1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
4HP18 na Dextron3 niet meer de oude
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 09 januari 2011 09:02 PM

De olie van een 2.1TD 4Hp18 hier is verschoont met Dexron 3 ipv dexron 2. Nu weet ie niet meer welke versnellingen hij wil pakken in D. Hij wiebelt steeds heen en weer.
Nou lees ik overal dat D3 NIET de opvolger van D2 is en een hele andere olie is. Nu is 1 keer de olie afgelaten en weer D2 ingedaan maar het gekke gedrag blijft.

Vaker spoelen? Of zou het kwaad al geschied zijn ?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 09 januari 2011 09:26 PM
  [ # 1 ]

Toen ik nog met de Xm reed, vertelde de dealer me dat er probleemloos dextron 3 in mocht.
Voor de zekerheid toch maar op dextron 2 gehouden, dan was ik zeker dat het goed was.

Uit andere bronnen vernam ik dat dextron 3 dan weer de dichtingen uit de bak met standaard d2 opvreet.


Tot op heden dus nog geen uitsluitsel gekregen.

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 09 januari 2011 09:54 PM
  [ # 2 ]

Dexron 3 gaat prima ipv Dexron 2. Voor de 4HP20 en de AL4 is echter andere olie die helemaal niets met Dexron vandoen heeft en die hele andere eigenschappen heeft. Als ik je verhaal zo hoor denk ik eerder dat ze dit er per ongeluk hebben ingestopt.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 09 januari 2011 10:21 PM
  [ # 3 ]

Gedver Matthijs, klinkt niet goed.
Bel eens met Autrans in Lunteren. Misschien is er nog een spoel-list denkbaar.

Als je die miniscule gaatjes ziet in zo’n brein dan kan je je voorstellen dat er maar iets hoeft te gebeuren of daar gaat wat mis.

Met enig geluk beperkt het zich tot een nieuw brein, maar ik zou maar naar een andere automaat gaan zoeken.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407
Geregistreerd: 01-11-2006

- C5 Charactére
Gepost: 09 januari 2011 11:01 PM
  [ # 4 ]

Matthijs, je hebt een PB.

Groet, Piet

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 10 januari 2011 10:39 AM
  [ # 5 ]
JanSr schreef:

Met enig geluk beperkt het zich tot een nieuw brein, maar ik zou maar naar een andere automaat gaan zoeken.

Ja ik hoop ook dan een brein misschien voldoende is; maar ga van t ergste uit.
Er is al aardig lang mee doorgereden dus ik weet niet in hoevere 3 van de 8 liter D3 op D2 en daarna weer verdunnen met meer D2 schadelijk is..
Ik hoop/gok op een brein vol met rotzooi en dat deze daardoor niet genoeg drukken kan opbouwen maar ik ga maar een potje maken voor een andere automaat :]

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 10 januari 2011 11:24 AM
  [ # 6 ]

Een nieuw brein kan er in met de bak op zijn plek.
Als ik me goed herinner kost een nieuw brein iets van € 500 + BTW + montage.

Een tweedehands bak is al gauw aantrekkelijker.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 10 januari 2011 11:28 AM
  [ # 7 ]

Nieuw brein is NFP, maar ik denk dat dat toch al niet de bedoeling was.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 10 januari 2011 11:36 AM
  [ # 8 ]

Bij een revisie wordt dat brein toch ook gewoon aangepakt / schoongemaakt ?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 10 januari 2011 11:45 AM
  [ # 9 ]

Autrans heeft die breinen gewoon op voorraad. Die 4HP18 zit in nogal wat verschillende merken en types.

In hoeverre ze bij een bakrevisie zo’n brein schoonmaken of gewoon vervangen weet ik niet. Ik heb zo’n ding eens uit elkaar gehaald. Ik denk dat schoonmaken en in elkaar zetten evenveel kost als een nieuwe van de plank.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 14 januari 2011 03:05 PM
  [ # 10 ]

GIster er even een rondje mee gereden met oud-eigenaar van Citroën Raalte, die zei “standaard 4hp18 kwaal, ding is gewoon op”.
Dus, scheelt me weer liters olie verprutsen.

Nou had hij nog een 2.1 TD automaat staan met 3 ton erop, was 1 ton geleden volledig gereviseerd bij Autrans incl factuur. Ding schakelt best soepel maar heeft “tussengas” van 3 naar 4. Zover ik kon pijlen stond het niveau op max 40/min 80 ipv max 80 en de olie was niet verbrand dus ik gok dat dat tussengas te maken heeft met een te laag niveau ?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 14 januari 2011 08:26 PM
  [ # 11 ]

“Tussengas”: Heb je het dan over “slippen” van de bak (tijdelijk een hoger toerental tussen de versnellingen? Dat associeer ik zelf met een te hoog niveau, want dat is me een keer gebeurd.
En als ie bij goed warme motor op min 80 staat, is dat op het minimum, maar toch niet te laag?

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 15 januari 2011 12:51 AM
  [ # 12 ]

Ja slippen zou je het kunnen noemen denk ik. Met min net genoeg, ja zo kan je het zien. Maar ik vraag het me af. Misschien dat nieuwe olie ook al wonderen doet.
Met min stond ie ook écht op min, niet 1mm erboven ofzo.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 15 januari 2011 11:52 AM
  [ # 13 ]

Dat tussengas heb ik ook gehad met 1 van mijn vorige XM’s. Zowel Citroville als Ruesink kregen het er niet uit.

Uiteindelijk leek dat einde XM. Geluk bij een ongeluk toen tegen een bak met maar 60000 aangelopen in de omgeving uit een XM uit 2000. Maar ik was al aan het bellen voor revisie.

Als de middelen er zijn is revisie gewoon de beste en mooiste oplossing. Dan weet je echt zeker dat je er weer even tegen kan.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 15 januari 2011 12:05 PM
  [ # 14 ]

Steeds weer een afweging.
Maar…. € 2.000,- als je de bak zelf brengt en haalt.

Dat betekent dat je de ingewanden er toch al uit hebt, als je dat door het revisiebedrijf laat doen komt er nog eens € 1.000,- bij.

Als je zo ver bent is het wel heel verleidelijk om er een tweedehands in te zetten.

Zo ben ik nog steeds blij met de V6 met automaat van Matthijs309.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 15 januari 2011 12:39 PM
  [ # 15 ]

Wel stom dat dat ding notabene gereviseerd is nu zo vroeg al weer kuren krijgt. Daar ga ik geen 2000 euro voor aftikken. Jouw vorige automaat was 20.000 na revisie al de soep ingelopen toch Jan?
Zo hoorde ik laatst ook van een andere 20.000 ervaring.. die kerel reed op de snelweg met zn gereviseerde automaat en die was zo ineens zn aandrijving kwijt.. bedrijf met een grote naam maar die noem ik niet hier.

Dus die 2000 lostrekken voor een automaat is ook niet heilig

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook