1 van de 15
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
De GTI T2 van Freek: weer 2 jaar APK
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 829
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 02 januari 2011 05:24 PM

tijd voor een kleine update: het afgelopen jaar heb ik zo’n 4000 km gereden en dat is probleemloos verlopen. Twee weken geleden maar eens het koelsysteem en de LHM ververst. Ook het luchtfilter en de bougies even geinspecteerd: deze kunnen nog wel even mee. De elektrodenafstand was ondanks 20000km nog niet toegenomen. Twee maanden geleden heb ik ook maar eens de tankvlotter vervangen. Al enige jaren deed ik de tank niet vol omdat er dan (vooral in de zomer) een benzinelucht merkbaar was, veroorzaakt door het bekende euvel: scheurtjes in de plastic rand van de vlotter. Hydraulique had gelukkig een goed tweedehandsje.Nu ik weer vol kon tanken toch ook maar eens het verbruik gemeten en dat valt niet tegen: tussen 1:9,5 en 1 op 10. En dat terwijl de verbruiksmeter een gemiddelde aangeeft van 12,3l/100 km. Die is dus te pessimistisch.
Verder ben ik bezig met het vervangen van de bekleding van de A,b,c en d-stijlen. Het vinden van de goede stof (zwart velours) is een hele klus. De stof van CX basis is te veel antraciet en ik zoek diep zwart. Maar gelukkig heb ik dat gevonden bij autostoffeerder Tonny de Bruin in Roosendaal. De hemel zelf heb ik zo’n 8 jaar geleden al vervangen.
Over twee weken maar weer eens een APK. Ik verwacht niets maar je weet maar nooit natuurlijk….

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 januari 2011 06:10 PM
  [ # 1 ]

Leuk verhaal.

En natuurlijk is de CX confortabeler dan een busje Smile

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3882
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 02 januari 2011 10:07 PM
  [ # 2 ]

dat laatste zal zeker kloppen. heb zelf geen ervaring met een T4, wel met een T2 Wink

klinkt verder als een goed uitje. zie je wel, ze moet gewoon vaker op pad !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 januari 2011 10:44 PM
  [ # 3 ]

Dat van die airco klopt. ‘t Schijnt dat zo’n ding bij modernere auto’s uitschakelt als het koud is, blijkbaar is de CX niet modern Smile Ik lees regelmatig dat een CX op TRXen al glijdt als de weg vochtig is - geen problemen gehad? (Mijn auto staat op 14 inch en dat vind ik eigenlijk niet mooi - maar ja, door alle TRX-verhalen durf ik het niet te veranderen).

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 829
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 03 januari 2011 02:21 AM
  [ # 4 ]

Laat ik vooropstellen: onze dagelijkse auto heeft sinds een jaar of 10 ‘s winters standaard winterbanden. Zeker met het weer van de afgelopen weken maakt dit het rijden stukken veiliger. Maar los van de heenweg was het gelukkig niet glad. Op het forum zijn vaker negatieve geluiden te horen over de TRX’en. Ik vind deze zwaar overtrokken. Als je op een nat wegdek niet als een coureur te keer gaat zijn het gewoon goede (zo niet uitstekende) banden. Het waren in de jaren 80 de eerste low profile banden. Onder andere voor Ferrari en de BMW 600 serie. Ik heb nog nooit gemerkt dat de banden het bij nat wegdek laten afweten (en ik rij af en toe best stevig door). Ondanks het hoge koppel en de 162 pk. Sterker: voor zitten TRX’en die zeker 10 jaar oud zijn en die vertonen geen enkel spoor van veroudering. Terwijl de Klebers onder de T4 al na 4 jaar forse droogtescheuren vertonen.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 03 januari 2011 02:48 AM
  [ # 5 ]

Ik ben geen groot kenner van TRX-banden, want ik heb er slechts één keer mee kunnen rijden. Dat was wel van Parijs naar Luxemburg in een forse sneeuwbui. De TRX-en waren indrukwekkend: bergop voldoende tractie en bergaf zeer spoorvast.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 03 januari 2011 09:29 AM
  [ # 6 ]

Mooi verhaal! Altijd leuk als je CX je veilig en comfortabel naar het buitenland en terug brengt. Smile

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 829
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 06 januari 2011 11:50 PM
  [ # 7 ]

Vandaag knalde zekering nr 7 er weer uit. En in tegenstelling tot eerst brandde een nieuwe zekering direct weer door. Sluiting dus. De aansteker was het dit keer niet. Plafonnier, CV en boordcomputer leken onwaarschijnlijk. De kofferbakverlichting zit ook op deze zekering. Dus maar eens in de koffer gekeken. En ja hoor, het fittinkje was door de volgepropte kofferruimte tijdens de reis naar Engeland naar binnengedrukt en maakte contact met de carosserie. Het is ook wel weer echte citroen-kwaliteit….
Maar goed we mogen niet klagen: sinds kerst zo’n 2000 fantastische km gereden en morgen mag ze weer uitrusten: de T4 is weer klaar en die mag dit weekend weer 500km verslinden.

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 829
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 30 januari 2011 02:42 PM
  [ # 8 ]

Goed nieuws: gisteren lag ook bij mij de ‘attestion de date pour vehicule de collection’ op de mat. gooi
En hij is nog ouder dan ik vermoedde: op 26 juni 1986 is hij uit de fabriek gerold. Op 2 februiari 1987 is hij op kenteken gezet in Belgie: 7 maanden later. Erg populair was hij toen ook niet. In de verkoopstatistiek stond de CX op plek 70 met zo’n 1200 verkochte exemplaren in Nederland. Citroen had het toen druk met de verkoop van de BX die toen op plek 5 stond met 17.500 exemplaren in Nederland.
Zelfs de roemeense Citroen Axel werd beter verkocht dan de CX (plek 66).........
Maar goed: nu op naar de brief voor de Belastingdienst.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3882
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 januari 2011 02:52 PM
  [ # 9 ]

goed nieuws !

mijn T2 is van dec ‘87, zal dus een ‘87-er blijven vermoed ik .......

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 30 januari 2011 04:04 PM
  [ # 10 ]

Ik wens je veel succes Freek: ik heb werkelijk álles pogen te bewegen om het ORGA als daadwerkelijke productiedatum aan te houden (wat mijn CX dus nog een ‘86-er maakt) maar zowel de FEHAC als het RDW houden haar poten strak:

voor de nederlandse wet geldt alléén de datum van eerste tenaamstelling/ kenteken als wettelijk ijkpunt…

..en dus blijft mijn CX een ‘87-er…zucht.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 30 januari 2011 04:15 PM
  [ # 11 ]

Als je net zoals freek een ‘attestion de date pour vehicule de collection’ aanvraagt en daarmee naar dat opstuurt naar de belastingdienst samen met de aanvraag voor vrijstelling van de wegenbelasting moeten ze hier gehoor aan geven.

Ex: CX 22 TRS

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 januari 2011 04:41 PM
  [ # 12 ]

Klein beetje off topic, maar deze info kan niet voldoende verspreid worden.

Je moet een attestation hebben van het Conservatoire. En wijs ze even op dit artikel van het uitvoeringsbesluit motorrijtuigenbelasting.

Uitvoeringsbesluit Motorrijtuigenbelasting schreef:

Artikel 12

Vrijstelling van belasting voor motorrijtuigen die 25 jaar en ouder zijn, wordt verleend indien:

a. uit het krachtens de Wegenverkeerswet 1994 aangehouden register van opgegeven kentekens blijkt dat het desbetreffende motorrijtuig ten minste 25 jaar oud is, dan wel aan de hand van bescheiden zulks wordt aangetoond; en

bron: http://wetten.overheid.nl/BWBR0007311/geldigheidsdatum_30-01-2011#HoofdstukIV

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3882
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 januari 2011 04:51 PM
  [ # 13 ]

maak eens een sticky boven aan dit forum zou ik zeggen !!  daar zijn die toch voor…...  ??
je kan dit zelfs boven aan elk oudere Citroen type doen wat een bouwjaar ‘87 heeft !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 30 januari 2011 10:19 PM
  [ # 14 ]
Pascal schreef:

Ik wens je veel succes Freek: ik heb werkelijk álles pogen te bewegen om het ORGA als daadwerkelijke productiedatum aan te houden (wat mijn CX dus nog een ‘86-er maakt) maar zowel de FEHAC als het RDW houden haar poten strak:

voor de nederlandse wet geldt alléén de datum van eerste tenaamstelling/ kenteken als wettelijk ijkpunt…

..en dus blijft mijn CX een ‘87-er…zucht.

Dat is dus niet juist. Zowel Harry als ik hebben nu een vrijstelling voor een andere datum dan die van de tenaamstelling. Op het formulier vul je inderdaad de wettelijke grondslag in en dan gaat het lukken. Mijn Jag van september 86, geproduceerd in februari 86, heb ik nu al belastingvrij.

Voor de volledigheid moet et uitvoeringsbesluit erbij:

Artikel 72 Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994
1.Vrijstelling van belasting wordt, onder bij algemene maatregel van bestuur te stellen voorwaarden en beperkingen, verleend voor motorrijtuigen:
a….
b. die 25 jaar en ouder zijn en die, voorzover het vrachtauto’s of autobussen betreft, niet bedrijfsmatig worden gebruikt;

Artikel 12 Uitvoeringsbesluit motorrijtuigenbelasting 1994 (de algemene maatregel van bestuur, red. RV)
Vrijstelling van belasting voor motorrijtuigen die 25 jaar en ouder zijn, wordt verleend indien:
a. uit het krachtens de Wegenverkeerswet 1994 aangehouden register van opgegeven kentekens blijkt dat het desbetreffende motorrijtuig ten minste 25 jaar oud is, dan wel aan de hand van bescheiden zulks wordt aangetoond; en….

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 30 januari 2011 10:40 PM
  [ # 15 ]

Is er ergens een PDF je, want mijn Frans smirk is niet zo goed…...helaas. Maar juni ‘87 is een poging waard tongue wink

Profiel  
 
 
1 van de 15
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook