1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Alarmlichten aansluiten.
Martin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 11 februari 2011 12:19 AM

In mijn DS zit een alarmlichtschakelaar die ook nog werkt. Echter indien ingeschakeld knipperen beide groene verklikkerpijlen die ook knipperen als je links of rechts richting aangeeft.
Nu blijkt er tussen de twee groene pijlen een rood plaatje te zitten met twee pijlen rechts en twee pijlen links. Dit moet haast wel voor de alarmlichten zijn. Hier zit echter geen lampje achter want het gat is afgetaped. Ik heb hier nu een lampje ingezet maar moet ik dan ook nog een kabel trekken naar een van de drie stekkers en zoja welke stekker en welke positie.

Gr. Martin

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7331
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 11 februari 2011 12:45 AM
  [ # 1 ]

Zo te zien de pen links bovenin van de groene stekker.

http://www.agua.nu/ds-files/tony-jackson/green-cd/3rd dash wiring/Instrument multi-pin plugs.pdf

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Martin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 11 februari 2011 12:52 AM
  [ # 2 ]

Geweldig Citroen23. Ik ga het morgenavond direct aansluiten.
Nogmaals bedankt voor de snelle reactie.

Gr. Martin

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7603
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 februari 2011 12:53 AM
  [ # 3 ]

Dat rode lampje hoort inderdaad bij de alarmlichten.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7331
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 11 februari 2011 12:58 AM
  [ # 4 ]

Bedank Tony Jackson maar. Heeft nog meer interesante citroen info op z’n site staan. Ik heb er nog steeds profijt van Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 februari 2011 11:05 AM
  [ # 5 ]

Ik denk toch witte stekker midden links….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 februari 2011 12:19 PM
  [ # 6 ]

Net even nagekeken bij mijn ‘75-er DS23 (enige modeljaar met alarmknipperlicht af fabriek): 2 groene verklikkerlichtjes knipperen tegelijk met het rode lichtje er tussenin.

Citroen!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7603
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 februari 2011 12:37 PM
  [ # 7 ]

Dat staat mij ook bij - ook al was die van mij dan uit 74 Wink

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 februari 2011 12:41 PM
  [ # 8 ]

Modeljaar 1975 begon in aug/sept 1974.  Wink

Citroen!

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 11 februari 2011 01:33 PM
  [ # 9 ]

In 2008 schreef ik het volgende aan Tony e.a. op de Yahoo / DSeries-L lijst:

===
“I came across a piece of additional wiring harness, that is most
likely used for 4-way alarm flashers. It has a wire with an eyelet on
one end, presumably for taking 12 volts from the accesory post. Then a
flasher, two long wires with a male and female connector each,
presumably to patch into existing turn signal wiring, and 4 female
spade connectors (three green, one other) that would go onto a switch.
I have also never seen this setup on any wiring diagram.”

I have since succesfuly installed this setup, and proven that it is
indeed the original additional wiring for hazard flashers. It also
connects to the dashboard indicator light, in the 6 o’clock position,
between the turn signal indicators. The switch I found to operate this
setup is indeed the one with four arows, two up and two down. This
symbol matches that in the indicator light. Switching up or down makes
no difference in operation, but this switch just adds hazard-flasher
signal into the existing wiring and does not interupt any signal that
may be present from normal turn signal operation. Thus, operating
hazard flashers whilst the turn signal is also on leads to an erratic
flashing sequence.

===

Dit extra stukje kabelboom is (voor zover Tony en anderen konden bepalen) nergens gedocumenteerd.

- Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 februari 2011 01:41 PM
  [ # 10 ]

En er zijn 4 verschillende schakelaars voor de alarmlichten gebruikt.

Citroen!

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 11 februari 2011 01:46 PM
  [ # 11 ]

Deze ?

DX 522-41 vanaf 9/68 USA only
DX 522-222 A van 9/69 tot 7/74 ‘Export’
1M 5 419 292 Y tot 1/72 USA en Canada
1M 5 424 558 M vanaf 1/72 USA en Canada

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 februari 2011 02:31 PM
  [ # 12 ]

Met 4 pijltjes.
Met HAZ (hazard, amerikaans)
Met driehoek

Bovenstaande 3 rechthoekige schakelaars, en


Met driehoek (afgeronde hoekjes aan schakelaar).

Citroen!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10481
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 februari 2011 02:40 PM
  [ # 13 ]

Bij mijn weten is het rode lampje tussen de 2 groene voor een waarschuwingslampje voor wanneer de olie van een automaat te warm wordt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 februari 2011 02:48 PM
  [ # 14 ]

Bij de meeste DS-en staan er 4 pijltjes op, dan is het voor de alarmknipperlichten. Bij een volautomaat zou dat anders kunnen zijn.

Citroen!

Profiel  
 
Martin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 12 februari 2011 12:23 AM
  [ # 15 ]

Alles werkt zoals het moet. Zonder contact aan alleen de rode verklikkerlamp met de 4 pijltjes. Met contact aan ook nog beide groene verklikkerlampen. De aansluiting was bij mij blijkbaar toch de middelste links van de witte stekker.
Bedankt voor alle reacties.

Gr. Martin

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook