27 van de 38
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
Je vous présente ma CX Prestige, koplampen afstellen
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 13 april 2015 07:51 PM
  [ # 391 ]

Vandaag een luchtfilter gescoord.
Er zat een kunststof exemplaar in, het blijkt dat er origineel een metalen luchtfilter moet.
Voordeel is dat deze ook een langere levensduur heeft. Het filter ziet er prachtig uit! Jammer dat je hem straks niet meer ziet Mr. Green

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 21 april 2015 04:43 PM
  [ # 392 ]

waar heb jij dit luchtfilter gescoord?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 21 april 2015 08:36 PM
  [ # 393 ]

Die heb ik gescoord bij TrèsBeau.
Het is een origineel luchtfilter voor een 2400, later nog gebruikt voor de GTI heb ik begrepen.
Hierna zijn deze vervangen door het kunststofmandje met luchtfilterfoam.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 21 april 2015 09:21 PM
  [ # 394 ]

Het horror scenario kan weer in de kast!
Bleek dat het probleem met slecht lopen tweeledig was…

1. matige ontsteking, bougiekabels en bougies vervangen (plus nieuw luchtfilter)
2. LPG verdamper, nieuwe verdamper laten monteren.

nèt op tijd voor ons geplande weekend naar Nord pas de Calais. Afgelopen weeekend ruim 1000 km. gereden. Op de heenweg in Eindhoven de verdamper na het inlopen opnieuw laten afstellen. Deze moeten blijkbaar ook “inlopen” Verder geen problemen meer mee gehad.

Kan ik me weer storten op de vacuumklep tussen de kachel en oliepeil niveaumeter toilet

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 april 2015 09:31 PM
  [ # 395 ]

Bij van Orsouw?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 22 april 2015 03:05 PM
  [ # 396 ]
jantje1948 schreef:

Bij van Orsouw?

Bij Reprofair, vlak bij een Citroen garagebedrijf

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 12 juni 2015 03:45 PM
  [ # 397 ]

zoals eerder vermeld was ik al twee projecten gestart,
1. plaatsen van vacuumkleppen tussen de kacheslangen
2. vacuumgestuurde oliepeilmeter werkend maken.

Nu kan ik jullie melden dat beide afgevinkt kunnen worden van mijn to do lijst.

1. het plaatsen van de kachelkleppen is eigenlijk zeer eenvoudig. wanneer de schuif op ‘koud’ wordt gezet ontstaat er een vaccum. deze gaat richting het kachelhuis meen ik. Dit vacuum heb ik gebruikt om de kleppen aan te sturen tussen de beide kachelslangen. Dus schuif op ‘koud’ is kleppen in de slang dicht waardoor er geen stroom van warm water naar de kachel kan lekken. Voorheen kwam er altijd nog verwarmde lucht wanneer de schuif op ‘koud” stond.

2. oliepeilmeter, in de motorruimte heb ik de vacuumslangen vernieuwd, deze waren gaar. Het metertje zelf heb ik uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en gevuld met LHM. Het afstelbalgje ik hard geworden waardoor ik de fijnafstelling met de schroef niet kon gebruiken. Ik heb dus gekeken naar het oliepeil en met meer/minder LHM het overeenkomend niveau verkregen. Nadat de motor is uitgeschakeld druk je nu op de knop, waarna de LHM in het peilglaasje het niveau aangeeft.

volgende klus, velgen laten poedercoaten.



Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 12 juni 2015 04:05 PM
  [ # 398 ]

Mooi zo’n meter!  very good

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 juni 2015 11:32 AM
  [ # 399 ]

Ik vind het beiden wel mooi opgelost! Die vaccuummeter ga ik ook nog een keer proberen te repareren.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 15 juni 2015 09:06 AM
  [ # 400 ]

Dankje Nielsje.
het oliepeilmetertje is een kwestie van nieuwe vacuumslangen, reservoir met juiste hoeveelheid lhm vullen (wanneer deze geheel schoon is gemaakt)
de slangen op de juiste aansluiting positie achter de knop aansluiten (bij mij zijn de slangetjes vrij kort zodat je op moet passen dat ze bij montage van het dashboard er niet afgetrokken worden. Kortom de moeite waard en erg leuk om te zien dat het werkt! Succes er mee.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11629
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 juni 2015 08:58 PM
  [ # 401 ]

De CX van Toit plat is beroemd: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/225397/P60/#1910745

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 22 juni 2015 07:25 PM
  [ # 402 ]

Vandaag de 4 velgen opgemaakt, zijn gepoedercoat.
Mooi en strak geworden. Binnenkort de banden overzetten op de nieuwe velgen!

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 juni 2015 08:36 PM
  [ # 403 ]

Ja, mooi!
edit: normale zin—> Waar heb je dat laten doen? Ik zoek nog een goed adres voor een nette prijs.

Welke bandjes gaan eronder?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 22 juni 2015 08:55 PM
  [ # 404 ]

Ik heb bij mij in de buurt (Oldenzaal) een bedrijf gevonden die veel velgen e.d. poedercoaten.
Voor 200 euro hebben ze de oude velgen gestraald, in de epoxyprimer gezet en gepoedercoat.
Mijn huidige Michelins zijn nog goed, dus deze gaan er weer onder Wink

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 22 juni 2015 09:47 PM
  [ # 405 ]

Dat gaat er zeker weer strak uitzien!  very good

Profiel  
 
 
27 van de 38
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook