4 van de 38
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Je vous présente ma CX Prestige, koplampen afstellen
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2433
Geregistreerd: 02-08-2007

Gepost: 23 november 2010 08:55 PM
  [ # 46 ]

Was een gerenomeerde garage en van die motorsteunen heb ik je al verteld, het attenderen op de as is alleen goodwill en dat probleem ga je gewoon tegenkomen.

Maar goed dat hoort hier niet thuis.

Otten trekker ca 1960.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 24 november 2010 09:48 PM
  [ # 47 ]
F.SvM schreef:

* een automatisch versnellingsbak stond ook niet op mijn verlanglijstje hoor! die 5-bak heeft lange stappen en maakt een stuk minder toeren dan een 4-bak. ik dank de vorige eigenaar dan ook voor deze investering!

Bij mijn cx prestige 1976 zit er nog een 4 bak in (wil graag naar 5) zou je een foto kunnen posten van de motor steunen.
zijn er modifikaties gedaan om van een 4 naar een 5 bak te gaan of zijn de orginele motor steunen blijven zitten
als de orginele zijn blijven zitten dan heb ik het over 2 boven en twee beneden.

groet frank

Zaterdag a.s ga ik op bezoek bij Garage Timmer te Groningen, zij hebben de modificatie uitgevoerd. Ik ga ze vragen hoe ze dit hebben gedaan.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 november 2010 10:39 PM
  [ # 48 ]

Sjonge - wat een correspondentie in een paar dagen. Mooie auto, hoor. Plezier ermee!

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 27 november 2010 10:41 PM
  [ # 49 ]

Vandaag 280 kilometer gezweefd in de Prestige, Oldenzaal-Groningen.
Alleen in de auto, geen radio aan. Gewoon genieten van de rit in de CX, hier kan geen wellness arrangement of therapie aan tippen!

Bij Garage Timmer lag nog een set winterbanden op velg die ik wilde ophalen. Ik heb deze gelegenheid aangepakt om wat meer van de auto te weten te komen. Nu weet ik dat de auto in 2005 vanuit Clermont- Ferrand naar Nederland is gekomen. Dit komt overeen met de kentekenplaat-sticker die ik terug vond op de kofferdeksel. De mannen van Timmer hebben goedkeurend naar het gerestaureerde dak gekeken. Ik ontmoette daar ook Johan die ook een Prestige uit 1976 heeft.

Wat betreft de ombouw van een 4 bak naar een 5 bak: Ik heb aan de monteur gevraagd wat er allemaal kwam kijken bij een dergelijke ombouw. Dit blijkt een enorme klus te zijn!!! De motorsteunen zijn aangepast, het motorblok moest er volledig uit…

Onderweg nog even wat foto’s gemaakt omdat ik dit had beloofd is deze post.

Afbeelding Bijlagen
Kopie van 27112010108.jpgKopie van 27112010109.jpgKopie van 27112010110.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 27 november 2010 10:49 PM
  [ # 50 ]

Mooi man weet je weer wat meer over de history, en ja voor het ombouwen van 4 naar 5 moet het blok er zowiezo uit maar dat lijkt mij het minste probleem.

en pas je wel op voor de pekel met dit weer met zo’n mooi exemplaar.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 november 2010 11:49 PM
  [ # 51 ]

Mooi Mooi Mooi
De motor steunen zijn dus toch aangepast.
Zou je mij daar een foto van kunnen maken en hierop posten.
Of in ieder geval kunnen zeggen of je nu boven twee of aan de linker kant één motor steun hebt.
Zou fijn zijn kan ik verder met het las werk.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 28 november 2010 12:05 AM
  [ # 52 ]

Fantastisch! Naar mijn smaak de ideale Prestige, met zijn platte dak!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 28 november 2010 01:10 AM
  [ # 53 ]
F.SvM schreef:

Mooi Mooi Mooi
De motor steunen zijn dus toch aangepast.
Zou je mij daar een foto van kunnen maken en hierop posten.
Of in ieder geval kunnen zeggen of je nu boven twee of aan de linker kant één motor steun hebt.
Zou fijn zijn kan ik verder met het las werk.

Waarschijnlijk heeft deze auto nu nog steeds 2 motorsteunen boven (rechts + links) van het type ‘hondenbotje’ maar onder zal hij nu geen twee busvormige steunen meer hebben maar nog slechts één busvormige motorsteun onder de carterpan en aan de bakzijde een ‘versnellingsbaksteun’ die bevestigd zit aan de linkerkant van het subframe. Deze:

Dit lijkt mij het meest logisch bij aanpassen van 4-bak naar 5-bak. De wat latere types (ik dacht vanaf ‘77) hebben bovenop nog slechts één ‘hondenbotje’ maar die is wel ietwat zwaarder uitgevoerd.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 november 2010 10:31 AM
  [ # 54 ]
La Léo schreef:
F.SvM schreef:

Mooi Mooi Mooi
De motor steunen zijn dus toch aangepast.
Zou je mij daar een foto van kunnen maken en hierop posten.
Of in ieder geval kunnen zeggen of je nu boven twee of aan de linker kant één motor steun hebt.
Zou fijn zijn kan ik verder met het las werk.

Waarschijnlijk heeft deze auto nu nog steeds 2 motorsteunen boven (rechts + links) van het type ‘hondenbotje’ maar onder zal hij nu geen twee busvormige steunen meer hebben maar nog slechts één busvormige motorsteun onder de carterpan en aan de bakzijde een ‘versnellingsbaksteun’ die bevestigd zit aan de linkerkant van het subframe. Deze:

Dit lijkt mij het meest logisch bij aanpassen van 4-bak naar 5-bak. De wat latere types (ik dacht vanaf ‘77) hebben bovenop nog slechts één ‘hondenbotje’ maar die is wel ietwat zwaarder uitgevoerd.

zal verder van dit topic afblijven, maar als het alleen om de versnellingsbak steun en de rechtse ondersteun gaat lijkt het mij niet zo moeilijk.(geen laswerk)
maar in ieder geval bedankt voor alle info tot op heden.
mochten er nog meer t ips zijn zie mijn topic.
nu maar weer verder over deze schone dame.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 28 november 2010 05:16 PM
  [ # 55 ]
F.SvM schreef:

Mooi Mooi Mooi
De motor steunen zijn dus toch aangepast.
Zou je mij daar een foto van kunnen maken en hierop posten.
Of in ieder geval kunnen zeggen of je nu boven twee of aan de linker kant één motor steun hebt.
Zou fijn zijn kan ik verder met het las werk.

Ik ga wat foto’s van de motorruimte voor je maken.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 juni 2011 12:39 AM
  [ # 56 ]

En al wat verder met het plaatwerk.
Lijkt me mooi om een paar foto’s te zien.
In idd geval succes

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 10 juni 2011 09:17 PM
  [ # 57 ]

Al het plaatwerk is ontdaan van sierstrips e.d.en kaal gemaakt.
Ik kwam nog oude schade tegen die was “verholpen” door er een flinke laag plamuur op te strijken.
Dit wil ik dus niet onder mijn verse Gris Largentière verflaag hebben. Over 3 weken heeft de plaatwerker tijd op diverse plekjes te lassen. Niets ernstigs maar de body moet gewoon strak zijn! Hierna gaan we de oude Tectyll laag onder de auto verwijderen zodat we na het spuiten er verse Tectyll op kunnen smeren. Tot zo ver de update, zodra het laswerk gedaan zal ik weer eens wat foto’s maken hoe de Prestige er bij staat. Groeten, Egbert

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 17 juli 2011 08:45 PM
  [ # 58 ]

Vraagje:
De steenvanger (de plaat met gleuven erin, in het midden onder de voorbumper) hoort deze gespoten in Gris Largentière of is deze gewoon zwart. Ik kan geen duidelijke foto vinden van een front van een CX Prestige uit 1976.

Inmiddels zijn er enkele gaatjes bovenaan de dorpel dicht gelast en is er een geheel nieuwe (met de hand gemaakte) accubak-gedeelte ingekomen. Ook zijn er vervangingsdelen gekomen aan beide uiteinden (waar het plastic plaatje met vinnen) bij de voorwielen gekomen, hierdoor in het front van de CX weer hard.

Ik maak weer foto’s zodra het laswerk is gedaan en de Prestige naar de spuiter gaat.

Afbeelding Bijlagen
CX naar lasser01.jpgCX naar lasser02.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 juli 2011 08:48 PM
  [ # 59 ]

Goede avond .
Deze wordt ook in kleur meegespoten
Gaat goed zie ik op naar de spuiter?

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 18 juli 2011 10:59 AM
  [ # 60 ]

Bij het overspuiten van een Prestige, wordt dan het zwarte vinyl van het dak gehaald? Ik zou denken dat je daar ook een nieuwe laklaag nodig hebt….of is dat vaak overbodig?

Profiel  
 
 
4 van de 38
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook