10 van de 16
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Aanloop naar de DS5
MWH.C
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1789
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 19 oktober 2011 11:10 PM
  [ # 136 ]
Profiel  
 
daniell
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 20 oktober 2011 07:35 PM
  [ # 137 ]

Ik heb me vandaag naar de citroen dealer begeven, Dit is trouwens maar even achter de hoek!

Een praatje gemaakt met de verkoper want ze blijken in het nieuwe filiaal in Antwerpen Gman Noordelaan wel echt met hun vingers te zitten draaien, Na het faillisement van een citroen zaak wat verderop dachten ze bij Gman ( opel dealer ) dat ze met citroen een schot in de roos haalde op deze locatie?

Dus maar even verder in het praatje vroeg ik hoe de DS4 verkocht en dit is blijkbaar toch niet wat ze er van verwacht hadden maar alle hoop is nu weer gevestigt op de DS5 en hier ben ik dan ook met de verkoper even mee aan tafel ( bureau ) gaan zitten

Men bied in Belgie een ” buisness pack ” aan in de DS5 wat erop neer komt dat deze model vrij breed is uitgerust maar je kan dus ook niet wijken van bepaalde opties buiten de kleuren maar dit is ook weer beperkt want ik vroeg naar wit ( blanc-nacré ) en dat lijkt niet te lukken, de ” buisness ” is enkel in Hybrid verkrijgbaar met leder - navigatie - parkeersensors en goed uitgeruste muziekinstallatie ( geen Denon trouwens ) wel 18 inch velgen en zou voor 29.xxx excl btw van de hand gaan…. Ik vind dat wel prima die prijs maar ik had toch graag mijn eigen stijl in deze wagen gebracht met Blanc-nacré buitenkleur en het grijze leder met witte vlakken alsook de 19 inch velgen, uiteraard zit het vliegtuigdak er standaard in vanaf de sochic.

Ik zou vandaag al wel een bestelbon hebben getekent en zou daarbij de eerste in dit filiaal geweest zijn met de aankoop van een DS5 maar ik vroeg de verkoper toch nog eens op zoek te gaan of er in die ” Buisness pack ” geen Blanc-nacré te krijgen is en dan ben ik best tevreden met deze Hybrid met enkel gewoon grijs leder.
Is er geen mogelijkheid van deze ” Buisness ” te krijgen in het blanc-nacré dan ga ik voor een 2.0 hdi met 135pk sportchic met alle toeters en bellen waarbij ik van mijn fleet-korting kan genieten en dan komt deze wagen om en bij de 32mile excl btw

Dus, even afwachten op de resultaten en waarschijnlijk teken ik volgende week een bestelbon voor levering maart 2012??

To be continitude!!

vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 20 oktober 2011 08:59 PM
  [ # 138 ]

je koopt toch geen citroen bij een opel dealer…
dat komt nooit goed met de aftersales…

er zijn betere dealer voor.. hahahahahaha

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1748
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 20 oktober 2011 09:02 PM
  [ # 139 ]

Haha, daar ben ik het wel een beetje mee eens ja ... Wink

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
daniell
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 26 oktober 2011 12:12 PM
  [ # 140 ]

Ik vermoed dat de dealers van citroen niet echt geloven in hun eigen producten, ik verklaar!

Begin dit jaar ben ik gaan kijken voor een DS4 waarbij er een prijsvoorstel is opgemaakt, Nu is de enigste vraag van mij om bij aankoop de overname te doen van mijn huidige DS3 Sportchic met amper 10.000km op de teller en eigenlijk zelfs nog geen spatje regen heeft gezien is dus nagelnieuw! Uiteraard hoef ik de nieuwprijs niet terug van deze wagen aankoop was een 22.000€ dacht ik en staat zelf op naam van PSA-Renting bij citroen zelf omdat dit voor mijn bedrijf een betere afschrijfkost is! Dus dit kan indien zij deze wagen overnemen evenzogoed een ” Demowagen ” geweest zijn Whatever!

Daar bleef het bij de ” bijna ” bestelling van de DS4 steken want ze gingen bekijken wat ze nog voor de DS3 konden geven maar ik heb ze nooit terug gehoord dus einde verhaal!

Nu bij mijn interesse naar de DS5 toe gooi ik dezelfde knuppel in het hoenderhok met dat ik een goed uitgeruste DS5 koop maar ze moeten mijn DS3 overnemen aan een best aanvaardbare prijs, zijn ook nog geen prijzen genoemd dus ze mogen een voorstel doen. Dus ik vorige week bij een andere dealer dan bij de DS4 even langs voor een aankoop met dezelfde voorwaarden en de verkoper zei me dat hij me maandag zou terug contacteren met een prijs voor mijn DS3…....

Dus nu ondertussen zijn we Woensdag en ik heb nog niets gehoord?? En ik vertik het van ze te bellen Indien zij daar hun 1ste DS5 wensen te verkopen aan mij mogen ze mij bellen

Dus we blijven steeds steken op de overnamen van een zo goed als nieuwe DS3 Sportchic, Het lijkt wel of ik vraag van een bijna gloednieuwe Saab over te nemen van een bijna bankroet merk!!

vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 26 oktober 2011 12:21 PM
  [ # 141 ]

dan wacht nog maar…..

ik heb niet veel dealers meegemaakt die je nog gaan terug bellen..
en ook niet citroendealers…

plus nu je DS3 overnemen is ook riskant..
want de ds5 krijg je dan waarschijnlijk in 2012 en dan krijgt hij ook pas je DS3
of er moet wat anders geregeld worden…

want de waarde die de Ds3 nu heeft zal hoger zijn op het moment dat jij die ingeeft…en de dealer hem te koop kan zetten…

komt er ook nog bij, je hebt een benzine versie..
belgie is sowieso een diesel land..
volgend jaar veranderd de inschrijvingen in belgie..
schijnt dat je op een 2de hands wagen meer Biv moet gaan betalen dan op een nieuwe…

allemaal dingetjes waarmee een dealer rekening houdt..
ok hij verkoopt dan wel 1 ds5 niet.. maar daar zal ie geen boterham minder door eten…

Profiel  
 
daniell
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 28 oktober 2011 05:50 AM
  [ # 142 ]

Update,

Ik ben ondertussen gecontacteerd door de garage met de melding dat ze mijn dossier nog bekijken, dus we zitten in de goede richting denk ik dan maar? Als toemaatje krijg ik een uitnodiging voor 9 december waarbij in Avant-premiere de DS5 word voorgesteld bij deze dealer, Volgens hun zeggen zou dit exclusive zijn voor de regio of heel Vlaanderen?

vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!

Profiel  
 
R2fm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 06-03-2007

Gepost: 28 oktober 2011 02:59 PM
  [ # 143 ]

Is er iemand die me de ET-maat al zou kunnen melden van de e-HDI.

toelichting: De bestelling is er, maar nu nog mooie 18” velgen vinden. Citroen weigert tenslotte op de e-HDI te leveren. Logisch vanuit belastingstelsel, maar niet handig dat deze niets als accessoire leverbaar lijkt.

Zou het heel fout zijn me te baseren op de maatvoering DS4 of de Peug 3008/5008 ?

Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.

Profiel  
 
jeedee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 02-10-2011

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV
Gepost: 29 oktober 2011 01:31 PM
  [ # 144 ]

Neem aan dat de velgsteek 4x108 is zoals bij 3008 en C4 Picasso, zou ook logisch zijn. Kwam al een 3008 Hybrid tegen in een velgenconfigurator met deze maat.
Ben wel nieuwsgierig naar je uitvoering en kleur + levertijd

Profiel  
 
R2fm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 06-03-2007

Gepost: 30 oktober 2011 04:47 PM
  [ # 145 ]

@jeedee: Het wordt een e-HDI, maar dat had je al gezien. In de So Chic uitvoering met dark chrome, navigatie en de velgen van eigen keuze in 18”. Daar heb ik vast nog wel enige tijd voor.
De kleur houd ik even een voor mezelf… er lezen vrienden en bekenden mee.
De levertijd ben ook ik heel benieuwd naar… . kweetnie .. van alles gehoord van januari tot april….kweet wel dat de nagels de kerst niet gaan halen.

Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.

Profiel  
 
jeedee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 02-10-2011

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV
Gepost: 30 oktober 2011 06:13 PM
  [ # 146 ]

R2fm: Superleuk, ook dapper om te doen zonder gezien of gereden te hebben. Denk ook dat E-HDI fijne combi is. Heb zo maar het gevoel dat het relaxter rijdt dan THP (maar ben dan ook dieselfreak). We gaan het zien en beleven allemaal.
Ik las in een reactie bij Autoweek artikel over rijtest DS5 dat er een exemplaar te zien zal zijn (1 dag) bij Garage Bulters in Nijmegen op zondag 20/11. Zal dat deze week even checken telefonisch, mocht dit niet kloppen dan laat ik dit nog weten

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 30 oktober 2011 08:05 PM
  [ # 147 ]

[
aangezien de Ds5 op het onderstel van de DS4 C4P en de peug 3008/5008 staat..
zullen die ook wel dezelfde ET en steek hebben…

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 30 oktober 2011 09:52 PM
  [ # 148 ]

maar ik heb het voor je opgezocht..

jij wil 18”  en dan is het 8 J18 CH4-27

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 04 november 2011 04:12 PM
  [ # 149 ]

Zojuist heeft Citroën Frankrijk bekendgemaakt dat in C42, Citroën’s design-toonzaal aan de Champs-Elysées, een nieuwe tentoonstelling van start is gegaan onder de titel “Divines DS”, oftewel “Goddelijke DS’sen”. Daarin wordt aandacht besteed aan de DS3, de DS4 en de DS5. Omdat de DS5 de nieuwste in de familie is, krijgt hij de meest prominente plaats. Wie zijn kerstinkopen op de Champs-Elysées wil doen, kan dus ook eens bij C42 binnenlopen Smile.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 04 november 2011 04:25 PM
  [ # 150 ]
ronama schreef:

[
aangezien de Ds5 op het onderstel van de DS4 C4P en de peug 3008/5008 staat..
zullen die ook wel dezelfde ET en steek hebben…

Naar mijn weten staat de C4P op een ander onderstel. Namelijk dat van de Berlingo/Partner.

Profiel  
 
 
10 van de 16
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook