47 van de 52
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende >  Laatste »
   
Maus’ GSA - En we klussen weer verder… Pagina 52
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 07 januari 2018 05:58 PM
  [ # 691 ]
Maus schreef:

Ik heb de (kleiner dan A4) Olyslager ‘Vraagbaak GS/GSA 1978-1985. Hierin staat niet de juiste carburateur.

Ik zie nu ook dat de laatste typen er niet meer instaan. De oorspronkelijke uitgave ging tot 1980, in de latere supplementen hebben ze blijkbaar die gegevens niet meer opgenomen. Zijn de mengbuizen niet hetzelfde als voor de W92/50 (1300 carburateur voor eerste 1300)?

Ben zelf toevallig ook bezig met een Weber voor een 79er 1220, ik al straks eens kijken hoe de buizen eruit zien.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 07 januari 2018 06:02 PM
  [ # 692 ]

Afgaande op de foto’s lijkt het me dit type:

http://www.franzoesische-klassiker-shop.de/epages/63117739.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/63117739/Products/12010-04
Carburettor Weber GSA 1300 (30 DGS 25/250, W115-50

Morgen ga ik verder, het is donker en tegen de 0 graden. In de tochtige schuur krijg ik het niet warm gestookt.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 07 januari 2018 07:53 PM
  [ # 693 ]

De carburateurs op de afbeeldingen hierboven zijn geen GSA carburateurs, maar zijn van GS. GSA carb. hebben retouraansluiting, GS heeft dat niet.
Gsa carburateurs voor de G13/646 hebben een extra acceleratiepompje in het deksel. Het beste is de stationairsproeier te vervangen zodat e.e.a. weer normaal kan werken.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 07 januari 2018 08:00 PM
  [ # 694 ]

Voor GSA 1300 eco G13/646 het handbak: Weber carb. Type 30DGS 25/250 W115-50.

Op de duitse site gs-gsa-ig.de staan wat meer gegevens.

Op de homepage de linkerkolom naar beneden scrollen tot de rubriek GSA vergaser.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 januari 2018 08:43 PM
  [ # 695 ]
dirkvdmei schreef:

De carburateurs op de afbeeldingen hierboven zijn geen GSA carburateurs, maar zijn van GS. GSA carb. hebben retouraansluiting, GS heeft dat niet.
Gsa carburateurs voor de G13/646 hebben een extra acceleratiepompje in het deksel. Het beste is de stationairsproeier te vervangen zodat e.e.a. weer normaal kan werken.

Goed dat je dat er even bij-nuanceert: ik had de afbeelding uitsluitend ter illustratie van de stationairsproeier bedoeld. Bij mij is dat ding meermaals aan het muiten geweest.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 07 januari 2018 08:55 PM
  [ # 696 ]

Ik zal kijken of die van de donor werkt. Anders bestel ik even een nieuwe.

Nu even verdiepen in de duitse site of ik erachter kom welke mengbuis op welke plek moet.

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 07 januari 2018 09:35 PM
  [ # 697 ]
Maus schreef:

Ik zal kijken of die van de donor werkt. Anders bestel ik even een nieuwe.

Nu even verdiepen in de duitse site of ik erachter kom welke mengbuis op welke plek moet.

Ik heb het werkplaatshandboek van de GSA erbij gepakt. De sproeierbezetting is:

Mengbuis eerste trap: F74. Luchtspoeier erboven: 205 (positie 14)
Mengbuis tweede trap: F20, luchtspoeier erboven: 140 (positie 15)

De code van de mengbuis staat helemaal onderaan gegraveerd, die van de luchtsproeiers op de bovenste rand.

Controleren vlotterniveau is ook belangrijk, dat moet 6,5mm zijn. Dat meet je door het carburateurdeksel verticaal te houden met de vlotter naar beneden zodat het veertje niet ingedrukt wordt. De afstand is de afstand tussen pakking en laagste punt vlotter.

Ik hoop dat je eruit gaat komen.

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 07 januari 2018 09:43 PM
  [ # 698 ]
Maus schreef:

Ik zal kijken of die van de donor werkt. Anders bestel ik even een nieuwe.

Nu even verdiepen in de duitse site of ik erachter kom welke mengbuis op welke plek moet.

Er zit ook nog een stukje benzineslang tussen een kanaaltje in het carburateurhuis en de vacuumcapsule aan de zijkant. Dit is 5mm benzineslang, dit zal inmiddels ook wel keihard en gebarsten zijn. Heb je hier al een nieuw stukje voor?

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 07 januari 2018 09:48 PM
  [ # 699 ]
GS1970 schreef:

Ik heb het werkplaatshandboek van de GSA erbij gepakt. De sproeierbezetting is:

Mengbuis eerste trap: F74. Luchtspoeier erboven: 205 (positie 14)
Mengbuis tweede trap: F20, luchtspoeier erboven: 140 (positie 15)

De code van de mengbuis staat helemaal onderaan gegraveerd, die van de luchtsproeiers op de bovenste rand.

Controleren vlotterniveau is ook belangrijk, dat moet 6,5mm zijn. Dat meet je door het carburateurdeksel verticaal te houden met de vlotter naar beneden zodat het veertje niet ingedrukt wordt. De afstand is de afstand tussen pakking en laagste punt vlotter.

Ik hoop dat je eruit gaat komen.

Ha geweldig! Daar kan ik wat mee. Ik had al wat nummers gevonden op de sproeiers.

Hoe zit dat met het vlotterniveau, waar moet ik die 6.5mm precies meten, ik weet dat er bij de 2cv een ijkpunt in het midden van de vlotter zit.

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 07 januari 2018 11:22 PM
  [ # 700 ]
Maus schreef:

Hoe zit dat met het vlotterniveau, waar moet ik die 6.5mm precies meten, ik weet dat er bij de 2cv een ijkpunt in het midden van de vlotter zit.

Op dezelfde manier, de afstand tussen het dikste punt van de vlotter (in het midden) en bovenkant pakking is 6,5mm.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 07 januari 2018 11:29 PM
  [ # 701 ]

Aha Smile Top ik ga het morgen bekijken en ik post het resultaat uiteraard weer hier.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 08 januari 2018 09:58 AM
  [ # 702 ]
2d schreef:
dirkvdmei schreef:

De carburateurs op de afbeeldingen hierboven zijn geen GSA carburateurs, maar zijn van GS. GSA carb. hebben retouraansluiting, GS heeft dat niet.
Gsa carburateurs voor de G13/646 hebben een extra acceleratiepompje in het deksel. Het beste is de stationairsproeier te vervangen zodat e.e.a. weer normaal kan werken.

Goed dat je dat er even bij-nuanceert: ik had de afbeelding uitsluitend ter illustratie van de stationairsproeier bedoeld. Bij mij is dat ding meermaals aan het muiten geweest.

Ik heb in mijn GSA een extra massadraad tussen carb. voet en carrosserie aangelegd. Geen last meer.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 08 januari 2018 04:04 PM
  [ # 703 ]

Van die elektrische afsluiter is gewoon de afsluitpin afgeknipt. Die staat nu dus altijd ‘open’. Je merkt er op die manier niks meer van dat ie stuk is, behalve dan dat ‘t motortje héééééééééél misschien nog eens een slagje extra maakt nadat je het contact hebt afgezet. Daar is ie nml voor; brandstoftoevoer afsluiten om nadieselen te voorkomen. Kan in de praktijk geen kwaad maar hij hoort gewoon heel te zijn natuurlijk. Dus ff vervangen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 08 januari 2018 04:51 PM
  [ # 704 ]

Hier nog een illustratief stukje over de ingenieuze werking van een carburateur en de functie van al die verschillende sproeiers. Ter lering en vermaak.

De werking van een carburateur

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 08 januari 2018 10:53 PM
  [ # 705 ]

Leesvoer, dankje. Ik ga daar morgen in de baas z’n tijd eens in duiken.

Helaas moet ik een verdere statusupdate verschuldigd blijven. Ik ben er vandaag niet mee verder gegaan ivm een etentje.

Profiel  
 
 
47 van de 52
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook