2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Veerschotels, oud en nieuw
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9566
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 januari 2011 12:34 PM
  [ # 16 ]

Ben destijds met m’n CX 2.5 TD2 Ambulance op de weegbrug geweest in verband met de afgifte van een NL-kenteken door de RDW.
Totaal gewicht 1460 kg, hiervan op de vooras ca. 1000 kg.
Verschillen met een XM: reservewiel ligt voor ipv achter en achter de scheidingswand geen interieurdelen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
wimdew
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 28-01-2009

- XM break V6 12V automaat
Gepost: 25 januari 2011 05:54 PM
  [ # 17 ]

in de brochure van model jaar 1995 staat voor een 2,5 turbo diesel vermeld: max. asbelasting voor: 1210 kg en achter 945 kg. Alle ander uitvoeringen hebben lagere max. waardes.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4970
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 25 januari 2011 08:07 PM
  [ # 18 ]
René Jongejan schreef:

Ben destijds met m’n CX 2.5 TD2 Ambulance op de weegbrug geweest in verband met de afgifte van een NL-kenteken door de RDW.
Totaal gewicht 1460 kg, hiervan op de vooras ca. 1000 kg.
Verschillen met een XM: reservewiel ligt voor ipv achter en achter de scheidingswand geen interieurdelen.

Dat betekent dus meer dan twee keer het gewicht op de voorkant van wat er op de achterkant rust en dat zijn DS waarden. Ik heb altijd de indruk gehad dat mijn XM TCT min of meer een gelijke verdeling had. Je ziet ook in het bekende filmpje van de slalom met Tiff Needell dat de XM bepaald niet lastig is en als een sportwagen die pilonen neemt.

Maar of dat allemaal relevant is voor dit topic is de vraag, Jan heeft aal aangegeven dat de dynamische belasting van die delen een totaal ander probleem is en als je met een XM flink bruut over een verkeersdrempel boendert zal die belasting zelfs met perfecte bollen enorm zijn.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 25 januari 2011 08:17 PM
  [ # 19 ]

Die handling is natuurlijk ook voor een groot deel toe te schrijven aan het hydractive systeem Wink

Ik weet dat er ergens een lijstje is met de toegestane gewichten voor en achter. Kan hem zo 123 niet direct vinden. Ik zal straks nog even door zoeken!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook