19 van de 38
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Je vous présente ma CX Prestige, koplampen afstellen
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 21 mei 2014 08:47 AM
  [ # 271 ]

Dank!
Ik ga achter het paneel/ dashboard zoeken naar de gele draad die op dat pieletje moet.
Maar hoe loopt de stroom dan nu? Zonder contact slaat de meter uit, op contact slaat ie naar links uit.

Over de fans, ik heb een serie 1 cx met airco. Kunnen hier ter verbetering betere serie 2 fans op gemonteerd worden?
Iemand dit al eens uitgevogeld?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9324
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 mei 2014 09:07 AM
  [ # 272 ]

Rij gewoon even langs Dibbert die kan je het precies vertellen.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9324
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 mei 2014 09:55 AM
  [ # 273 ]

Rood is plus lampje.
Groen is plus meter
Bruin is massa.
En wie ontbreekt komt van het thermo contact.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 22 mei 2014 08:18 AM
  [ # 274 ]
F.SvM schreef:

Rij gewoon even langs Dibbert die kan je het precies vertellen.

Daar ben ik afgelopen dinsdag ook geweest voor het vullen van de bollen.
Bollen voor 30 vd 40 bar, opnieuw gevuld. Bollen achter 45 vd 79 bar, opnieuw gevuld.
Wagenhoogte bijgesteld, volgens Dibert zijn idee stond ie achter iets te hoog..

Ik blijkt niet zo te zijn dat je simpel serie 2 fans voor je radiateur kan schroeven, had geloof ik te maken met dikte en hoogte vd fans

Laatste NOS binnenspiegel gescoord! Van mijn eigen was de rand gebarsten..zoals eerder vermeld in mijn topic.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9324
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 mei 2014 08:49 AM
  [ # 275 ]

Ik heb mijn fans “gereviseerd ” ,nieuwe lagers erin alles schoon gemaakt .
Als je in de buurt bent,kom maar eens even aan,kun je horen of het verschil maakt.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9218
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 mei 2014 09:03 AM
  [ # 276 ]
Toit plat schreef:

Bollen voor 30 vd 40 bar, opnieuw gevuld. Bollen achter 45 vd 79 bar, opnieuw gevuld.

Andersom toch? Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 23 mei 2014 09:14 AM
  [ # 277 ]

Ja, volgens mij heb je gelijk.
Ze hebben eerst de bollen voor gevuld daarna de achterste.
Nu ben ik er zeker van dat het veergedrag optimaal is!

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 23 mei 2014 12:22 PM
  [ # 278 ]
F.SvM schreef:

Ik heb mijn fans “gereviseerd ” ,nieuwe lagers erin alles schoon gemaakt .
Als je in de buurt bent,kom maar eens even aan,kun je horen of het verschil maakt.

VgF

bij je serie 2 denk ik ?

uit elkaar en schoon maken zal wel lukken.
hoe kom je aan lagers ? welke/waar vandaan ?

denk dat ik de mijne ook een keer wil doen…..

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9324
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 mei 2014 01:49 PM
  [ # 279 ]

Nee bij mijn serie 1.
Lagers en dergelijke is gewoon te verkrijgen Wink
http://www.citroen-forum.nl/?URL=https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20121023143432?authuser=0&feat=directlink


VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 23 mei 2014 02:36 PM
  [ # 280 ]

aha !
ehmmmm… waar haal je die dan ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9324
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 mei 2014 03:11 PM
  [ # 281 ]

Blz 84 in mijn topic,post 1247.
Het is allemaal te verkrijgen bij de beter ijzerwaren handel.
Er is maar 1 moeilijkheid,als het lager vast zit aan de as krijg je um niet los.
Het lager zit namelijk vanaf de binnenkant geschroefd confused
Dus niet forceren want dan gaat de houder wie aan de binnenkant zit kapot.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 23 mei 2014 04:18 PM
  [ # 282 ]

aha… nu nog een ijzerboer.

of hier, hier of hier.
Maar je moet eerst weten wat er in zit. Dan weet je ook hoe je dat moet vervangen…..

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9218
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 mei 2014 07:34 PM
  [ # 283 ]

Of hier http://www.lagerboer.nl/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9324
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 mei 2014 10:15 PM
  [ # 284 ]

Gewoon loshalen,en het oude lager meenemen.
Is een standaard maat.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 25 mei 2014 01:13 PM
  [ # 285 ]

Vandaag stoorde me in eens het bedieningspaneeltje van de kachel/ ventilator.
Maar je de symbooltjes liggen dieper en zijn niet af te plakken. Ik heb daarom gezocht naar een opvulling van deze symbooltjes.
Met hete parafine/ kaarsvet heb ik de symbooltjes gevuld, daarna het overtollige verwijderd met een mesje. Voordat ik ging spuiten heb ik het spuitoppervlak ontvet met wasbenzine. Enkele laagjes met de spuitbus er over en laten drogen. In kokend heet water met Dreft en een borstel de verf en kaarsvet verwijderd. Best goed gelukt toch?!


Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
 
19 van de 38
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook