28 van de 28
« Eerste  < Vorige 26 27 28
   
perikelen met brun scarabee - LPG > G3 conversie
Gepost: 13 december 2019 12:44 PM
  [ # 406 ]

Franse RTA boeken geven voor alle versies ook 2000 en 2200 alleen Weber carberateurs aan.

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8990
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 13 december 2019 03:17 PM
  [ # 407 ]

De solex is ook gemonteerd geweest.
Werd “door elkaar” gebruikt.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 25 juni 2020 02:49 PM
  [ # 408 ]

Laatst was ik wat DS-TT filmpjes aan het kijken, en toen kwam ik aan bij deze, over het installeren van een lambda sensor bij gebruik van LPG. Ik heb een CX2400 uit 77, en ben erg gecharmeerd van deze add-on.

Is er iemand die dit al heeft gedaan?

gr Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition

Profiel  
 
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3918
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 juni 2020 04:44 PM
  [ # 409 ]

Nee, maar het heeft me wel geïnspireerd. Op citromobile heb ik de Van Bemmelen oplossing gezien om de luchttoevoer te variëren en tezamen met een lambda sensor de verbranding te optimaliseren. Van Bemmelen voegt ook een katalysator toe.
Mijn hersenen gingen in vrijloop en uiteindelijk heb ik besloten m’n auto om te bouwen naar multipoint injectie, maar dan een moderne variant (BS Autotune oid).

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 25 juni 2020 05:19 PM
  [ # 410 ]

Ik zag al dat je (iig in gedachten) al flink bezig bent om jouw CX structureel aan te pakken. Ik rijd er niet zo gek veel in, maar ben wel in voor verbeteringen die ik kan overzien. Ombouw van een platte carb naar injectie gaat dan te ver.
123 ontsteking zit er al in, laatst ook een cruise control erin gefietst (qua uitstraling en techniek HEEEL erg tijds-correct Smile
Binnenkort maar eens bekijken waar ik de lambda sensor kan plaatsen…

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition

Profiel  
 
Thijsio
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 26-08-2007

Gepost: 28 juni 2020 09:54 AM
  [ # 411 ]

Ronvanzon, waar heb jij die cruise control geplaatst? Ik heb er ook eentje, maar heb lang moeten denken over een fatsoenlijke plek.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 29 juni 2020 09:23 AM
  [ # 412 ]

@Thijsio: Enigste logische plek naar mijn idee (maar mooi is het niet, dat geef ik toe Smile

Eigenlijk zou ik het willen maken als op het 2e plaatje, maar daarvoor is de eagle te mechanisch opgebouwd

Afbeelding Bijlagen
BF7C0926-B30B-4125-95C7-7659E99BCB43.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Afbeelding Bijlagen
plaatje-2

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 29 juni 2020 09:42 AM
  [ # 413 ]

even mezelf on-topic sturen: ergens wil ik dus een gat in de uitlaat maken voor de lambda sensor. De plaats hiervoor wordt (volgens mij) bepaald door de volgende factoren:
- het moet een plaats zijn waar uitlaat gas van alle cylinders is samengekomen
- de plaats moet zo dicht mogelijk bij de motor zijn
- de plaats moet zo min mogelijk gekoeld worden door rijwind (tenminste, dat is mijn idee, aangezien een lambda sonde het best werkt als het heet is)
- verder zou het fijn zijn, als ik niet de hele uitlaat hoef te demonteren. Mijn uitlaat is (vooralsnog) in goede staat, dus het gaat niet gepaard met het sowieso vervangen van delen.
- ik moet een bus op het gat lassen waarin de sonde kan worden gedraaid.

Ik denk dat voorin het flexibele deel de meest logische plaats is voor de sonde, maar kan ik die redelijk makkelijk demonteren, of moet daarvoor de hele uitlaat eraf? Of zou ik (zonder het flexibele deel te demonteren) de sonde van onderen kunnen monteren, en vervolgens het flexibele deel om z’n as kunnen draaien zodat de sonde niet naar onder steekt?
Of zijn er nog andere ideeën over de locatie?

Allemaal nog theoretische vragen, maar ik moet toch ergens beginnen…

gr Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition

Profiel  
 
 
28 van de 28
« Eerste  < Vorige 26 27 28
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook