25 van de 38
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
Je vous présente ma CX Prestige, koplampen afstellen
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 december 2014 04:08 PM
  [ # 361 ]
F.SvM schreef:

Wat gebeurt er dan?

VgF

Dat weet ik niet maar het staat in de manual…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 04 januari 2015 06:18 PM
  [ # 362 ]

In de gebruikershandleiding staat dat de motor tenminste 10 minuten UIT moet zijn en het contact aan moet zijn (voor het lampje van het peilglas)
Wat er gebeurd wanneer je bij een werkend systeem tijdens het rijden de knop indrukt kan ik je niet vertellen.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 04 januari 2015 06:40 PM
  [ # 363 ]

Het folie achter het peilglas vervangen door een stuk aluminiumtape voor een betere weerkaarsing van het lamplicht.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 04 januari 2015 07:23 PM
  [ # 364 ]

Het niveau aflezer weer gevuld met LHM. Helaas is het balgjes van de aflezer nog steeds hard. Hierdoor is het niet mogelijk om de fijnafstelling te doen van het daadwerkelijke motorolieniveau. Het instrument heb ik vanmiddag weer ingebouwd, helaas zonder succes… stupid
Ik vrees dat ik de slangetjes moet gaan opsporen tot aan het motorblok, kan ik die van onderaf beter locatiseren?
Iemand nog tips of aanmoedigende woorden?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 januari 2015 09:28 PM
  [ # 365 ]

Euh… de mijne doet het ook (nog) niet, dus gedeelde smart..?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 januari 2015 09:33 PM
  [ # 366 ]

Ookal doet de fijn afstelling het niet,je moet um dan werkend kunnen krijgen.
Nieuwe slangen vanaf het motor ruim en hij zou het moeten doen.
Zowel van boven als van onder kun je er slecht bij maar het is te doen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 10 februari 2015 10:41 AM
  [ # 367 ]

Vorige week op speurtocht geweest in het motorruim, ,tussen een wirwar aan kabels en slangen proberen te volgen waar de vacuumslangetjes naar toe gaan.  Op een gegeven moment kon ik ze volgen op het subframe waarna ze achter het motorblok verdwenen. Hierna zag ik ze niet meer…tot op het moment dat ik aan de slangetjes begon te trekken. Logisch dat ik ze niet verder kon volgen, ze gingen niet verder! Het lijkt wel alsof ze zijn afgeknaagt?! Precies op hetzelfde punt..
Kan iemand me een foto geven waar de locatie is van de aansluiting?
Één slang ik gemerkt, ik meen aan dat deze op een bepaalde plek aangesloten moet worden…

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 februari 2015 10:47 AM
  [ # 368 ]

Rechts naast/ onder het oliefilter.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 februari 2015 11:45 AM
  [ # 369 ]

http://www.citroen-forum.nl/?URL=https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20121006181611?authuser=0&feat=directlink

Op de tweede foto kun je um zien zitten naast het olifilter.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 10 februari 2015 05:00 PM
  [ # 370 ]

Thanks! Op die foto schuin rechtsboven kijk je er recht op met de aansluiting voor de buisjes. Met een beetje fantasie lijkt met op een lachend gezichtje iets schuin…
Smile Nu moet ik hem op de tast kunnen vinden. Ik dacht dat ie dieper verstopt zat, is toch vrij hoog. Als ik maar weet waar ik moet zijn dan kan ik er wel weer twee nieuwe slangen opdrukken.
Weet je ook waar de markeerde slang op moet?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 februari 2015 06:09 PM
  [ # 371 ]

Ik weet niet waar welke hoort,maar als het goed is zitten er voor het schutbord twee koppelstukjes.
Dus je kunt ze zo omdraaien.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 14 februari 2015 06:23 PM
  [ # 372 ]

Hè, hè! De vaccuumslangetjes zitten erop!
Dmv de foto’s de twee pijpjes kunnen ontdekken. Verstopt tussen slangen e.d.
Ik kon nèt mijn hand er tussen wurmen en moest op de tast de slangetjes erop drukken.
Maar het is gelukt! dance
Trouwens de twee pijpjes staan naar boven gericht…

Verder ben ik niet gegaan hiermee omdat ik nog een ander klusjes te doen had.
Het filterelement uit het lhm reservoir moest vervangen worden, de originele had een beschadiging bij een aansluiting van een slang.
Nu heb ik de groene deksel van het oude element eraf gepeuterd maar ik denk dat ik op zoek ga naar een mooiere deksel. Wie kan me er aan helpen? Ik heb ook even de vraag neergelegd bij topic gevraagd.

deksel lhm reservoir photo 20150214_161710_zpsvks43sez.jpg

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 15 februari 2015 12:10 AM
  [ # 373 ]

Huh heb je dat vat uit elkaar gehaald?

Kan dat bij eerste types ?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 15 februari 2015 09:27 AM
  [ # 374 ]

Hahaha!
Kijk, op de foto ligt links de originele en rechts een vervangend exemplaar.
De originele heeft een beschadigd pijpje en daardoor knoeit ie daar olie.

Gisteren heb ik de originele met groen deksel nog even in de hand gehad.
Ik heb aan de bovenkant een scherp plamuur mes tussen de deksel en unit gezet. Met beleid kwam het toen los, zal wel gelijmd zijn..
Nu kan ik mijn vervangend exemplaar weer gebruiken maar deze is echt niet meer mooi…

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 februari 2015 11:42 AM
  [ # 375 ]

In de oudste typen zit er een soort extra deksel op de filterunit.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
25 van de 38
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook