2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
WRC-nieuws van Citroën
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 14 november 2011 10:24 PM
  [ # 16 ]

@ charlesdegaulle21: Dank je voor de correctie. Bij nalezen van de eerdere persberichten blijkt inderdaad dat Citroën al zeker was van de constructeurstitel, maar dat Loeb en Elena het kampioenschap nog niet op zak hadden.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 14 november 2011 10:29 PM
  [ # 17 ]
thomasc3vtr schreef:

Ik lees het toch goed dat Loeb nog blijft voor 2012?
Want hij is echt onoverwinnelijk

Zie bijvoorbeeld hier

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 16 november 2011 11:43 PM
  [ # 18 ]

Citroën heeft vandaag een persbericht openbaar gemaakt met daarin de bevestiging dat Loeb en Elena blijven, maar ook met het nieuws dat Ogier en Ingrassia er volgend jaar niet meer bij zullen zijn. In hun plaats komen de Finnen Hirvonen en Lehtinen het team versterken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 17 november 2011 11:25 PM
  [ # 19 ]

En vandaag is er al weer WRC-nieuws! De kalender voor 2012:

17-22/01   Rally Monte Carlo
09-12/02   Rally Zweden
08-11/03   Rally Mexico
29/03-01/04 Rally Portugal
27-29/04   Rally Argentinië
25-27/05   Acropolis Rally
22-24/06   Rally Nieuw Zeeland
02-05/08   Rally Finland
24-26/08   Rally Duitsland
13-16/09   Rally Great Britain
04-07/10   Rally de France - Alsace
18-21/10   Rally d´Italia
01-04/11   Rally de España

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 17 november 2011 11:30 PM
  [ # 20 ]

Ik ben niet echt een liefhebber, maar de foto’s zijn altijd ronduit spectaculair.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 17 november 2011 11:34 PM
  [ # 21 ]

Misschien wordt het volgend jaar spannender? Loeb schijnt er niet zo heel goed tegen te kunnen als iemand anders erg dicht in de buurt van zijn resultaten komt. Hirvonen zou hem best eens flink kunnen gaan irriteren…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 17 november 2011 11:44 PM
  [ # 22 ]

Ogier kan denk ik hoger ingeschat worden als Hirvonen. Door Ogier te vervangen voor Hirvonen kiest
Citroën voor de korte termijn (voor Loeb langer als nr 1 in het team), aangezien Ogier niet langer tweede viool wilde spelen. Loeb wordt dus beschermd door Citroën, hetgeen Ogier niet nog een jaar wilde meemaken. Lijkt mij dat Hirvonen wel duidelijk weet dat die tweede rijder is. Denk dus dat Loeb dit jaar het lastiger had met zijn teamgenoot dan volgend jaar (duidelijke rolverdeling waarmee Hirvonen bij voorbaat mee bekend is)

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 17 november 2011 11:49 PM
  [ # 23 ]

Dat is jammer, want dat betekent dat het nog minder spannend wordt…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 17 november 2011 11:51 PM
  [ # 24 ]

Ligt eraan wat er gebeurt met Ogier. Wanneer hij naar Ford gaat en zo goed kan blijven als dit jaar of wellicht nog verbeterd…..dan krijgt Loeb/Citroën hier een flinke kluif aan. Mini is ook serieus snel, wellicht nog niet op alle ondergronden, maar ze zitten er vanaf het begin erg dichtbij…

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 17 november 2011 11:55 PM
  [ # 25 ]

Jij schijnt er meer van te weten, CDG! Het zou leuk zijn als je volgend seizoen je analyses op het forum met ons wilt delen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 18 november 2011 09:22 PM
  [ # 26 ]
RensKorevaar schreef:

Citroën heeft vandaag een persbericht openbaar gemaakt met daarin de bevestiging dat Loeb en Elena blijven, maar ook met het nieuws dat Ogier en Ingrassia er volgend jaar niet meer bij zullen zijn. In hun plaats komen de Finnen Hirvonen en Lehtinen het team versterken.

Spijtig van Ogier, maar die finnen zullen er ook wel wat van kunnen, want zoals ze zeggen in topgear: If you want to win, you have to chose for fin tongue rolleye

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 januari 2012 07:42 PM
  [ # 27 ]

van de voorpagina

Loeb opent WRC-seizoen met zege in Monaco

De rally van Monte Carlo heeft het WRC-seizoen 2012 ingeluid. Sébastien Loeb en Daniel Elena hebben zichzelf en Citroën de 6e overwinning in Monaco geschonken. De nieuwe teamgenoten Mikko Hirvonen en Jarmo Lehtinen bewezen over de beroemde Finse sisu te beschikken en eindigden op de vierde plaats. Met de Monegask Elena als co-piloot beschikte Citroën niet alleen over thuisvoordeel, ook de bandenkeuze droeg bij aan het succes.

De rally van Monte-Carlo is wellicht een van de meest tot de verbeelding sprekende rally’s. In zijn 80e editie is hij nu weer in het WRC-circuit opgenomen. Het bergachtige terrein, vaak met sneeuw en ijs op de hoger gelegen bergpassen en met zomers weer op de geasfalteerde wegen dichter bij de kust, zorgt voor een rally met een grote diversiteit aan uitdagingen. Dit jaar begon de rally al op 17 januari en eindigde vandaag met de korste rallydag uit de WRC-geschiedenis. De rallyrijders hoefden slechts over een afstand van 5.16km de Col de la Madone op te racen. Loeb en Elena deden dat in 3m30s en werden daarmee winnaar. De tweede tijd van de dag was voor Hirvonen en Lehtinen, die zo ook belangrijke punten pakten en vierde in het eindklassement werden.

Bij de finish verklaarde Loeb dat hij op de laatste proef voluit gegaan was, omdat de extra punten van de Power Stage uiteindelijk het hele seizoen weleens zouden kunnen belissen. “Behalve voor de punten, is onze zege ook belangrijk voor de vele fans die langs de route stonden. Hoewel de afstand tot de nummer twee in het eindklassement aanzienlijk is, kan ik niet zeggen dat het makkelijk was om te winnen. We hebben in veel verschillende wegomstandigheden moeten rijden en onze overwinning is vooral te danken aan de keuze van de banden. Voor het eerst sinds lange tijd stonden de regels het ons toe om uit vijf verschillende types banden te kiezen en wij hadden iedere keer de juiste. Ook de Citroën DS3 WRC deed zijn werk voortreffelijk.”

Natuurlijk verklaarden ook Mikko Hirvonen en Jarmo Lehtinen hoe blij ze waren met het resultaat en met de goede samenwerking in het Citroën Racing Team; dat kennen we inmiddels uit de WRC-persberichten. Ook de nieuwe directeur van Citroën Racing, Yves Matton, prees het hele team. Frédéric Banzet, de CEO van Citroën, kon natuurlijk niet achterblijven en sprak woorden van gelijke strekking. Hij kwam echter ook met een originele uitspraak: “Ons rode leger is weer goed op weg!”

Misschien lijkt de zege van Citroën erg voorspelbaar, maar zoals Sébastien Loeb al aanduidde, zou het best nog eens spannend kunnen worden dit seizoen. Een nieuwkomer bij de teams, het Mini WRC Team, heeft met Sordo en Del Barrio aan boord van een Mini Cooper JCW de tweede plaats in het klassement veroverd. De volgende WRC-rally is die in Zweden van 9 tot en met 12 februari. Als de Mini’s dan nog wat beter afgesteld zijn…

tekst: RensKorevaar, foto’s: http://www.citroen-wrc.com

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27787
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 januari 2012 08:26 PM
  [ # 28 ]

Mooi om het seizoen zo te kunnen beginnen Smile

Erg gave foto’s, vooral die eerste Wink

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 22 januari 2012 11:37 PM
  [ # 29 ]

Komend weekend de 28e-1 tot de 4e-2 de Historische Monte Carlo Rally.

Met een enorm deelnemersveld meer dan 300 auto’s.

Starten in diverse Europese steden,verzamelen dan in Barcelonette.

Gaan dan met ze allen naar Monte Carlo en dan weer terug naar Valence.

Daar diverse proeven in de Ardeche, dan via de Vercor en de de Drome weer naar het zuiden.

Daarna de proeven vanuit Monte Carlo de Turini en andere proeven op en af.

Deze keer een zeer groot aantal Citroens op de deelnemerslijst, van GS tot SM.

En heel bijzonder de helemaal van plastic zijnde DS van Bob Neyret die in Turijn start.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 januari 2012 11:47 PM
  [ # 30 ]

Ga jij erheen, Kees?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook