29 van de 38
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
Je vous présente ma CX Prestige, koplampen afstellen
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 09 november 2015 01:13 PM
  [ # 421 ]

is verholpen! zie post394

klusjes voor de winter:

*bekleden kofferbakruimte (diverse autobekleders gevraagd, heb het juiste tapijt nog niet gevonden..)
*rolgordel à la Frank en daarna hoedenplankbekleding vervangen
*kabel naar startmotor vervangen
* en wat nog meer..

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 09 november 2015 02:12 PM
  [ # 422 ]

Aan mijn Prestige heb ik haast niets moeten doen, de auto was in topstaat! De auto had wel ongeveer 12 jaar amper gereden, staond droog gestald in ondergrondse betonnen parkeergarage. Ik heb hem gekocht in Augustus in PArijs. Ermee naar huis gereden (tegen Brussel) zonder problemen, maar veel meer dan 110 km/u deed ik niket, was een beetje bang om eventueel in panne te vallen. Geen enkel problem gehad tot 20 km van huis. Vuil in de carbutator. Vervolgens toch wel wat problemen gehad met hortend en stotend rijden , behalve als de 2e venture opengaat, dan trekt de motor goed door.
Dat horten en stoten is verdwenen (vuil in de sproeier) .

de auto start perfect in koude toestand en in warme toestand, binnen de seconde eigenlijk.

Ik vind wel dat hij traag optrekt : de auto weegt ongeveer 1350 kg en een 116 pk motor moet daarmee redelijk overweg kunnen. Ik weet natuurlijk niet hoe hij zou moeten optrekken. Op de autoweg haalt hij vlotjes 140-150 km/u maar je moet wel geduld hebben.

Ik heb ook een 4-bak. Dus bij 120 km/U draait de motor bijna 4000 tpm.

HEt is geen raceauto , dat wil ik ook niet, maar heb het gevoel dat het optrekken aan de zeer matige kant is. Kan je me vertellen hoe het met het acceleratievermogen van jouw auto gesteld is? Heb je het idee dat het “normal” is?

Mijn vrouw heft een 75 pk diesel Berlingo en vergeleken met de CX trekt die als een Ferrari.

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 09 november 2015 02:13 PM
  [ # 423 ]

sorry voor typo’s…:-))

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 16 november 2015 08:06 AM
  [ # 424 ]

Ik vraag me af..
Bestaat er voor de Prestige een specifieke gebruikershandleiding/ manual/ notice d’emploi?
Ik zie ze wel van de Injectie, benzine en diesels. Verder ben ik ook nog geen afbeeldingen hiervan tegen gekomen.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 november 2015 02:08 PM
  [ # 425 ]

Iets in de trant van:

Asseyez-vous, détendez-vous, fumer votre cigare et déguster votre whisky

Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 17 november 2015 08:21 AM
  [ # 426 ]

Merci monsieur Niels! Mon chauffeur a besoin d’une notice d’ emploi, version papier…

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 21 december 2015 11:25 AM
  [ # 427 ]

ik wil de tellerpartij eruit halen om de lenzen schoon te maken en de symbooltjes te vervangen.
hoe moet deze er ook al weer uit? ik lees ook over die klemmetjes met een veer. kortom kan ik wel wat tips gebruiken voor de-/montage!
http://www.citroen-forum.nl/?ACT=25&fid=9&aid=5989_1NJmGvdTLkHIt31Q5AkG&board_id=1

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 21 december 2015 04:08 PM
  [ # 428 ]

ik heb de tellerpartij er uit weten te frummelen. onderop heb ik die twee klemmetjes met veertjes niet gevonden, zijn bij mij afwezig.

voorzichtig de symbooltjes een voor een van donor overgezet.
gelijk de lenzen er even uitgehaald om ze even te poetsen.

op de donorteller (diesel) zit nog een symbooltje met een benzinepomp, deze zat er bij mij niet op.
ik neem aan dat deze aangeeft wanneer het benzinepeil in de tank op reserve komt. werkt deze ook op mijn Prestige?


Voor…


Na… (zie symbooltje benzinepomp-5e van rechts er los bovenop)

SH*T! ik zie nu pas dat er op de donor geen symbooltje van een thermometer met druppel in de STOP module zit! Waar is deze voor?
Ik moet dus een andere module met de STOP symbooltjes hebben, kan iemand me hier aan helpen? stupid

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9864
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 december 2015 05:33 PM
  [ # 429 ]

Volgens mij is die thermometer met druppel voor olietemperatuur.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 29 maart 2016 11:04 PM
  [ # 430 ]

Omdat de originele motortjes van de ventilatoren niet meer geruisloos en soepel liepen heb ik een tijdje geleden twee gebruikte serie2 sets gekocht.
Het leek me een simpele klus…
Op het forum had ik al eens gelezen dat je er lastig bij kon ivm de radiator en airco. Ik heb het idee gekregen om het eens van onderaf te proberen, dus grille en keienvanger er onderuit gehaald. Tot mijn verbazing had ik de twee koelventilatoren en in 10 minuten uit!

De twee gebruikte koelventilatoren zijn van een later type en heeft minder, maar bredere pladen aan de propellor. Daarom heb ik hier voor gekozen, helaas bleken de lagers niet goed meer te zijn. Daarom er maar voor gekozen om ze uit elkaar te halen en te reviseren. De originele lagers zijn er in geperst, door een kleine inkeping te maken met een Dremel kon ik de borgring er uit trekken. Vanavond begonnen met de montage van de motoren nadat alles weer schoon is gemaakt. De motoren draaien weer soepel en zonder bijgeluiden rond, aankomend weekend ga ik ze weer in het frame zetten en de propellors er op zetten. Ik hoop dat ik weer mag rekenen op een stille werking van de koelers wanneer ik weer iets warmer is dan nu!

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 maart 2016 11:43 PM
  [ # 431 ]

Welke borgring hebben we het nu over…...?
Of hebben we het over die grote spring ring die erbij ligt?
Hoe heb je het nieuwe lager nu vast gezet…?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 maart 2016 11:50 PM
  [ # 432 ]

Nog een keer lezend begrijp ik je!
We hebben hier laatst met jou het aluminium met ” geweld” verwijderd.
Maar nu heb jij met beleid een inkeping gemaakt.
Borgring verwijderd en je zet er een springring voor terug.
Had ik zelf nog niet aan gedacht ,maar kan niet anders zeggen dan slimme ingeving.
Was de motor wie ik bewerkt had nog te redden…?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 30 maart 2016 09:04 AM
  [ # 433 ]

Ik heb gekozen voor een springveer omdat deze de lager weer kan borgen doordat deze in de oude inkeping valt van de gepeste borgring.
Met een Dremel en een vast hand was het makkelijk om een inkeping te maken waardoor je de borgring er uit kon “slopen”
Ik heb alle onderdelen weer kunnen gebruiken, ook het schoteltjes waaruit jij het lager met gepast geweld uit hebt gekregen.
Zelf heb ik de mantel met magneten uit mijn handen laten glippen toen ik aan het pielen was om die kleine springring op het asje te krijgen.
Hierdoor is er een magneet gebroken, deze heb ik maar even laten liggen dus. Kan dit kwaad? Het mooiste zou zijn dat ik ergens een sloopmotortje vindt waar ik een magneet uit kan trekken.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 01 april 2016 01:08 PM
  [ # 434 ]

Mocht het nou niet lukken, heb ik nog een serie II dubbele ventilator liggen die goed is of als je wilt een enkele ventilator. Mogen voor een zacht prijsje wel weg.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 01 april 2016 07:20 PM
  [ # 435 ]

Nog even wat verschillen die ik heb gevonden tussen de diverse koelventilatoren

1. Koelvin: originele heeft meer, maar smalle vinnen. diameter 30,5 cm.
            serie2 heeft minder, maar bredere vinnen. het midden vd vin is plat. diameter 30,5 cm.
            gti/ turbo heeft dezelfde vinnen als bovenstaand. het midden vd vin is bol. diameter 33 cm.

2. As magneetspoel: originele as heeft een diameter van 8 mm.
                      serie2 as heeft een diameter van 10 mm.

3. Magneetmantel: originele mantel is 43 mm. hoog
                    serie2 mantel is 49 mm. hoog

4. Magneten: originele magneten in de mantel hebben een hoogte van 25 mm.
              serie2 magneten in de mantel hebben een hoogte van 36 mm.

Kortom, de serie2 motoren van de koelventilatoren zijn in alles wat “steviger” uitgevoerd. Is dat de oorzaak dat ze krachtiger/ stiller lopen?


Inkeping om oude ring van het lager uit geperste rand te halen. Nu met borgring.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
 
29 van de 38
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook