1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Ds als leaseauto?
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 18 november 2010 01:58 PM

Zijn er hier DS leaserijders? Ben benieuwd naar jullie ervaringen namelijk. En wat ik dan wil weten? Alles Wink
Zijn jullie vanuit een moderne leasebak (weer) de DS in gekropen? Hoe bevalt het als dagelijks vervoer tussen het moderne verkeer? Hoe is het in de winter? Hoe is het in de zomer?

Klassiekerrijden heb ik jaren gedaan. Nu helaas niet meer en dat is jammer. Was destijds ook de enige auto die ik had maar ik reed niet zo veel. Nu voor mijn werk wel. Dus vandaar mijn interesse.

edit moderator: topic titel wat aansprekender gemaakt.

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 18 november 2010 02:38 PM
  [ # 1 ]
Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 18 november 2010 03:09 PM
  [ # 2 ]

Bedankt Marten. Had wel gezocht maar deze heb ik duidelijk overheen gekeken. Net de hele thread gelezen over de DS Advies DS van Erik. Echt leuk!

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 18 november 2010 04:35 PM
  [ # 3 ]

Volgens mij zijn je vragen wel beantwoord nu je mijn topic hebt gelezen.

rvdb20 schreef:

Zijn er hier DS leaserijders?

Ja, dus

rvdb20 schreef:

Ben benieuwd naar jullie ervaringen namelijk. En wat ik dan wil weten? Alles Wink

Mijn ervaringen tot nu toe zijn erg positief. Ik heb momenteel ruim 3 jaar en ruim 90.000 km
DS-lease ervaring, een paar positieve punten:

- DS is erg betrouwbaar gebleken
- Met een DS kun je uitstekend meekomen in het hedendaagse verkeer
- Service bij DS Advies is top. Het is en blijft een oude(re) auto waar af en toe best wel eens wat aan mankeert. Gelukkig nooit zo ernstig dat je helemaal stil komt te staan. Wordt als het even kan direct verholpen en anders is er altijd vervangend vervoer in de vorm van een andere DS.
- Rijdend in een DS is veel plezieriger dan in een moderne auto.

rvdb20 schreef:

Zijn jullie vanuit een moderne leasebak (weer) de DS in gekropen?

Ja, vanuit een Puegeot 307 uit 2003 naar een DS uit 1973. Vlak voor de overstap heb ik mezelf een aantal keer afgevraagd of het nou echt wel zo’n verstandige keus was. Achteraf geen moment spijt gehad.

rvdb20 schreef:

Hoe bevalt het als dagelijks vervoer tussen het moderne verkeer?

Prima, wisselende reakties. Veel bewondering, soms wat die vinden dat je niet hard genoeg rijdt, maa goed die heb je volgens mij altijd. Heb al een keer zo’ automobolist laten stuiteren door niet af te remmen voor een verkeersdrempel. De DS had hier uiteraard geen problemen mee, de achteropkomer stuiterde flink door z’n auto heen.

rvdb20 schreef:

Hoe is het in de winter?

In de winter is het prima. M’n kachel functioneert uitstekend, de DS start altijd en ligt in de sneeuw beter op de weg dan menig modern automobiel.

rvdb20 schreef:

Hoe is het in de zomer?

Ik heb geen airco, dus het kan soms best warm zijn in de DS. Met raam open is het rijdend overigens best uit te houden dan. In de file is het wat minder.

rvdb20 schreef:

Klassiekerrijden heb ik jaren gedaan. Nu helaas niet meer en dat is jammer. Was destijds ook de
enige auto die ik had maar ik reed niet zo veel. Nu voor mijn werk wel. Dus vandaar mijn interesse.

Leuk dat je geinteresseerd bent, als je nog meer wilt weten PB dan je telefoonnummer even of stuur me een mailtje met je verdere vragen.

Edit mod: Iets meer werk om het zo te quoten, maar wel veel leesbaarder.

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 18 november 2010 07:13 PM
  [ # 4 ]

Bedankt voor je enthousiaste reactie. Ik had je ook een PM gestuurd met wat financiële vraagjes. Heb je die toevallig al gezien?

Verder: heb je een LPG tank achterin? Wat doet dat voor de praktische bagageruimte…

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 18 november 2010 08:24 PM
  [ # 5 ]

Als je geen enorme bananendozen hoeft te vervoeren is een gastank geen een sta-in-de-weg…

En je hebt altijd je achterbank nog!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43463
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 november 2010 08:26 PM
  [ # 6 ]

Je bent zo’n dikke 100 liter bruikbare ruimte kwijt bij montage van een 85 liter LPG tank. Houd je zo’n 350 liter bagageruimte over.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 18 november 2010 08:57 PM
  [ # 7 ]

Bedankt Waterman. Altijd handig om het in aantallen liters te weten. Ben een kampeerder dus dan moet er aardig wat mee kunnen Smile Kan ook nog een trekhaak op natuurlijk.

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6522
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 18 november 2010 08:57 PM
  [ # 8 ]

Is nog altijd meer dan in een Peugeot 307…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 18 november 2010 09:09 PM
  [ # 9 ]

Als je regelmatig veel bagageruimte nodig hebt kun je natuurlijk ook een break overwegen. Die heeft een heel behoorlijke bagageruimte. Gastank op de plaats van de strapontins en je verliest geen bagageruimte. Bovendien heeft een break ook nog eens een vaste imperial.

Je hebt overigens een PB terug met antwoorden op je financiële vragen.

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 18 november 2010 09:19 PM
  [ # 10 ]
Erict schreef:

Als je regelmatig veel bagageruimte nodig hebt kun je natuurlijk ook een break overwegen.

Ja dat kan… Maar het oog wil ook wat Wink Dus liever niet. Dan wil ik eerder kijken of de tentzak op de grond voor de achterbank past. Dat zou al enorm helpen. De ruimtebehoefte is namelijk voornamelijk bedoelt voor kamperen.

Bedankt voor je PB.

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 november 2010 09:20 PM
  [ # 11 ]
rvdb20 schreef:

Bedankt Waterman. Altijd handig om het in aantallen liters te weten. Ben een kampeerder dus dan moet er aardig wat mee kunnen Smile Kan ook nog een trekhaak op natuurlijk.

Mijn ervaring: een uitgeklede alpenkreuzer met bladvering er achter. Veert bijna net zo soepel als je ds.
Ik had een keer een andere, zo een met rubber strengen als vering, achter een cx aan de westkust van ierland (slechte wegen) en die stuiterde erachter. Toen ging er dus van alles in en van die aanhanger kapot.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 18 november 2010 09:36 PM
  [ # 12 ]

Komend voorjaar neem ik afscheid van een 86-er Alpenkreuzer…, loopt idd perfect achter je aan!

knuffel

Profiel  
 
Gepost: 18 november 2010 09:38 PM
  [ # 13 ]

Het is verleidelijk, maar zullen we een beetje on-topic blijven en terug gaan naar het lease-verhaal?

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 19 november 2010 10:33 AM
  [ # 14 ]

Smile Lijkt me handig. Zeker omdat ik eerst nog moet zorgen dat het ook gaat lukken om hem te gaan leasen…

DS Advies is voor zover ik kan achterhalen de enige DS leasert..? En kun je daar ook een (langere) proefrit maken… Lijkt me handig om te ervaren hoe het is in het dagelijks verkeer. Desnoods tegen vergoeding.

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 19 november 2010 10:47 AM
  [ # 15 ]

Bij Van der Laan kan je ongetwijfeld ook een DS leasen.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook