Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Prachtige auto, zeker in in combinatie met 17 tot 19inch velgen en het vliegtuig cockpit interieur met overal knoppen (a la CX serie2) is schitterend. Wel jammer van de wokkelvering wellicht i.m.c. luchtgeveerde achteras zoals de C4 Picasso Exclusive. Hydractive3+ zou toch echt op de optielijst moeten staan voor de luxe DS lijn.
Nu nog wachten op een DS5 Racing ?
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Ik zie liever een DS5 Prestige, een langere lijn en meer beenruimte achterin.
Totaal aantal Berichten: 27908
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Citrophile schreef:PHydractive3+ zou toch echt op de optielijst moeten staan voor de luxe DS lijn.
Is er al ergens bekend dat dit niet het geval is?
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
er komt geen hydractief op de DS modellen, uit zeer betrouwbare bron vernomen.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27908
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik blijf het dan toch vreemd vinden dat het “Premium model” van de C5 het met minder moet doen…
omdat dit ook niet zo is…
de Ds5 heeft niks met de C5 te maken….
de Ds5 staat gewoon op het onderstel van de C4P en peug 5008…..
De C5 heeft een onderstel met dubbele draagarmen voor en multi-link achter.
De DS5 krijgt McPhersons voor en achter een torsiebuis
Da’s een stap terug tov de huidige C5
De C5ph3 heeft is in feite een kleine C6
Totaal aantal Berichten: 27908
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Technische gezien heb je gelijk.
Maar volgens mij wordt de DS5 in de markt gezet als premium model C5.
En niet als premium model van de C4 Picasso.
Net als de DS3 het premium model van de C3 is. Wat naar mijn idee overigens wel klopt
ik kan de verhalen van eviltwin wel gaan overschrijven…
maar een hele leuke discussie loopt al op C5club
het komt hier op neer…
De DS3 is de 3d coupé die hoort bij de 5deurs C3, kleiner maar duurder.
De DS4 is de 5d coupé die hoort bij de (5d) C4, kleiner maar duurder.
De DS5 is de 5d coupé die hoort bij de…? C4GP…? kleiner dan de C4GP, groter dan de C4P, maar duurder.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
De DS serie moet een ander publiek aantrekken, wordt ook anders gepositioneerd. Daar hoort geen hydractief bij. Hoe jammer ik dat ook vind, maar wel begrijpelijk.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
nog een duidelijke uitleg van eviltwin…
[quote=“EvilTwin”][quote=“Henk2304”]Of iemand van een C5 wil overstappen naar een DS5 of naar een ander type (of zelfs merk) moet iedereen natuurlijk zelf weten. Ook welke merken en types auto’s met elkaar vergeleken worden moet iedereen (ook journalisten) gewoon zelf bepalen. Maar door - zoals in het filmpje - de DS5 zo nadrukkelijk naast een C5T te zetten wek je de indruk dat de DS5 een doorontwikkeling (of zelfs de overtreffende trap) is van de C5, net als de C4 en de DS4; iets wat ik in eerste instantie zelf ook dacht.
Helaas doet Citroën dus doelbewust mee met dat misverstand. En de C5tourer is veel meer “lifestyle break” dan pakezel, zoals voordien de grote Citroën breaks.
En nu heeft het gros van de C5’en inmiddels welliswaar al geen HP meer, de C5 kan er nog steeds wel mee uitgerust worden.
Ik weet niet hoe de verhouding exact ligt maar een aanzienlijk deel van de C5 wordt nog altijd met HP verkocht.
Ik vind het wel een kwalijke zaak dat een volume-model als de 1.6e-HDi EGS er niet mee kan worden uitgerust. Juist bij zo’n verbruikskanon kan je de betere stroomlijn van de HP (hoogteregeling) prima benutten.
De DS5 vooralsnog (of zelfs helemaal?) niet.
Technisch is de achteras te voorzien van luchtvering zoals de C4GP, maar vooralsnog is dat niet de bedoeling. Wel krijgt de DS5 achterin de hybride aandrijving. Luchtvering of Hy4 zijn alleen te combineren met de volledige onafhankelijke wielophanging die de DS5 standaard NIET heeft.
Ze hadden de DS5 beter naast een C4P kunnen zetten, toch?
Andere doelgroep?
Ik vind die hele discussie niet zo interessant of relevant. Het gaat er gewoon om of je de auto mooi vindt, lekker vindt rijden en kan betalen. Zo ja, dan koop je ‘m en anders kijk je naar wat anders.
Als je ‘m alleen mooi vindt en verder niets, dan bewonder je ‘m toch gewoon als hij langs komt rijden?
En Citroën heeft groot gelijk dat ze geen prioriteit hebben bij een HP-optie. Ze richten zich op een ander publiek en de auto moet gewoon verkopen. Als je ziet hoeveel vreemd-merk rijders zijn overgestapt op de DS3 en hoeveel belangstelling er van vreemd-merk rijders er is voor de DS4, dan heeft Citroën een goede marktstrategie te pakken.
daar gaat de discussie ook niet over…
je moet kopen wat je mooi vind..
mijn C5 zonder HP rijdt ook geweldig..
waar het hierom gaat is, dat de DS5 niet een premium uitvoering van de C5 is..
zoals men wil laten vermoeden door de 5 te gebruiken..
Klopt, maar als je hem DS4P of DS4GP noemt wekt dat ook niet bepaalt het juiste beeld op…
Totaal aantal Berichten: 17400
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
In de augustus-uitgave van het blad L’Automobile staat een artikel van 9 pagina’s over de DS5: bijzonder lovende teksten en héél mooie foto’s.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!