











































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
3000 is voor een tweede hands leren set incluis panelen in mooie staat. Een NIEUW stoffen interieur kost ongeveer 800..
Nieuw leer is dacht ik 6000
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Een NIEUW stoffen interieur kost ongeveer 800..
Dat klinkt goed. Maar mij was 3000 verteld… Schrok ik wel van. Overigens is 6000 ook wel schrikbarend.
bogaard77 schreef:overigens is het prepareren van een pallas niet echt duurder dan een dsuper5..
Dat is een quote van DS Advies. De leaseprijs van een Pallas is volgens hun veel duurder. Ik zeg eerlijk dat ik niet begrijp waarom precies. OK de investering kan groter zijn. En daarmee de rentekosten. Afschrijving?? Weet ik niet. Maar de kosten daarna, de operationele kosten, zijn dacht ik vrij vergelijkbaar met laten we zeggen een DSuper5. Toch?
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Klopt. bel ff met chyparse wat de interieuren kosten. Wel rekent ds advies werk om het in te bouwen.
Je kan natuurlijk ook een hele goede Ds kopen en dan gewoon veel onderhoud laten doen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
bogaard77 schreef:3000 is voor een tweede hands leren set incluis panelen in mooie staat. Een NIEUW stoffen interieur kost ongeveer 800..
Nieuw leer is dacht ik 6000
800 voor een nieuw stoffen interieur? Dan wil ik wel weten waar! Is veel duurder joh! €1245,- voor 2 stoelen en een achterbank, GEEN deurpanelen erbij, bij vriend Sassen….
Citroen!
http://www.ds-sassen.de/c_katalog.htm
1251e Türverkleidungssatz Non-Pallas Velours fertig bezogen AT (rot grau blau grün ocker) 899,00 €
0422k Sitzbezüge Non-Pallas, hochwertig, Velours Vordersitze und Rücksitzbank fertig montiert 1.245,00 €
0412f Mittelarmlehne neu Velours blau 144,00 €
0414p Kopfstütze schmal Velours blau 139,00 € (2x)
Dus sommetje: 899+1245+144+139+139 = 2556 euro… pfff duur
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971


































Totaal aantal Berichten: 15757
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Voor niets gaat de zon op.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dan heb je wel iets moois!
Citroen!
rvdb20 schreef:Even een update. Inmiddels wat contact gehad en een Pallas past niet binnen mijn leasebudget. Voornamelijk door de hogere aanschafprijs en dat er 2x zoveer uren gaan zitten in het prepareren van een Pallas dan in een normale ID/DS.
Dus mits ik mijn werkgever akkoord kan krijgen ziet het er vooralsnog naar uit dat een leaseavontuur zou kunnen aanvangen in ofwel DSuper5 ofwel in een ID19 Special. Beide hebben plussen en minnen. Heb de DSuper5 zien staan tijdens mijn bezoekje. Maar dat was in een donker hoekje. Nadeel optisch vond ik de zwart scai bekleding. Heb liever stof. Leer is Pallas daar begin ik niet over
Zijn nog wat hobbels te nemen voordat dit echt doorgang kan vinden. Maar zijn jullie iig weer up-to-date.
Dat klinkt hoopvol. Die blauwe Super5 is een hele mooie. Heb haar wel eens bewonderd in het volle licht toen ze nog niet zo verstopt was in het donkere hoekje.
Ik hoop voor je dat de laatste hobbels ook overwonnen kunnen worden dan hebben we er eindelijk een tweede DS-lease-rijder bij op het forum.
Erict schreef:Dat klinkt hoopvol. Die blauwe Super5 is een hele mooie. Heb haar wel eens bewonderd in het volle licht toen ze nog niet zo verstopt was in het donkere hoekje.
Ben nu jaloers!
Erict schreef:Ik hoop voor je dat de laatste hobbels ook overwonnen kunnen worden dan hebben we er eindelijk een tweede DS-lease-rijder bij op het forum.
Ik doe mijn best!
DriverD schreef:Dan heb je wel iets moois!
Eens! Maar nu kijken of dat haalbaar is binnen het leaseverhaal…
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971














































Totaal aantal Berichten: 43463
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoe mooi een Dsuper5 ook is, vergeleken met een Pallas is het een kale basisbak zonder de héél erg fijne extra isolatie van een pallas. Dus: koud in de winter, warm in de zomer en altijd kabaal… Ik zou er nog eens heel goed over nadenken als ik jou was…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik zou graag (veel liever) een Pallas rijden. Maar dan kan ik het leaseverhaal bij DS Advies vergeten. Die vragen ruwweg 200-250 euro per maand extra tov de DSuper5. Dat is dus rond de 3000 euro wat die auto op jaarbasis extra kost aan afschrijving, rente, onderhoud, administratiekosten etc.
Nou ben ik een nieuwkomer in de DS wereld. Dus ik zie vooral hoge prijzen (zoals voor de stoelen). Maar ik heb nog onvoldoende feeling om de inschatting te maken dat de Pallas een duurdere auto is (los van de aanschaf).
Uitgaande dat DS Advies géén lulverhaal aan mij verteld moet ik dus beseffen dat als ik een leaseavontuur aan wil gaan ik genoegen dien te nemen met een (volgens Erict hele mooie) DSuper5…
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Er staat overigens een mooi bruin lederen Pallas interieur te koop op Marktplaats.














































Totaal aantal Berichten: 43463
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
rvdb20 schreef:Uitgaande dat DS Advies géén lulverhaal aan mij verteld moet ik dus beseffen dat als ik een leaseavontuur aan wil gaan ik genoegen dien te nemen met een (volgens Erict hele mooie) DSuper5…
tja… 25000 km per jaar met zo’n ding.. als je een moderne auto gewend bent.. toch wel even 3 stappen terug hoor. Ik heb ze allemaal gehad: van ID19b, Dspecial, Dsuper, Dsuper5 en Ds20 tot en met de 2 DS 21 injections waar ik 100.000 km mee gereden heb. Ik zou persoonlijk nooit meer voor minder dan een Pallas gaan als dagelijkse auto.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Is uiteraard ook een grote reden van een forum… Delen van dit soort ervaringen!
Keerzijde: maakt het wel lastiger…
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Ik dacht altijd dat ik de kilometer kampioen van Robbert’s leaserijders was met 30.000 km per jaar.
Blijk ik slechts op de tweede plaats te staan de echte nummer één rijdt 50.000 km per jaar in een DSuper5