9 van de 11
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende > 
   
een CX met elektrische aandrijving….een CX-E ?
M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 09-03-2010

- CX 2.0 TRE
Gepost: 30 mei 2011 01:06 PM
  [ # 121 ]
par eXeMple! schreef:

Over energie gesproken, is er al iets te zeggen over de actieradius?

Idd, ben ik ook heel benieuwd naar. En natuurlijk ook naar het verbruik van eem CX-E, al is het veel te vroeg om daar naar te vragen. En hoe meet je dat?

Profiel  
 
Drs 5je
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 12-12-2009

Gepost: 30 mei 2011 09:17 PM
  [ # 122 ]

wat is nu de actieradius??

Tsja daar maak ik me wel wat zorgen over. Afgelopen zondag stond ik bijna met een “lege” accu, zoals op de foto te zien 80 Volt. Éen van de cellen was minder dan 2,5 volt, wat kennelijk een alarm veroorzaakt. Volgeladen is mijn pakket 96 Volt; ik zou normaal gezien het pakket wel wat verder mogen leegtrekken. Ik heb een stukje op de A2 gereden (95 km/u) en dan gaat het hard met de accu….maargoed, de auto was ook voor in de stad bedoeld. Éen ander probleem is dat het motortje voor de HD pomp er ook mee stopt bij 80 volt, dat is wel heel vervelend. Ik ga nu met de leverancier even overleggen waarom ik al een alarm krijg bij 80 volt… SOC is State of Charge, en die staat op wat minder dan de helft…je zou zeggen je kunt nog wel een stukje rijden…

Afgelopen zondag begon de auto ook steeds langzamer te rijden…ik haalde het nog maar net tot aan mijn garage. Ik moest we nog één hoog bruggetje over de Amstel over en dat ging bijna niet meer… De oplossing is nu om met een geheel vol pakket een hele route te gaan afleggen en dat aan het eind berekenen hoeveel volt dat heeft gekost.  Ik neem de volgende keer voor de zekerheid wel een heel handig draagbaar ding mee…

anders kan ik die CX een heel eind naar huis duwen of overal aanbellen met een verlengsnoer in mijn hand…(“‘tis een 15 Amp lader mevrouw, dus wel even de wasmachine uitzetten terwijl ik de auto oplaadt anders slaan de stoppen door..”)

En natuurlijk een dik boek want dat laden gaat zo snel nog niet.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 30 mei 2011 09:59 PM
  [ # 123 ]

praktische ongemakken, niets nieuws voor een CX haha

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 30 mei 2011 10:04 PM
  [ # 124 ]

Ziedaar de voordelen van een elektrische auto… je komt nog eens bij onbekenden aan de voordeur en je gaat weer boeken lezen…! Laughing

Maar goed, het lijkt me niet zo gek om een alarm bij 80 V te krijgen als de HD pomp er bij die spanning mee kapt.
Zal het niet zo zijn dat de accucapaciteit wat toeneemt na een aantal laadcycli?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 mei 2011 10:08 PM
  [ # 125 ]

Maar dan rij je wèl even anders dan in een zo’n rare Nissan. Smile

Profiel  
 
Drs 5je
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 12-12-2009

Gepost: 01 juni 2011 07:01 PM
  [ # 126 ]

...rare nissan…

Nee…dan de reakties van de Spits lezers over een Citroen CX onder dit filmpje

http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2011/05/man_maakt_auto_zelf_elektrisch.html

Ik geloof mijn ogen niet. Eéntje heeft nog liever astma dan in een Citroen CX te moeten rijden…

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 juni 2011 09:15 PM
  [ # 127 ]

Leuk filmpje!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 juni 2011 10:30 PM
  [ # 128 ]

Echt geweldig om te zien,HEE Éll veel plezier en succes met deze

BIJZONDERE CX.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 01 juni 2011 10:31 PM
  [ # 129 ]
Drs 5je schreef:

Ik geloof mijn ogen niet. Eéntje heeft nog liever astma dan in een Citroen CX te moeten rijden…

Quinten trek het je niet aan. Ja, het is ongelofelijk, maar weet je: da’s altijd op die websites van nu.nl of autoblog of Spits… allemaal van die werkloze eencelligen die de hele dag niets anders te doen hebben dan lekker anoniem op allerlei fora lopen te trollen en te zieken.
Zelf spelen ze geen reet klaar maar wel katten op anderen. nono
Als je ziet welke kwetsende commentaren er soms op ernstige nieuwsberichten komen…Triest maar helaas…. 

En als je die ventjes (want dat zijn het meestal) dan in het echt tegenkomt en je roept één keer ‘boe’ schrompelen ze ineen als Toetanchamons testikels.  idiot

= = = = = = = = = = = = = =  = = =


Zo. en nu ben ik klaar met mijn tirade en vervolg ik met: complimenten voor deze prestatie weer!!! Leuk filmpje hoor en mooie auto bovendien!!!  Laughing

Benieuwd of (en hoe) je de actieradius nog significant krijgt opgeschroefd. Zou wel prettig zijn, want niets is lastiger dan stil komen te staan met en elektrische auto, zoals je al beschreef.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9894
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 juni 2011 01:21 AM
  [ # 130 ]
La Léo schreef:
Drs 5je schreef:

Ik geloof mijn ogen niet. Eéntje heeft nog liever astma dan in een Citroen CX te moeten rijden…

Quinten trek het je niet aan. Ja, het is ongelofelijk, maar weet je: da’s altijd op die websites van nu.nl of autoblog of Spits… allemaal van die werkloze eencelligen die de hele dag niets anders te doen hebben dan lekker anoniem op allerlei fora lopen te trollen en te zieken.
Zelf spelen ze geen reet klaar maar wel katten op anderen. nono
Als je ziet welke kwetsende commentaren er soms op ernstige nieuwsberichten komen…Triest maar helaas…. 

En als je die ventjes (want dat zijn het meestal) dan in het echt tegenkomt en je roept één keer ‘boe’ schrompelen ze ineen als Toetanchamons testikels.  idiot

= = = = = = = = = = = = = =  = = =


Zo. en nu ben ik klaar met mijn tirade en vervolg ik met: complimenten voor deze prestatie weer!!! Leuk filmpje hoor en mooie auto bovendien!!!  Laughing

Benieuwd of (en hoe) je de actieradius nog significant krijgt opgeschroefd. Zou wel prettig zijn, want niets is lastiger dan stil komen te staan met en elektrische auto, zoals je al beschreef.

Wat weet jij van Toetanchamon’s testikels?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Drs 5je
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 12-12-2009

Gepost: 02 juni 2011 10:35 AM
  [ # 131 ]

da’s altijd op die websites

Er lopen heel veel gefrustreerde mensen rond, dat is wel duidelijk!

Over de CX:

Heb gisteren de auto op de weegbrug gezet bij de gemeentewerf. totaal 1280 kg (overigens op huidig kenteken rijklaar 1278)

wie weet wat “rijklaar” inhoudt: volle tank, zonder inzittenden, zoiets?

vervolgens de auto half op de weegbrug gezet, 1x voorkant en 1x de achterkant…niet erg nauwkeurig dus maar daar komt uit 700 op de vooras en 580 op de achteras

dat verbaast me want ik had het eigenlijk andersom verwacht. nu nog zitten alle accus achter, dat pakket weegt 160 kg (binnenkort verhuist het halve pakket naar de vooras)

ik weet eerlijk gezegd niet of dit veel afwijkt van de oorspronkelijke aslast voor en achter

wel is besturing een stuk slechter geworden, zwabbert een beetje, dat zal wel verbeteren als het halve accupakket naar de neus verhuist, waar eerst de radiatoren zaten

Profiel  
 
icefire
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 283
Geregistreerd: 12-04-2007

- CX 2.2 TRS
Gepost: 02 juni 2011 11:57 AM
  [ # 132 ]

bij mijn 2.2 trs 2.2 is de verdeling 750 voor rest achter dacht ik. Totaal leeg 1214 kilo; zal niet veel schelen met de 2.0. Het hele accupakket naar voren brengen lijkt dan weer iets teveel van het goede?

CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 02 juni 2011 06:17 PM
  [ # 133 ]
Drs 5je schreef:

Heb gisteren de auto op de weegbrug gezet bij de gemeentewerf. totaal 1280 kg (overigens op huidig kenteken rijklaar 1278)

wie weet wat “rijklaar” inhoudt: volle tank, zonder inzittenden, zoiets?

vervolgens de auto half op de weegbrug gezet, 1x voorkant en 1x de achterkant…niet erg nauwkeurig dus maar daar komt uit 700 op de vooras en 580 op de achteras

dat verbaast me want ik had het eigenlijk andersom verwacht. nu nog zitten alle accus achter, dat pakket weegt 160 kg (binnenkort verhuist het halve pakket naar de vooras)

ik weet eerlijk gezegd niet of dit veel afwijkt van de oorspronkelijke aslast voor en achter

wel is besturing een stuk slechter geworden, zwabbert een beetje, dat zal wel verbeteren als het halve accupakket naar de neus verhuist, waar eerst de radiatoren zaten

Definitie van rijklaar is volgens mij het gewicht bij aflevering door de dealer.

Ik denk dat je heel goed die 80 kg van achteren naar voren kan brengen. Zie de gewichtsverdeling die icefire aangeeft. Bovendien: Op Citromobile zag ik dat het meeste gewicht bij jou op en achter de vooras hangt. Bij een normale CX hangt een flink deel van het gewicht (nl. de motor) vóór de vooras.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 juni 2011 12:12 PM
  [ # 134 ]

Uit mijn hoofd is de normale gewichtsverdeling van een CX 68% op de vooras, dus normaal zou daar bij een CX van 1278kg 869kg op de vooras moeten staan. Je kan natuurlijk gewoon nog 160kg aan accu’s voorin erbij zetten. Dan heb je wat meer actieradius.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
J2K
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 12-03-2011

- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- CX 20 TRE
Gepost: 06 februari 2012 12:02 AM
  [ # 135 ]

Ik ben beniuwd hoe het momenteel met je project gaat. Tijd voor een update?;-)

CX 20 TRE 1982, AYA2 Luxe 1969, AYA2 Luxe 1971, AZAM6 1967,  Transalp. (ex CX 25TRD T1, ex CX 25TRD T2 Break, ex VISA 176RD, ex AYB, ex AZ18PK, ex 2CV6 Spec 1977)

Profiel  
 
 
9 van de 11
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook