43 van de 52
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
   
Maus’ GSA - En we klussen weer verder… Pagina 52
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 19 oktober 2017 05:40 PM
  [ # 631 ]

Ik ben heel benieuwd. Fijn dat je het opgezocht hebt, ik laat het weten.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 22 oktober 2017 12:08 AM
  [ # 632 ]

Het lager was zo ver uitgelubberd dat persen met een priseas totaal geen zin had, de als viel er gewoon uit. Het vet spoot er ook langs. We hebben hem maar voorzichtig aan één zijde uitgeboord en weggetikt. De nieuwe ging er prima in inclusief keerringetje, geheel van de 2cv.

Dan het lekkende oliedruksensortje… Daar is de vorige motor mee gestrand, dezelfde ‘nieuwe’ sensor heb ik nu geprobeerd te monteren. De oude draai ik er met de hand uit na losmaken, de nieuwe gaat halverwege toch klemmen en niet meer verder. Dit verklaard waarom het de vorige keer mis is gegaan, de sensor is gewoon net iets te dik.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe sensor, dit zal via het magazijn worden denk ik.

Bij Slager automaterialen kon ik tot voorheen altijd alles vinden, nu is er geen olie (15w40), benzineslang, etc voorradig, dus ik ga alles via een webshop bestellen zodat ik begin aankomende week toch verder kan.

Voordat het blok erin gaat wil ik de slang vervangen achter/naast de bak omdat deze toch wel broos is. (aanvoerleiding-pomp). Tevens de bakolie wisselen mag wel eens een keer, nu kan ik er leuk bij.
Daarnaast aan de motor alle kleppen stellen en bougies vervangen, hier kan ik nu ook nog goed bij. Daarna hoop ik toch weer even van de problemen af te zijn.

De lekkage lijkt voort te komen uit een te hoog oliepeil, deze heb ik na een uur stilstand gepeild en toen bijgevuld, nu heb ik nogmaals gemeten en staat hij 2 keer zo hoog als maximum. Er lijkt verder niet veel schade te zijn, alles rond de oliekoeler is vettig maar ik denk dat het voornamelijk rond het oliefilter (gebruikt erop gedraaid) en druksensor vandaan komt. Onderkant blok is nog netjes evenals de krukas keerring achter het vliegwiel.

Vraagjes (toch wel…:))
De klepspeling, netjes volgens het handboek? Of is er een betere ervaring inmiddels?
De bougies, op welke afstand moeten de elektroden staan? Heb het ooit gelezen hier maar kan het niet meer vinden.

Dankjulliewel weer voor alle steun en toeverlaat, we houden de moed erin… Smile

Afbeelding Bijlagen
DSC_6655_(Custom).JPGIMG-20171021-WA0008_(Custom).jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 22 oktober 2017 11:11 AM
  [ # 633 ]

Klepspeling koude motor in- en uitlaat 0.20 mm

NOOIT een gebruikt oliefilter monteren, is vragen om lekkage.

Electrode afstand bougies 0.6 tot 0.65 mm

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 22 oktober 2017 11:14 AM
  [ # 634 ]

Bij ACTION Valvoline minerale olie 15W40 te koop voor ik meen 4.00 euro per liter.

Kwaliteit voor een lage prijs.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 22 oktober 2017 02:42 PM
  [ # 635 ]

Ik heb Castrol gevonden voor 25€ per 5L, online ergens. Wellicht doe ik dat wel. Dank voor de info!

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 30 oktober 2017 07:16 PM
  [ # 636 ]

Motor loopt… Smile Morgen stukje dichtbouwen, eveneens tot het donker word.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 oktober 2017 08:40 PM
  [ # 637 ]
dirkvdmei schreef:

Bij ACTION Valvoline minerale olie 15W40 te koop voor ik meen 4.00 euro per liter.

Kwaliteit voor een lage prijs.

Ben destijds voor de Axel uitgebreid op zoek geweest en ook bij Valvoline en dus Action terecht gekomen. Niet alleen is deze olie prettig geprijsd, ook de aanwezigheid van ZDDP’s wordt door je nokkenas en kleppentrein op prijs gesteld Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 30 oktober 2017 08:59 PM
  [ # 638 ]

Ik heb minerale Kroon nu, deze kon ik tegelijk met een filter bestellen.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 26 november 2017 06:56 PM
  [ # 639 ]

Vandaag het eerste stuk gereden, van m’n ouders naar huis. Hij rijd als een zonnetje, maar er is nog steeds een oliespoor op de balk onder het koppelingshuis. Ik vrees/hoop dat het van bovenaf komt, oliedruksensor of koeler.

Overigens ging starten moeizaam. De accu was leeg, startkabels met een diesel landrover bood in eerste instantie geen soelaas. Na een kwartier wachten kwam er langzaam beweging in.
Daarop heb ik op m’n gemak de LaRo weer binnen gezet en alles opgeruimd. Maar helaas, ik had nog steeds amper verlichting, dashboard was net zichtbaar.

Een nadere inspectie onder de kap gaf de verklaring, de dynamokabel vergeten… Wink

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 26 november 2017 09:49 PM
  [ # 640 ]

Laughing dat heb ik nou met bougiekabels, wat loopt dat ding toch onregelmatig stationair… smirk

Mooi man, lekker stukje rijden. Ja die olie, het kan nu niet veel meer zijn. Die oliekoeler erafhalen is sowieso wel een aanrader bij een olieboot, best kans dat de onderkant helemaal dichtgekoekt is.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 26 november 2017 10:20 PM
  [ # 641 ]

En daarna terugplaatsen met nieuwe VITON afdichtingsringen.

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 26 november 2017 11:47 PM
  [ # 642 ]

Weet je zeker dat de olie uit je blok komt? Hier ook op die plek vettigheid en bleek ook dat de priseaskeerring lek is.

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 26 november 2017 11:57 PM
  [ # 643 ]

Bakolie stinkt, dit niet. Is overigens vervangen. De as in de bak kant is nog droog.

Prise as lager en keerringetje zijn nu gedaan. Oliekoeler ook, maar geen nieuwe maar gebruikte ringen. Zal ook niet helpen.. (dat zal em wel zijn!)

Het koppelingshuis was vettig, maar de sporen leidden niet tot bak keerring of prise as keerring in blok..

Oliekoeler rubbers wissel is zeker niet zomaar te doen, moet dan het hele spruitstuk/carb eraf?

@ DIRK:

Ik moet nog altijd die deur opmeten, nog niets mee gedaan. Maar het is ook te koud om te sleutelen.
De GSA moest plaats maken bij mijn ouders, voor een modern volvo project van m’n broertje. Een C70 met wat computerproblemen. Die zal ik eerst onder handen nemen..

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 26 november 2017 11:59 PM
  [ # 644 ]
MiGS schreef:

Laughing dat heb ik nou met bougiekabels, wat loopt dat ding toch onregelmatig stationair… smirk

Mooi man, lekker stukje rijden. Ja die olie, het kan nu niet veel meer zijn. Die oliekoeler erafhalen is sowieso wel een aanrader bij een olieboot, best kans dat de onderkant helemaal dichtgekoekt is.

Ik waai binnenkort wel een keer aan met die spullen, of jij bij mij. Dan zul je het zien Very Happy

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 27 november 2017 12:07 PM
  [ # 645 ]

Gebruikte ringen gebruiken bij de montage van de oliekoeler, dat gaat niet werken.
Vragen om lekkage.
Ik heb er nog precies 2 liggen, dus als je omhoog zit, kan ik je helpen.
Het makkelijkste is de complete inlaat met carburateur te verwijderen en opzij te leggen (8 M7 boutjes)

Profiel  
 
 
43 van de 52
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook