8 van de 11
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
een CX met elektrische aandrijving….een CX-E ?
Drs 5je
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 12-12-2009

Gepost: 09 april 2011 06:42 PM
  [ # 106 ]

Ik geloof mijn ogen niet….de motor draait zowaar. Ik wist niet dat dit dingetje ook het toerental doorgaf…ik weet dus ook niet of dit wel nauwkeurig is…nog even onderzoeken.

en…de voorwielen draaien!

HOUSTON, WE HAVE THE SITUATION UNDER CONTROL!

http://www.youtube.com/watch?v=HjcKuDYyPtE

Profiel  
 
Drs 5je
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 12-12-2009

Gepost: 09 april 2011 06:52 PM
  [ # 107 ]

...dus dan kan ik het kleine toerenteller ding hier ook wel inbouwen

Wel even wat echter dan die nep James Bond auto’s!

(vooral dat kartonnetje ziet er lekker lullig uit trouwens)

De bediening van het hoogteroer en de sigarenaansteker verhuizen naar het paneel waar normaal die 4 (niet werkende) displays zitten in de duurdere modellen.

De weerstand in het ventilatorwieltje voor de snelheid, gaat ook (in combinatie met een schakelaar) de nieuwe electrische verwarming activeren. Als het goed is komt er ook nog stoelverwarming en accubak verwarming in en de schakelaars komen dan op de plek waar in andere modellen de A/C schakelaar zit.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 09 april 2011 07:07 PM
  [ # 108 ]

Dit is vette sh*t!! bravo hulde!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Drs 5je
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 12-12-2009

Gepost: 09 april 2011 08:29 PM
  [ # 109 ]

@ Goebe:

Ik zie geen BMS modules op de batterijen, alleen een dunne draad, kan het BMS toch op deze manier de charger en controller sturen?

De BMS van Wicom (aka Ligoo) is te zien in eerdere posts…daar hoort ook dat schermpje bij - touch screen - die de status van alle cellen weergeeft real time. Het verbaast mij ook dat de lader via die dunne draadjes loopt, toch 3Kw wat die lader doorgeeft…maar misschien heb ik het verkeerd. Accu’s en BMS heb ik bij litiumstorage.com gekocht; ze hebben een afdeling in Zwitserland, wel zo handig voor de garantie en service. Je kunt ze direct bellen en dat heb ik al een paar keer gedaan. In Zwitserland open kost wel extra natuurlijk…rechtstreeks kopen in China blijft het goedkoopst…de volgende keer doe ik dat ook. Al zal de groothandel de beste prijzen kunnen bieden. Op dit moment moet je per Ah zo’n 1,1 - 1,3 US$ rekenen. Dus een 96 volt pakket met een capaciteit van 180 Ah kost @ 1,3US$/Ah zo’n 5050 Euro, af China, voor 28 cellen van 3,6 volt.
Heb je al een motor en controller?

Profiel  
 
Duivekeet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010

- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Gepost: 10 april 2011 12:45 AM
  [ # 110 ]

Hallo Drs 5je,
Je had al twijfels over je aansluiting van je hydrauliekpomp, het zal zo wel werken.
Het nadeel is alleen dat hij aangesloten is op een gedeelte van je accupakket, je accu is zo
goed als het slechtste deel van de serieschakeling van de accu’s.
Dus als accupakket 2 leeg is zul je aan accupakket 1 ook niet veel meer hebben.
Als bij bv een zaklamp 1 batterij niet goed is zal deze niet branden.
Mijn advies is dan ook om een hydrauliekmotor op 96 volt te zoeken.
Tevens een hint voor de oranje kabel, omwikkel de kabel met oranje tape ipv verven.

Profiel  
 
Gepost: 10 april 2011 03:12 AM
  [ # 111 ]

Wederom zeer mooi werk!

Het is idd interessanter om een 96volt te zoeken, want als je je 2 48v accupacks nu parrallel gaat schakelen voor je motortje te voeden komt het niet goed, haha.

Je kan het natuurlijk altijd proberen hoe ver het je acceradius beïnvloed…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 10 april 2011 10:12 PM
  [ # 112 ]

bravo   halelujah

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 mei 2011 11:03 PM
  [ # 113 ]

Op Citromobiel zien staan. Knap werk. En wat een ruimte onder de kap!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 07 mei 2011 11:15 PM
  [ # 114 ]

Inderdaad erg leuk om alles even in het echt te zien. De volgende stap is om het accupakket gedeeltelijk voorin te bouwen en goede koeling te realiseren. Ben erg benieuwd hoe dit verder gaat!

Profiel  
 
SlashV
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 27-05-2011

Gepost: 27 mei 2011 04:59 AM
  [ # 115 ]

Mooi project!

Ik ben zelf bezig met een electrische boot en nu ook op zoek om (liefst in china) LiFePO4’s te kopen.
Niet eenvoudig om te bedenken wat te kiezen. Ik kijk nu naar
- CALB (Sky Energy) Zo te zien heb jij deze.
- Winston Battery (ThunderSky)
- Hipower Energy
Dit is ook ongeveer de rangschikking in kwaliteit (en prijs), als ik verschillende fora moet geloven, maar harde data is nergens te vinden. Ben benieuwd hoe de jouwe het gaan doen!

Veel succes en plezier!

Profiel  
 
Drs 5je
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 12-12-2009

Gepost: 28 mei 2011 07:54 PM
  [ # 116 ]

de CX-E is inmiddels rijklaar en heb er enkele proefritten meegemaakt. Ook heeft hij (of zij) op de Citromobile gestaan onder veel belangstelling.

Na sluitingstijd op de beurs ook even wat rondjes gereden maar moest veel toeteren want niemand hoort je aankomen. Ook veel CX kenners gesproken; gelukkig ook iemand die alles wist van het herstellen van een scheefgezakt raam, dus we konden op de beurs gelijk even de deur uit elkaar halen en de ruit weer recht zetten…wat een k*&^% klus!

Profiel  
 
Drs 5je
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 12-12-2009

Gepost: 28 mei 2011 08:03 PM
  [ # 117 ]

De eerste proefritten lieten wel zien dat de controller te heet wordt, die zit nu op een plaats met betere koeling en ik heb er nog een koellichaam bij gekocht: 4 - 500 Ampere wekt echt veel warmte op! Je brandt zo je vingers aan de heat sink. Hieronder een screen shot van een proefritje vandaag op de Muyskensweg in Amsterdam…even bijna 100 gereden! Heb alleen de 2 en 3e versnelling gebruikt. Dit is een screen shot uit een hardloopprogramma (sports-tracker.com) dat je gratis op de Nokia kunt zetten…houdt afstand, snelheid (gele lijn) en terreinhoogte (blauwe lijn) bij. En je kunt op google earth nog even de route nakijken. De snelheid is met GPS gemeten dus behoorlijk accuraat. Heel handig toolje om testritten zichtbaar te maken. Nog een aardige prestatie dus voor de CX. Binnenkort even op de snelweg gaan uitproberen…

Ik hoorde viavia dat je maar 50 mag binnen de bebouwde kom? Geldt dat ook voor CX - en dan?

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 28 mei 2011 10:14 PM
  [ # 118 ]

Mooi dat je het voor mekaar hebt gekregen te rijden met deze auto, alleen jammer dat er dan zoveel warmte in die regelaar gaat want dit is allemaal verloren energie.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 28 mei 2011 10:29 PM
  [ # 119 ]

Prachtig dat je er al mee rijdt! Ik heb de auto bewonderd op Citromobile. Diep respect voor deze prestatie!

Over energie gesproken, is er al iets te zeggen over de actieradius?

Profiel  
 
Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 30 mei 2011 08:40 AM
  [ # 120 ]
Drs 5je schreef:

Ik hoorde viavia dat je maar 50 mag binnen de bebouwde kom? Geldt dat ook voor CX - en dan?

Voor de meeste turbo’s en GTI’s niet, want die kan de politie toch niet bijhouden Laughing

U can’t form a line if ur to scared to stand alone.

Profiel  
 
 
8 van de 11
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook