6 van de 38
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Je vous présente ma CX Prestige, koplampen afstellen
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 mei 2012 04:28 PM
  [ # 76 ]
F.SvM schreef:

Deze lijkt mij wat donkerder en mijn auto lichter


Hier een andere kleur. Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 28 mei 2012 04:40 PM
  [ # 77 ]

Egbert,  wat is de kleurcode die op het binnenscherm staat? Passagierskant, vlakbij de veerbol.
Of het staat op een rond ‘muntje’ dat tegen je schutbord zit, achter het koelbolletje.

Met dat nummer kan de juiste laksoort er exact bij worden gemengd, ook na zoveel jaar.
Maar….  als een auto zo lang in weer & wind heeft gestaan en gereden, is er van geen enkele originele kleur nog te zeggen hoe ze eruit zag toen ze nieuw was. Verkleuren doen alle lakken op den duur…


Edit: ik lees je verhaal nogmaals en er is volgens mij wel een kleurcode bekend.
Ik begrijp niet dat daar “3 varianten” van bestaan, maar ik ben dan ook geen spuiter.

Ik vrees in dat geval dat je zult moeten accepteren dat het wellicht niet 100% zoals origineel zal worden. Maar het positieve is: je zult vrijwel nooit een originele tegenkomen waardoor dat gaat opvallen. Wink

Persoonlijk vind ik strak spuitwerk (zonder hobbeltjes en sinaasappels) een stuk belangrijker dan 100% de juiste kleur als origineel.  Echter de spuiters die dat voor elkaar krijgen zijn met een lampje te zoeken helaas…  Sad

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 28 mei 2012 04:50 PM
  [ # 78 ]

Overigens… op een monitor ziet het er exact hetzelfde uit als Gris Pelé.
Niet zelden werd een kleurnaam om marketingtechnische reden gewijzigd maar bleef de kleur zelf gelijk.
Later (na 1990) is Gris Perlé volgens mij Gris Quartz gaan heten, dus wellicht zijn dat die 3 varianten waar de spuiter het over had?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 28 mei 2012 10:39 PM
  [ # 79 ]

Bedoel je niet de AC-kleur, oude lakcode en nieuwe lakcode? Dan heb je inderdaad drie varianten van codes, maar zijn dat dan ook drie varianten van kleur? Ik heb mijn spuiter namelijk alledrie de codes doorgegeven zodat hij ten alle tijde de juiste kleur kan bestellen. Het schijnt namelijk dat door de verandring in verfsamenstelling die codes veranderd zijn, echter de kleur hoort wel hetzelfde te zijn.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 07 januari 2013 08:27 PM
  [ # 80 ]

Update: de spuiter kon de kleurcode niet vinden en heeft de kleur toen maar ingescand.
Deze was echter twee tinten te donker. Nadat de kleurcode op het “muntje” door hem was ontdekt heeft hij de body opnieuw gespoten in de juiste kleur. Er zit nu een extra dikke verflaag op!

Tijdens de opbouw van de CX kwamen we in de motorruimte roest tegen ter hoogte van de recirculatieklep, deze ligt boven het handschoenenkastjes. Dit was een vervelend hoekje die lastig te bereiken is. Roest eruit slijpen en met vers plaatwerk weer opbouwen.

Omdat de CX nu nog op de brug staat heb ik vandaag de loszittende Textyll-laag los gestoken van de onderkant. De auto heeft een aantal jaren geleden een Dinitrol behandeling gehad en werd voorzien van een Tectyll laag. Waarschijnlijk is destijds de benzinetank niet verwijderd, waardoor deze iets roestig is. Nu ik op bijna alle bereikbare plaatsen de Textyll heb weggestoken heb ik een vraag,

Hoe kan ik de lichte/ oppervlakkige roest (en de open naden) behandelen? Kan ik het best aan de slag met Fertan op RX producten? Als laatste wil ik er weer met Tectyll overheen. Wat kan ik morgen gebruiken?

Afbeelding Bijlagen
onderkant CX 001.jpgonderkant CX 003.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9922
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 januari 2013 08:58 PM
  [ # 81 ]

Fertan altijd als eerste; dat moet de roest omzetten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 januari 2013 10:08 PM
  [ # 82 ]

Precies: natmaken, Fertan er op. En later nogmaals goed natmaken.
Daarna iets dat goed overal intrekt. RX ken ik niet - hebben vast wel iets dat dat doet. Kan ook met Owatrol oid. En daarna inderdaad goed afdekken, met bijvoorbeeld Tectyl.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 07 januari 2013 10:51 PM
  [ # 83 ]
Toit plat schreef:

Update: de spuiter kon de kleurcode niet vinden en heeft de kleur toen maar ingescand.
Deze was echter twee tinten te donker. Nadat de kleurcode op het “muntje” door hem was ontdekt heeft hij de body opnieuw gespoten in de juiste kleur. Er zit nu een extra dikke verflaag op!

Tijdens de opbouw van de CX kwamen we in de motorruimte roest tegen ter hoogte van de recirculatieklep, deze ligt boven het handschoenenkastjes. Dit was een vervelend hoekje die lastig te bereiken is. Roest eruit slijpen en met vers plaatwerk weer opbouwen.

Omdat de CX nu nog op de brug staat heb ik vandaag de loszittende Textyll-laag los gestoken van de onderkant. De auto heeft een aantal jaren geleden een Dinitrol behandeling gehad en werd voorzien van een Tectyll laag. Waarschijnlijk is destijds de benzinetank niet verwijderd, waardoor deze iets roestig is. Nu ik op bijna alle bereikbare plaatsen de Textyll heb weggestoken heb ik een vraag,

Hoe kan ik de lichte/ oppervlakkige roest (en de open naden) behandelen? Kan ik het best aan de slag met Fertan of RX producten? Als laatste wil ik er weer met Tectyll overheen. Wat kan ik morgen gebruiken?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 07 januari 2013 10:51 PM
  [ # 84 ]
Toit plat schreef:
Toit plat schreef:

Update: de spuiter kon de kleurcode niet vinden en heeft de kleur toen maar ingescand.
Deze was echter twee tinten te donker. Nadat de kleurcode op het “muntje” door hem was ontdekt heeft hij de body opnieuw gespoten in de juiste kleur. Er zit nu een extra dikke verflaag op!

Tijdens de opbouw van de CX kwamen we in de motorruimte roest tegen ter hoogte van de recirculatieklep, deze ligt boven het handschoenenkastjes. Dit was een vervelend hoekje die lastig te bereiken is. Roest eruit slijpen en met vers plaatwerk weer opbouwen.

Omdat de CX nu nog op de brug staat heb ik vandaag de loszittende Textyll-laag los gestoken van de onderkant. De auto heeft een aantal jaren geleden een Dinitrol behandeling gehad en werd voorzien van een Tectyll laag. Waarschijnlijk is destijds de benzinetank niet verwijderd, waardoor deze iets roestig is. Nu ik op bijna alle bereikbare plaatsen de Textyll heb weggestoken heb ik een vraag,

Hoe kan ik de lichte/ oppervlakkige roest (en de open naden) behandelen? Kan ik het best aan de slag met Fertan/ Owatrol of RX producten? Als laatste wil ik er weer met Tectyll overheen. Wat kan ik morgen gebruiken?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9922
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 januari 2013 11:10 PM
  [ # 85 ]

Er stond eerst: “fertan OP RX-producten”. Vandaar mijn antwoord.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 07 januari 2013 11:52 PM
  [ # 86 ]

klopt, was een typfout!

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 08 januari 2013 12:53 AM
  [ # 87 ]

Ik ben geen deskundige hoor, maar mijn overtuiging is : nooit tectyl gebruiken.
Van alles wat ik ben tegengekomen lijkt mij tectyl verreweg de slechtste.
Volgensmij is de auto beter af zonder.

Verder of dinitrol of rx denk ik.
Als de auto ooit met dinitrol is behandeld zou ik dat weer doen, dan bijt het elkaar niet lijkt me.
Belangrijkste is natuurlijk wel dat alles heel goed schoon en vooral droog is.

Probleem met dit soort beslissingen is natuurlijk wel dat je pas over tien jaar weet of het de juiste was confused

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 januari 2013 08:45 PM
  [ # 88 ]

En wat is er nu op gesmeerd/ gespoten?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 januari 2013 12:02 AM
  [ # 89 ]
erikkuiper schreef:

Probleem met dit soort beslissingen is natuurlijk wel dat je pas over tien jaar weet of het de juiste was confused

En juist bij Tectyl en Dinitrol was het vroeger (jaren 70) het dringende advies om de behandeling zo nu en dan te herhalen. De boel hardt uit, raakt beschadigd etc. Dus om de paar jaar weer nabehandelen. Tja. 10 Jaar rijden en verder niet bijwerken is geen optie.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 09 januari 2013 08:55 PM
  [ # 90 ]

Je kunt wel afstuderen op het onderwerp “anti roestbehandeling”
Zo veel producten en zo veel meningen! Het is eenvoudiger om een nieuw gsm abonnent af te sluiten.

Plan van aanpak:
Aanwezige losse Dinitrol afdeklaag weg steken
Kale delen ontvetten en vliegroest verwijderen
Rost-Jäger op het kale metaal kwasten, dit is een roeststopper en beschermd het metaal door epoxyhars)
(dit enkele malen herhalen totdat roest is bebonden)
Dan de naden en vlakke delen inspuiten met ML van Valvoline, deze afdeklaag blijft soepel.

Morgen met frisse moed er weer tegen aan! Het is een klere werk door de rare houding en de troep die er af komt. Gelukkig is het enkel vliegroest, en is de dame nergens rot. Na de behandeling is de Prestige weer goed geconserveerd want het zal toch een mooi weer auto worden.

De dorpels/ kokerbalken en de holle ruimten van de deuren/ kofferklep en motorkap zullen met MikeSanders vet worden in gespoten.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
 
6 van de 38
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook