22 van de 28
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
perikelen met brun scarabee - speling in de spoorstangkogel :(
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 november 2017 01:47 PM
  [ # 316 ]

kan je niet makkelijker een gips afdruk maken en die gebruiken als mal voor bijv. polyester?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 29 november 2017 02:02 PM
  [ # 317 ]

Robin Visser is hier ook ooit heel druk mee geweest. Misschien heeft die nog tips.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 29 november 2017 03:10 PM
  [ # 318 ]
maartens schreef:

Is het niet handiger om bij het clubmagazijn een paar redelijk goede panelen uit te zoeken en die te bekleden?
Dan is de basis in ieder geval goed.

ligt eraan wat je onder “goede” basis verstaat. Voor zover ik heb kunnen zien, zijn alle S-1 panelen wel enigszins krom getrokken (en is recht maken mij nooit echt goed gelukt)

Als ik de moeite ga nemen om ze opnieuw te bekleden, wil ik zeker weten dat ze mooi op de deur passen en daar gaat met het houten frame iig goed. Daarbij kan ik dan zorgen voor een gedegen manier van monteren ipv de bestaande plastic clips.

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 29 november 2017 03:18 PM
  [ # 319 ]
Mulder schreef:

Robin Visser is hier ook ooit heel druk mee geweest. Misschien heeft die nog tips.

Ik heb destijds de hele thread gevolgd (en laatst nog een keer ge-her-gelezen) over het maken van nieuwe panelen, en dat er momenteel “ergens” een mal rondwaart. Voor zover ik destijds begreep, was het eindproduct een “hol” paneel, eigenlijk een harde schil.

Mijn uitgangspunt nu is gewoon een origineel paneel, wat ik op een nieuw frame monteer dat het meteen recht en stijf maakt.

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 29 november 2017 08:19 PM
  [ # 320 ]

volgens mij zijn de panelen zo goed als recht.
kunnen we niet een manier bedenken om het papierpulp te impregneren met iets dat hard wordt?

dus impregneren, opspannen op een plaat en laten uitharden?

 

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 29 november 2017 10:11 PM
  [ # 321 ]

Tuurlijk, gewoon een epoxyhars. De composietbouw biedt wel wat mogelijkheden.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 12 december 2017 09:22 PM
  [ # 322 ]

Tussenstand mbt de 123 ignition ombouw: ik heb de verdeler uit elkaar gehaald, een werktekening gemaakt voor het verlengstuk, en die heb ik vandaag van de metaaldraaier terug gekregen.

Aan het uiteinde is ook een bronslager gepland, aangezien de rvs as beter niet tegen het aluminium mag komen.

Vervolgstappen:
- een as maken waar de wartel en de kop op gemonteerd wordt
- verdeler weer in elkaar zetten
- wachten op wat christelijker weer om de verdeler in de CX te monteren en te testen…

Wordt vervolgd…

Afbeelding Bijlagen
8413B03B-C4B4-4820-ADFB-466EE1093645.jpeg08AE5202-0226-4240-A740-6DE62FDFD74D.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 12 december 2017 11:12 PM
  [ # 323 ]

wat is er nu precies veranderd? en waarom?

ik zie een o ring groefje (dat snap ik)
steekt de as zover uit dat een extra lagering nodig is?
en waarom dan niet dat hele ding uit brons?
hoe voorkom je dat lagering en busje naar beneden zakken? plakken of borgschroefje?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 13 december 2017 08:21 AM
  [ # 324 ]

Zoals je op bijgaande foto kunt zien, steekt de schacht van de originele verdeler veel dieper het blok in. De as van de 123 moest dus verlengd worden. Ik wilde een verlengstuk omdat ik het niet vertrouw wanneer de as zo’n 5 cm uitsteekt (ik weet niet wat voor zijwaartse krachten er op zo’n as komen te staan). En niet helemaal van brons omdat er aluminium voorhanden was, en ik een bronslager “off the shelf” kon kopen.

de huls en de lager passen erg precies, dus daar hoef ik alleen wat vloeibare pakking tussen te doen.

Afbeelding Bijlagen
verdelers.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 december 2017 10:42 AM
  [ # 325 ]

Heb je overwogen om de 123 elektronica in de originele behuizing in te bouwen?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 13 december 2017 01:42 PM
  [ # 326 ]

ja, heel kort…

intern is de 123 (natuurlijk) veel anders. Ik zou dan de bevestiging voor de printplaat moeten maken, in- en uitgang voor de usb en andere draden maken (waterdicht), kop op de as (met magneten die de sensoren op de printplaat aansturen)...

Ik denk dat mijn aanpak de minst “moeilijke” is (maar hij zit er nog niet in, ik kan nog van alles tegenkomen).

En wat betreft originaliteit; ik toon liever de on-originaliteit dan te verhullen dat ik dingen heb aangepast.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 13 december 2017 11:35 PM
  [ # 327 ]

helder!

5cm is inderdaad wel veel.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 08 januari 2018 10:02 AM
  [ # 328 ]

een verslag van de (geslaagde) ombouw in een aparte thread hiero

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 01 februari 2018 04:10 PM
  [ # 329 ]

En snel verder met het andere keukentafelproject; de deurpanelen.

Als ik het goed begrijp zijn deurpanelen van een prestige bekleed met leer? Kan er iemand foto’s maken van een prestige voor- en achter paneel, waarop duidelijk te zien is waar de stiksels lopen?

Het plan is (nog steeds) om van de oude panelen het vinyl af te halen en van de achterkant van de panelen 1,8 cm weg te snijden. Daarmee haal ik dus het karton weg en houd ik (flexibele) schuimen vormen over. Dan maak ik frames van 1,8 cm multiplex (die de contour van de originele panelen volgen), en lijm daar de schuimen vormen op. Vervolgens maak ik van skai hoezen, die ik dan op de panelen lijm. Tussendoor heb ik alle mogelijkheid om deugdelijke bevestiging naar de deur te maken…

wordt wederom vervolgd, maar eerst heb ik (dus) foto’s nodig waaruit blijkt waar de stiksels lopen.

gr Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 01 februari 2018 05:29 PM
  [ # 330 ]

Bij Prestige deurpanelen volgen de stiksels dezelfde lijnen als de fake-stiksels van gewone deurpanelen.

Dus bij een voordeurpaneel is dat vanaf de positie van de spiegel over de handgreep naar beneden richting armleuning en dan aan het eind van het deurpaneel weer recht naar boven om vervolgens horizontaal langs het raam weer terug te gaan naar de handgreep.

Prestiges zonder leer hadden trouwens gestoffeerde deurpanelen, ook met hetzelfde stikpatroon. Wink

Afbeelding Bijlagen
20161026_150448_(Custom).jpg20161026_150457_(Custom).jpgIMAG0304_(Custom).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
22 van de 28
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook