3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

Werden er nog ds21’s gemaakt in 1974?
Zweefteef
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102

- ID/DS DS20 Pallas
- 2CV kitcar
Gepost: 29 december 2010 06:56 PM
  [ # 31 ]

Als je als leek 18 ruggen wilt besteden aan een auto zonder een kenner mee te nemen of een aankoopkeuring te doen, dan brandt het geld echt in je zak.
Of de auto nou origineel is of niet, dat maakt mij niet uit. Zoals al geschreven is het geen ding wat rechtstreeks uit de fabriek komt rollen. Elke dame heeft al een verleden en is meestal diverse keren van eigenaar verruild. Iedere eigenaar heeft iets veranderd of toegevoegd wat in zijn of haar budget past en dat naar eigen smaak. En als het jouw smaak niet is, dan verander je dat toch weer?

Ooit, ooit, ooit zal ik het snappen. Ik heb al kennis genomen van de hydrauliek. Niet dat ik dat dan ook snap.

Profiel  

Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 09 januari 2011 04:41 PM
  [ # 32 ]

Hallo

Een samenraapsel kan ook mooi zijn.
Iedereen heeft daar natuurlijk ook een andere mening over.

De 1e rijdende ds die ik kocht was een gewone 2L BVH.
Deze was echter zo rot als stront , motor die niks meer waard was , en wilde ik ooit nog eens verpallassen.
Deze heb ik niet gesloopt , maar wel het chassis van in orde gemaakt.
Daarna deed zich de situatie voor om een DS21 pallas BVM te kopen met een 2e set plaatwerk.
Dit zag ik wel zitten aangezien ik de mijne toch wil verpallassen en ik een goede motor nodig had voor de mijne.
En liefst een iets zwaardere.

Nu kon ik wel de DS21 verbouwen tot halfautomaat maar bij de 2L was het chassis al helemaal in orde.
De 21 was niet slecht dus dat heeft nogal wat getwijfel veroorzaakt wat ik er mee moest doen.
Gelukkig blijkt de keuze die ik gemaakt heb om na 3 maanden er in gereden te hebben , toch de 21 pallas te slopen de juiste.
Het chassis was niet slecht maar op de kokers en schottenbalk na kon ik van voor af aan beginnen , en dan nog het ombouwen naar halfautomaat.

Nu heb ik een op papier Ds20 uit 1973 , met een 2100 motor , oud type ronde klokken , oud type bekleding (dus niet met draaiknop) enz..
Uiteindelijk word deze volledig verpallast , en het plaatwerk opnieuw gespoten.
en iets wat velen oerlelijk vinden een klapraampje in het dak…..is wel lekker koel in de zomer.
Dit word dus een samenraapsel ..... maar wel zoals ik hem graag wil hebben.

Maarja Ik begin nu pas weer , na de winterstop , met verder werken aan de ds.
Als eerste ga ik komende week eens naar een bevriend garagehouder om daar op de brug alle retour slangen onder de motorkap te vervangen.
Het leren interieur in te bouwen.
Dan naar de apk , en als laatste de cylinderkop vervangen want dat is het enige wat slecht is aan de motor.
Hier had ik destijds de tijd niet meer voor tijdens de motorwissel omdat de mensen lastig begonnen te doen over dat ik dat in de buitenlucht deed.

Gr Bjorn

Profiel  

DS Am(b)rulance
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 243

Gepost: 09 januari 2011 05:37 PM
  [ # 33 ]

C’est ce que je veux dire Smile Vele wegen leiden naar Rome

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3