21 van de 38
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
Je vous présente ma CX Prestige, koplampen afstellen
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25398
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 juni 2014 12:26 PM
  [ # 301 ]

Je kan de raamsponningen een beetje naar binnen buigen. Ramen openzetten en er een ruk aangeven mat twee handen op de hoeken.
Olie in de bak is alleen een issue bij een automaat. Een handbak heeft een droge plaatkoppeling.
igv handbak kan de gaffelas droog staan. Dat is een K klus om optelossen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 juni 2014 12:44 PM
  [ # 302 ]
Toit plat schreef:

Vervangen druklager versnellingsbak…

Nu de CX bij het restauratiebedrijf staat voor het plaatwerk, is het ons opgevallen dat de druklager van versnellingsbak een joelend/ gierende geluid geeft. Heeft iemand ervaring of tips hoe we het best deze kunnen vervangen? Het garagebedrijf geeft aan dat wellicht de motor eruit getakeld moet worden om bij de versnellingsbak te komen. Dit is een enorme tijdrovende klus waar op deze manier 2 dagen tijd voor staat. Is er een andere mogelijkheid, zoals deze van onderop of via het linker voorwiel te bereiken. Ik kijk uit naar jullie sleuteltips!

Status laswerk: de opstaande rand voor het rubber waar de motorkap op aansluit is op sommige plekken doorgeroest. deze gaan we in zijn geheel verwijder en zoals origineel geconstrueerd namaken.

Met vriendelijke groet,
Egbert

Misschien loopt de koppeling /druklager op zijn eind?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 juni 2014 12:46 PM
  [ # 303 ]

En pas op met de raamstijlen terug buigen,
Doe dit met beleid want het kan kapot,

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25398
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 juni 2014 01:10 PM
  [ # 304 ]
F.SvM schreef:

Misschien loopt de koppeling /druklager op zijn eind?

Dan komt ie niet meer vrij..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 12 juni 2014 04:30 PM
  [ # 305 ]

Dus misschien de gaffelas…
Ik hou het in de gaten, het euvel is verder niet meer naar voren gekomen.
Je staat alleen raar te kijken wanneer je de CX in de versnelling zet en gas wil geven en je gaat niet vooruit!

Dat van die kachel blijft een lastig iets, wat ik al aangaf zelfs met een slangenklem op een van de slangen blijft er verwarmde lucht uit komen.
Misschien ook nog een klem zetten op de andere slang zetten, dan kan er helemaal geen warm water meer naar de kachel stromen.
Ik heb al een vacuumbediende kachelklep op de ene slang, misschien op beide eentje zetten. Werkt zo, kachelstand op koud via koud/warm schuif vacuum naar de klep deze sluit de slang af.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 november 2014 09:24 AM
  [ # 306 ]
Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 10 november 2014 08:59 AM
  [ # 307 ]

Dankjewel Frank voor de tip.
Zijn dit de originele?

Iets om over na te denken…Serie 2 ventilatoren zijn stiller en blazen harder,
Maar de 2400 wordt snel warm en moet dan gekoeld worden. Dit heeft alleen dan dus een voordeel.
Zou een grotere radiateur meer profijt geven?

Even iets anders ik heb afgelopen weekend twee vacuumbediende kachelkranen uit Saab’s gedemonteerd.
Deze wil ik tussen de twee slangen naar de kachel zetten zodat ze geen warm water meer doorlaten wanneer de schuif op Koud staat.
Binnenkort meer met foto!

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 november 2014 11:53 AM
  [ # 308 ]

klinkt als goede truc !
we zien update graag tegemoet !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 19 november 2014 11:05 PM
  [ # 309 ]

Ook ik heb een issue met de ontsteking ofzo.
Situatie: bij half gas schokt de motor, alsof het de hik heeft. Je rijdt dan op een constante snelheid en trap niet g het gaspedaal in.
Stationair loopt de motor niet schokkerig.
Eerst dacht ik dat het een de lpg installatie lag, alleen op benzine doet ie het ook. Ligt het aan de carburateur misschien? Of kan er een kabel los zitten?

De bobine is vervangen, de contactpuntjes moeten goed zijn en de kleppen zijn gesteld.
Iemand een idee waar ik als eerste naar kan kijken?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 20 november 2014 10:59 AM
  [ # 310 ]

Jij hebt de bobine al vervangen… dus neem ik aan dat je alle stekkertjes goed gecontroleerd hebt.

Ik had ook dat gedoe…. Maar dat was terug te voeren op de brakke stekkertjes op/rond de bobine.
Ik had die ook gecontroleerd…. dacht dat die OK waren… maar het bleek uiteindelijk toch dat er 1 vrouwtje toch niet goed vastgreep op het mannetje (op de bobine). Het blijven gevoelige stekkertjes…...

Stationair draaien en dan stekkertjes controleren zou ik zeggen.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 20 november 2014 08:45 PM
  [ # 311 ]

En als je wat meer gas of volgas geeft, trekt die dan wel mooi door?

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 20 november 2014 10:02 PM
  [ # 312 ]

Ik heb het idee dat wanneer ik flink gas geef de motor niet een hik heeft. Maar je kunt niet elke keer het gas intrappen als je al de maximale snelheid rijdt. Al heb ik het gevoel dat het blok nog beter kan trekken.
Wat doet de carburateur bij half gas? Het euvel doet zich zowel voor op lpg als op benzine. Stekkertjes kan ik nogmaals langs lopen…

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 november 2014 10:14 PM
  [ # 313 ]

Bij mij was het schokken (vooral op lage toeren) over met een setje nieuwe bougiekabels ...

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 21 november 2014 08:25 AM
  [ # 314 ]

Lijkt me ook de moeite waard om te proberen.  Waar kan ik die kopen?
http://classiccitroen.com/webshop/75/ontsteking_origineel_en_elektronisch/#!bougiekabelset_/166/

Deze?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 27 november 2014 08:35 AM
  [ # 315 ]

Diverse stekkerverbindigen, verdelerkap en contactpunten visueel gecontroleerd.
Ik heb zwarte bougiekabels deze zijn niet beschadigd. Zou de motor valse lucht kunnen krijgen?
Aan de pulsgever zit een draad deze verdwijnt ik de kabelboom, deze moet ik nog even nagaan.
Iemand nog tips?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
 
21 van de 38
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook