26 van de 38
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
Je vous présente ma CX Prestige, koplampen afstellen
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 15 februari 2015 04:58 PM
  [ # 376 ]
bogaard77 schreef:

In de oudste typen zit er een soort extra deksel op de filterunit.

Dat is inderdaad het groene deksel op de filterunit, links op de foto.
De zwarte ring valt mooi in de rand van het reservoir. Ik ben dus op zoek naar een gaaf exemplaar groen deksel.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 februari 2015 08:06 PM
  [ # 377 ]
Toit plat schreef:
bogaard77 schreef:

In de oudste typen zit er een soort extra deksel op de filterunit.

Dat is inderdaad het groene deksel op de filterunit, links op de foto.
De zwarte ring valt mooi in de rand van het reservoir. Ik ben dus op zoek naar een gaaf exemplaar groen deksel.

Ik ook Wink

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 21 februari 2015 04:17 PM
  [ # 378 ]

Deze week een compleet “nieuwe” gebruikte lhm filterreservoir op de kop getikt.
Na een grondige schoonmaakbeurt kwam het er zo uit zoals op de foto.
Wat me opviel was dat er om het vlottertje een metalen buisje zit, en in het reservoir lag op de bodem een zwart rond kunstofschijfje.

Even naar de onderdelenboer geweest voor drie slangenklemmen met elk een ander diameter…
Morgen misschien het spul weer inbouwen, dan weer verder met het olieniveaumeter project


Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 01 maart 2015 10:55 AM
  [ # 379 ]

Zo! Het nieuwe lhm vat met de filters zit er in.
De lhm uit het oude vat was nog vers, dus deze heb ik na filtratie er weer in gegoten.
De 5 slangen op het filter aangesloten, de laatste 3 met nieuwe slangenklemmen vast gezet.
Hier ben ik nog niet zo tevreden mee..de oude hadden een sardientjesblikje sluiting en namen minder ruimte in.
Zijn deze nog te krijgen?

Ik heb ook nog een motorkapbekleding liggen, maar ik ben de plugjes kwijt.
In een oude motorkap stak nog een plug, is dit de goede?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 01 maart 2015 11:26 AM
  [ # 380 ]

Dennenboom clip OEM:14592389 - 20 stuks

Deze lijken er wel op, er staan alleen geen maten bij…

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 maart 2015 09:19 AM
  [ # 381 ]

Kan de link niet openen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 03 maart 2015 01:08 PM
  [ # 382 ]

Komt van de Winparts site.
Dennenboom clip OEM:14592389 - 20 stuks

Productnummer: 0351952
Fabrikantcode: 65.B1094-04

Dennenboom clip OEM:14592389 - 20 stuks… 
Lees meer

€ 9,58
€ 7,67
Incl. BTW   -20%

Direct leverbaar

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 maart 2015 03:45 PM
  [ # 383 ]

Gewoon effe bellen.
Ik zou ze in ieder geval met een zo groot mogelijke kop nemen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 08 april 2015 10:06 PM
  [ # 384 ]

Na een wintestop merk ik dat de CX weinig puf heeft tijdens het rijden.
Ze heeft bedroevend weinig vermogen tijdens het optrekken
Dit euvel komt bovenop het onregelmatig lopen.

Ik heb de compressiedruk laten meten, hieruit kwamen de volgende waarden:
6/ 5,5/ 4,5/ 4 bar.
Veel te laag dus.
De minimale waarde moet boven de 8 bar zitten en op lpg mag de compressie nog hoger hoger liggen.

Wat betreft het onregelmatig lopen is het al voor een groot deel verholpen door een nieuw setje bougiekabels em bougies.
Nu zoeken naar mogelijke oplossingen voor de lage compressie.
Wie heeft suggesties?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43047
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 april 2015 10:07 PM
  [ # 385 ]

Eerst even de kleppen stellen. Daarna warm draaien en opnieuw de compressie meten met warme motor, bougies er uit en de gasklep helemaal open.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 08 april 2015 10:13 PM
  [ # 386 ]

De kleppen zijn vorig jaar gesteld, hierna niet veel meer mee gereden.
Nu nogmaals gecheckt en o.k. bevonden.
@Wateman: wat bedoel je met “gasklep helemaal open”?

Er zit onderling ook veel verschil in compressiedruk, kan dit ook veroorzaakt worden door een verkeerde kleppenafstelling?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 april 2015 10:47 PM
  [ # 387 ]

Gaspedaal helemaal naar beneden. Max lucht toelaten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 09 april 2015 02:51 AM
  [ # 388 ]

tuurlijk kan de lage compressie veroorzaakt worden door de klepspeling.
ook de onderlinge verschillen.

dat eerst goed zetten.

als het dan nog niet ok is olie op de zuigers.
dan wel goed: zuigerveren.
anders kleppen of seals

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 09 april 2015 08:49 PM
  [ # 389 ]

Als hij goed rijdend weggezet is zal het geen versleten motor zijn. Weet je zeker dat je de gasklep open hebt gehad bij het testen?

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 12 april 2015 09:37 AM
  [ # 390 ]

Goed nieuws!
De compressiedruk is voor een tweede keer gemeten met een andere meter.
Deze geeft een gemiddelde druk van rond de 9 bar op alle cilinders! gooi
Als de druk altijd al zo was geweest dan blijft de vraag waarom de CX zo traag optrok…

De monteur wou ook nog een motorreiniger gebruiken, hij dacht dat de zuigerveren vast zaten.
Nu weet ik nog niet of hij dit middel uberhaubt heeft gebruikt en daardoor de compressiedruk is verbeterd.

Blij met de goede compressiedruk ga ik begin volgende week meer duidelijkheid vragen.
Tot zo ver!

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
 
26 van de 38
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook