20 van de 28
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
perikelen met brun scarabee - speling in de spoorstangkogel :(
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 25 augustus 2017 12:27 PM
  [ # 286 ]

1remleiding gedaan, nu degene die onderuit de remcylinder komt. Kan ik deze slang (zie foto) tijdelijk weghalen? Lijkt me aan of afvoer naar de voorraad, toch?

Afbeelding Bijlagen
IMG_2235.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Gepost: 25 augustus 2017 12:45 PM
  [ # 287 ]

Dat is de lekretour, die kun je inderdaad even afkoppelen en opzij hangen.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 25 augustus 2017 07:17 PM
  [ # 288 ]

Alles naar achteren toe is vervangen, met uitzondering van de leiding naar het rechter achter rem. Toen ik om 3 uur klaar dacht te zijn, wilde gaan opruimen om een avondje naar de meeting in Chaam te komen (en toen nog dacht dat ik allebei de leidingen naar de achter remmen later zou doen), bleek bij het op druk brengen van het systeem de leiding naar het linker achterwiel geknakt te zijn. Daar ben ik uiteindelijk nog 2,5 uur mee zoet geweest, en nu ben ik bekaf dus blijf lekker thuis.
Veel plezier in Chaam!

gr Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 augustus 2017 08:03 PM
  [ # 289 ]

Ai, wat jammer. Ook geen zin om morgen of zondag aan te komen waaien?

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 25 augustus 2017 09:23 PM
  [ # 290 ]

Zin ja, tijd nee.
Helaas, want ik had graag m’n dame laten zien…

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 13 oktober 2017 08:41 AM
  [ # 291 ]

Het heeft even stilgelegen, maar afgelopen zomer heb ik een 123 tune om om te bouwen voor de CX. Ik heb ‘m uit elkaar gehaald om te zien wat er precies aangepast moet worden,  en vooralsnog lijkt het het volgende:
-een langere as
-een andere wartel (van een donor verdeler)
-een messing verlengstuk voor de schacht (omdat de as anders teveel loze ruimte moet overbruggen)

Ik heb overwogen om de schacht van de 123 af te draaien zodat een verlengstuk niet nodig is, maar dan houd ik geen bevestiginsring meer over en staat het verdelerhuis direct op het blok…

Afbeelding Bijlagen
672DF47E-15ED-4355-8CF7-559FA57AFE5B.jpegD8581140-7987-4E1A-8109-0AC15E39D141.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Wim Rutten
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 21-08-2015

- BX 16 TRI
- Xantia 1.8
Gepost: 17 oktober 2017 11:46 PM
  [ # 292 ]

Hallo, ik volg met belangstelling deze ombouw!
Veel succes!
Wim

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 18 oktober 2017 02:43 PM
  [ # 293 ]

Leuk, publiek! Dat zet een stok achter de deur… ik ga vanavond een werktekening maken voor de metaalbankwerker.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 12 november 2017 12:31 PM
  [ # 294 ]

In afwachting van de metaalbankwerker wil ik graag een koelwater temperatuur metertje op mijn cx (2400 1977). Weet iemand of ik daarvoor de huidige sensor op de radiator kan wisselen met een sensor die een signaal doorgeeft aan een after market metertje EN de fans inschakelt wanneer het koelwater een bepaalde temperatuur is?

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 november 2017 01:14 PM
  [ # 295 ]

Sensor voor meter hoort in waterpomphuis, daar zit een blindstop in.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 12 november 2017 01:34 PM
  [ # 296 ]

Mjah, niet altijd dus. Mijn CX uit 1977 heeft dus op die plek niet een blindstop, maar is daar gewoon dicht.
ik zal eens een foto klussen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27804
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 november 2017 02:23 PM
  [ # 297 ]

Bij mijn CX zit er wel een plug op de waterpomp, maar daar zit niet de sensor in.
De sensor zit ergens direct in het blok, wat mij ook een betere plek van meten lijkt. Mocht je thermosstaat niet werken dan slaat je meter ook niet uit.

Overigens zat bij de DS 23 een blok dat sterk op een 2400 lijkt ook de sensor of in het blok of in een huisje direct tegen het blok aan.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 12 november 2017 02:46 PM
  [ # 298 ]

@arjan, hoe bedoel je dat? Als de sensor in het blok zit (dus voor de thermostaat), dan slaat de meter toch gewoon uit naarmate de kvs warmer wordt? En dat is toch ook het gewenste gedrag? Mijn idee is juist dat ik de temp in de gaten kan houden, en de fans direct in kan schakelen vanaf het dashboard.

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27804
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 november 2017 02:50 PM
  [ # 299 ]

Je wilde hem toch in de radiator plaatsen?

ronvanzon schreef:

In afwachting van de metaalbankwerker wil ik graag een koelwater temperatuur metertje op mijn cx (2400 1977). Weet iemand of ik daarvoor de huidige sensor op de radiator kan wisselen met een sensor die een signaal doorgeeft aan een after market metertje EN de fans inschakelt wanneer het koelwater een bepaalde temperatuur is?

De radiator blijft koud zolang de thermosstaat dicht blijft.
In het blok of waterpomp lijkt me verder prima.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25362
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 november 2017 10:21 AM
  [ # 300 ]

Maar: De fans moeten gestuurd worden door de temperatuur in de radiator. Niet die in het blok.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
20 van de 28
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook