingen voor spuiters omgeving Eindhoven?

groeten, Ron

Afbeelding Bijlagen
IMG_5221.JPGIMG_5219.JPGIMG_5224.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 september 2016 07:42 AM
  [ # 217 ]

Goed bezig:smt023
Spuiten kost mij tussen de 2 en 4 duizend euro.

Vriendelijke groet Frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 29 september 2016 09:01 AM
  [ # 218 ]

Het is zo dat niet alle verbindingen tussen het subframe en de koets geleged warden af fabriek. In mijn Presige bvb is er geen elastische verbinding tussen subframe en koets ter hoogte van de bestuurders-en passagierzetel. DIt om bepaalde trillingen tegen te gaan. Veel logica in het al dan niet aanbrengen van de elastische verbindingen is er ook niet te vinden. Plots zie je ze in bepaalde productiejaren terug opduiken.

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 02 oktober 2016 02:31 PM
  [ # 219 ]

bedankt voor de reacties. Inmiddels een spuiter op bezoek gehad, en die schatte het werk idd op 3500 euri (dat is dan incl oude lak verwijderen, strak maken en spuiten). Maar helaas pas in feb weer tijd…

gr Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 02 oktober 2016 02:41 PM
  [ # 220 ]

maar als er nog mensen zijn met vergelijkingd prijzen onderzoek (en wellicht tips bij het kiezen van een spuiter, bijv. welke vragen te stellen), dan hoor ik dat natuurlijk graag!

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 18 december 2016 05:41 PM
  [ # 221 ]

Inmiddels heb ik mijn CX uit elkaar geschroefd (iig de delen die los gespoten kunnen/moeten worden), en al het losse spul wordt momenteel door de spuiter strak gezet en verder voorbereid.

Vraagje over de achterklep: weet iemand de exacte kleurcode voor de zwarte rand bovenop op de kofferklep? Het lijkt matzwart te zijn, maar toen ik de scharnieren van de kofferklep los had, en een stukje maagdelijk zwarte lak daaronderuit kwam, dacht ik dat het zwart oorspronkelijk wel eens hoogglans heeft kunnen zijn. Maar het zou onlogisch zijn als het zwart door de jaren mat uitslaat, en het brus scarabee toch glanzend. Weet iemand hier iets over?

Gr Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 december 2016 07:17 PM
  [ # 222 ]

Volgens mij hoort het een soort zijde mat te zijn, in elk geval geen hoogglans.

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 18 december 2016 07:30 PM
  [ # 223 ]

Bij mij ook zijdezacht denk ik, geen hoogglans in ieder geval.

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
cejixman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 10-12-2007

- CX Pallas 2.0
Gepost: 18 december 2016 11:09 PM
  [ # 224 ]

Je hebt blijkbaar gekozen voor de spuiter, heb je nog rondgekeken? Ik heb net een 77er brun scarabee gekocht, het lijkt wel een dalmatiër..Laughing. Ik moet ook een keer langs een spuiter, dus houd me aanbevolen voor tips.

Citroën CX, verder nix..

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 19 december 2016 09:31 AM
  [ # 225 ]

Ik heb 2 spuiters langs laten komen. Met de eerste klikte het niet zo, met de tweede juist wel. De offertes waren allebei rond de 3000 euro, voor strak makenen spuiten van de hele auto (enkel buitenkant). Ik heb wel alles losgehaald wat los kan.

“mijn” spuiter zit in St Oedenrode, en mag het in de weekenden als eigen project binnen het bedrijf van z’n baas doen. De koets breng ik begin januari, en mag er maar 1 week blijven staan. Alle losse onderdelen staan er al 2 weken, en worden in de weekenden bewerkt. Ze hebben een zolder waar losse onderdelen gestald kunnen worden, dus dat heeft wat minder haast. Ook erg fijn dat de spuiter een autoambulance heeft, en ik mag er ook gebruik maken vande brug om de hd leidingen onder de auto te vervangen.

Medio februari verwacht ik alles terug, en kan het opbouwen weer beginnen.

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
 
15 van de 28
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook