














Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik denk dat dit wel een orginele DS21 pallas is, misschien iets verkeerd overgenomen bij de RDW.
Dit bedrijf restaureerd van allerlij soort (exclusieve) auto’s zo te zien. Die lui weten gewoon niet dat bepaalde dingen niet goed zijn. Zo is het stuur wel erg mooi (dat hebben ze zelf ook gedacht) maar het hoort eigenlijk in een 68-er of ouder… Ook de zak op de vloerbedekking onder het dashboard mist. Naja dit is allemaal wel goed te krijgen.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Klokken, hoofdsteunen en stuur waren in 1974 al van een nieuwer type. Deurklinken zijn dan weer van een ‘75-er.
Wat een samenraapsel. Je ziet bovendien roest bij een aantal details (zie bijvoorbeeld de pijpjes in de A-stijl waar het voorspatbord op zit).
Citroen!
Ik word soms wel een beetje moe van die puristenpraat. Tuurlijk een origineel sober IDtje, eerste lak, hard en onverprutst. Niet aankomen!Ze zijn prachtig dus mooi zo laten. Maar de doorsnee DS heeft al een heel leven achter de rug van transformaties, reparaties en aanpassingen met “op origineel lijkende” reparatie-imitatie-delen, andere motoren,interieurvervanging enz. Wat is er dan origineel? Tevens is een DS m.i. juist een mooi bouwpakket, en geheel naar eigen wens aan te kleden. Leent deze auto zich uitstekend voor. En persoonlijk (oeps vloeken in de kerk) houd ik het meest van de niet doorsnee modellen (gemaakt in duistere carosseriebedrijfjes in Frankrijk) zoals Ambulances, Corbillards, (al dan niet verlengd, verhoogd en wat al dies meer zij), Coupe’s, Pick-ups,Tissiers, Cabrio tranformaties en nog veeeel meer.Allemaal allesbehalve origineel maar superinteressant en spannend. Bouw bv een wolf in schaapskleren; IDeetje tweede neus met een 23 injectiemotor, is toch prachtig.Bij zelfrestauraties: maak je DS op maat , naar je eigen wensen en voorkeuren. Een kopie van destijds is niet nodig, zijn er genoeg van. Uiteraard alles naar mijn bescheiden mening.
En weer even on-topic; ik vind het samengeraapte zootje van genoemde pallas wel meevallen. Is toch een prachtige auto zo.(ik wil ‘m wel….) Het kan veeeeel erger zie boven.
Daar kan ik het eigenlijk alleen maar mee eens zijn.











Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ok!
Ieder zijn meug, maar een DS21 pallas van 1974 proberen te verkopen staat gelijk aan de zaak neppen. Een aantal kenners zal wel weten dat er in 1974 geen DS21 meer was en wat voor details waarop horen, maar hoe zit het met de argeloze, welwillende, beginnende DS-liefhebber?
Citroen!
Bijna 18.000 euro voor een snoek. Daarvoor moet zij in een buitengewoon goede staat zijn en origineel, dat ben ik met je eens. Dit bedrijf weet kennelijk niet goed hoe dat allemaal werkt bij een DS en de een of andere verkoper heeft de advertentie opgesteld, niet wetende wat er allemaal niet klopt aan zo’n auto. Wat mij het meeste stoort aan de dame is het stuur, maar voor de rest vind ik het een prachtige auto.
Als je heel kritisch gaat kijken zie je een aantal zaken waarvan de wenkbrauwen wat gaan vervormen en je zou kunnen zeggen dat deze auto veel te duur is, maar mooi is zij wel.





























Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
DriverD schreef:Ok!
Ieder zijn meug, maar een DS21 pallas van 1974 proberen te verkopen staat gelijk aan de zaak neppen. Een aantal kenners zal wel weten dat er in 1974 geen DS21 meer was en wat voor details waarop horen, maar hoe zit het met de argeloze, welwillende, beginnende DS-liefhebber?
Die zou zich eigenlijk van te voren goed moeten orienteren. Dan is hij niet meer argeloos.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Vind ik persoonlijk dure lessen: € 18.000!
Ken ook liefhebber die een dergelijk dure snoek kocht zónder lampje in het dashbord: kan dat er niet af als je iemand voor zo’n bedrag (was ook € 17.500 voor een ‘perfect’ exemplaar) je auto verkoopt?
@Han S: Een bedrijf weet wel degelijk hoe het allemaal werkt bij een DS.
Zoek op dit forum eens naar de ervaringen van Sjaak de Bollenboer, die heeft ook leergeld betaalt als beginnende liefhebber…
Een bedrijf weet wel degelijk hoe het allemaal werkt bij een DS.
Dat blijkt niet uit de advertentie.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
DS-sen worden verkocht aan mensen die ‘verkocht’ zijn: liefde maakt blind en zo…
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
kofferklep slot/bediening lijkt wat ‘ingedeukt’ of ‘verdiept’ in de klep…..
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Zal mij niks verbazen als er gewoon een 2300cc blok inligt en dat de autogegevens gewoon fout staan genoteerd bij het RDW.
En dat de verkoper gewoon daardoor op een dwaalspoor is gebracht.Trouwens vlgs.mij hoort het klokje ook niet thuis in een pallas.
Waar ik mij echt aan stoor zijn die zwarte deurpanelen met die witte pallas stukken erboven dat hoort echt niet.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Waarom zou het klokje niet in een Pallas horen?
Citroen!
De echte kenners zien waarschijnlijk altijd veel zaken die niet helemaal kloppen, maar ik moet je eerlijk vertellen dat ik de meeste snoeken gewoon mooi vind, origineel of niet. Zo stoor ik mij helemaal niet aan die witte deurbovenkanten bijvoorbeeld.
Ik heb een D Special en die had al een aantal Pallas delen aan boord, met ook een paar portieren met gaatjes voor de sierstrippen. Die had ik dicht kunnen lassen, maar ik kies voor de sierlijsten, omdat ik het mooi vind en omdat vooral de brede midden sierlijst practisch is als iemand zijn portier te ver opendoet naast jouw mooie DS.
Zoals iemand zei, als het een volledig originele, in de originele lak en netjes zijnde ID of DS is, mooi zo laten. En er zijn natuurlijk grenzen, een derde neus op een 1958 DS gaat wat ver en ook een laatste dashboard in een heel vroege DS gaat mij te ver.
Maar een DS is in bijna elke verschijning een ongekende schoonheid.